Wie heeft er slechte ervaringen met Foto4U.nl??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

XLC70

Wie heeft er slechte ervaringen met Foto4U.nl??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 15:38

Hallo allemaal,

Een aantal weken geleden zijn er van mij foto's gemaakt op concours door Foto4U.
Nu zaten er twee leuke foto's tussen die ik via de internetsite besteld heb. Toen kreeg ik een mailtje terug dat ik het bedrag moest overmaken en daarna zou ik binnen 5-8 werkdagen de foto's per post ontvangen.

We zijn nu 15 werkdagen verder en heb tot op heden niets ontvangen!!!! Heb vorige week een mail gestuurd met de vraag wanneer de foto's nu een keer klaar zouden zijn.... Geen reactie...

Als ik het tel. nr. van Ton Eijkelenkamp bel, krijg ik voicemail en kan niets inspreken!

Vanavond stuur ik nog één mail met het verzoek de foto's zsm te verzenden, anders bel ik eind deze week mijn bank op en laat het bedrag terugboeken!!

Hebben jullie ook slechte ervaringen met Foto4U???? Graag reactie!!
Dan kunnen we ervoor zorgen dat dat bedrijf binnenkort bijna niets meer verkoopt!!!!

andrea16

Re: Wie heeft er slechte ervaringen met Foto4U.nl??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:49

Ik vind dit een vreemd verhaal. Ik heb zelf foto's bestelt bij Foto4U en ik had ze snel binnen. Ook ken ik meer mensen met alleen goede ervaringen.
Ik denk dat er iets misgegaan is op de een of andere manier...

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:07

Ik heb ook slechte ervaringen met foto4u.. Boos!
Ik heb begin dit jaar foto's besteld en die zijn toen ook betaald, maar ik heb ze nog steeds niet binnen! Boos!
Wel raar dat sommige mensen ze dus blijkbaar wel snel binnen hebben..

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:09

XLC70 schreef:
Hallo allemaal,

Een aantal weken geleden zijn er van mij foto's gemaakt op concours door Foto4U.
Nu zaten er twee leuke foto's tussen die ik via de internetsite besteld heb. Toen kreeg ik een mailtje terug dat ik het bedrag moest overmaken en daarna zou ik binnen 5-8 werkdagen de foto's per post ontvangen.

We zijn nu 15 werkdagen verder en heb tot op heden niets ontvangen!!!! Heb vorige week een mail gestuurd met de vraag wanneer de foto's nu een keer klaar zouden zijn.... Geen reactie...

Als ik het tel. nr. van Ton Eijkelenkamp bel, krijg ik voicemail en kan niets inspreken!

welk concours was dat?
Bij het concours van onze ponyclub is hij ook foto's wezen maken en ook daarvan heeft nog niemand de foto's ontvangen terwijl ze al een tijdje besteld en betaald zijn! Boos!

Vanavond stuur ik nog één mail met het verzoek de foto's zsm te verzenden, anders bel ik eind deze week mijn bank op en laat het bedrag terugboeken!!

Hebben jullie ook slechte ervaringen met Foto4U???? Graag reactie!!
Dan kunnen we ervoor zorgen dat dat bedrijf binnenkort bijna niets meer verkoopt!!!!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:13

Ja idd! Ben ik met je eens! Bij welke wedstrijd zijn bij jou de foto's gemaakt??

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 16:13

Vreemd of niet, het is raar maar waar!

En als er iets mis is gegaan, dan kan hij toch gewoon mijn mail beantwoorden, kreeg namelijk een ontvangstbevestiging dat mijn mail binnen 24 uur beantwoord zou worden.... Is dus ook niet gebeurd!

Problemen kun je hebben, maar naar je klanten toe moet je wel fatsoenlijk blijven, anders krijg je snel een slechte naam!!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:25

Hier ook!
Ik heb 17 november 2004 foto's besteld van SGW Bathmen.
Betaald maar NOOIT gekregen!
13 februari 2005 heb ik de volgende mail ontvangen van foto4u:
------------------------------------------------------------------------------------
Hallo,

Foto4u is back online.

Als eerste natuurlijk verontschuldigingen voor alle vertragingen, en het niet (kunnen) reageren op emails.

Mede door persoonlijke omstandigheden, maar ook grote problemen bij de hoster/provider van Foto4u,
was ik niet in staat te reageren.De site was wel zichtbaar, maar niet bereikbaar en dat gold ook voor de mail.

De provider bestaat niet meer, dus alles is weg, dus ook bestellingen en berichten.
Vanaf heden werkt alles op een eigen sever en ben ik niet afhankelijk van derden
v.w.b. de hosting van de website, en dus ook de bestelbestanden,
Gelukkig had ik nog wel een Excell-sheet met mailadressen.
Dus vandaar deze mail.

Bestellingen gedaan na 1 november (ongeveer) hebben mij niet/nooit bereikt.
Kortom, reeds gedane en ook betaalde bestellingen zullen z.s.m. worden verwerkt.
Omdat de bestanden ook niet meer op de server staan zou ik het zeer op prijs stellen indien
u de van mij ontvangen bevestigingsmail kunt re-mailen of nogmaals door kunt geven
welke foto's en het formaat het betrof.
Dit is ook erg handig omdat op de postbakafschriften niet alle (adres)gegevens staan.

Voor alle ongemak kan ik aanbieden een korting van 25% op de bestelling, welke geretouneerd zal worden op
het door u aangegeven (post)bankrekeningnummer, of u mag een xtra gratis foto aangeven op het formaat 20x30 cm.

Bovenstaande houd dus ook in dat er bestellingen gedaan zijn, en ook betaald, maar (nog) niet uitgeleverd.
Dit zal zo spoedig mogelik verholpen worden. Door een verhuizing zitten m'n postbankgegevens nog ingepakt,
maar de komende 1 a 2 weken zal het betalingsoverzicht worden bijgewerkt a.h.v. bestellingsoverzicht.

Dus de komende weken kunt u dan uw bestelling verwachten.

Ik hoop u hiermede voldoende op de hoogte te hebben gebacht en zie uw reactie / mail gaarne tegemoet

zodat bestaande bestelling kunnen worden afgewerkt.

Met vriendelijke groet

Ton
-------------------------------------------------------------------------------

Maar deze mail is nooit waargemaakt. Ik heb al van alles geprobeerd, aangetekende brief, bellen, mailen maar ik krijg geen reaktie! Ik baal er echt van, ik heb geld overgemaakt en wil daar foto's voor terug!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:31

Ja idd! Ik heb ook foto's besteld een tijd geleden van sgw Heino, en ja die zouden gestuurd worden, steeds geen reactie, gebeld, gemaild, ja er was een probleem met de server en blablabla maar nu ondertussen 2 maanden later nog steeds geen foto's gezien! Boos!
En hij was dus ook bij de wedstrijd van onze ponyclub geweest, en ik heb van verschillende mensen al gehoord dat ze de foto's nog steeds niet ontvangen hebben!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:39

Ik baal er echt van!
Ik had voor deze bestelling ook al 2 keer foto's besteld en die kwamen netjes op tijd aan. Maar hier baal ik echt van! Ik wil verdorie waar voor mijn geld.. Boos!

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 16:44

BrittJl0ver schreef:
Ja idd! Ben ik met je eens! Bij welke wedstrijd zijn bij jou de foto's gemaakt??

Bij de Nieuwe Heuvel in Lunteren!

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:08

Ik had vorig jaar Augustus 2 springfoto's besteld en had ze wel binnen gekregen(super mooie foto's)

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:22

Wat raar dat de helft van de mensen de foto's wel binnenkrijgt en de andere helft niet!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:24

BrittJl0ver schreef:
Wat raar dat de helft van de mensen de foto's wel binnenkrijgt en de andere helft niet!

Maar ik heb ze denk ik dan voor die 'storing' besteld. Volgens mij heb ik ze ergens na SGW Nijeberkoop (18 oktober) besteld en een weekje later ongeveer binnen gekregen.

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:41

Ik in augustus 2004 een foto besteld van SGW Diepenheim. Betaald en na 10 dagen kwam mn foto binnen. IK ben er heel tevreden over Ja

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 08:48

Ik denk inderdaad dat iedereen die vanaf november'04 foto's besteld heeft, problemen heeft!
Die Ton mailt ook dat hij privéomstandigheden had, misschien zijn die nu nog steeds niet over ofzo!

Maar het feit blijft dat hij op deze manier geen klant meer overhoudt!

Nou, iedereen die nog meer klachten heeft, schrijf ze alsjeblieft hier neer!
Ik denk dat ik deze link dan maar naar hem toe mail, kan hij eens lezen hoe er over hem gedacht wordt! Misschien dat hij dan een keer wakker wordt en zijn afspraken gaat nakomen!!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 10:02

Hij zit hier ook wel op bokt. Maar ik denk dat het een poos geleden is dat hij er op was.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 10:30

XLC70 schreef:
Die Ton mailt ook dat hij privéomstandigheden had, misschien zijn die nu nog steeds niet over ofzo!

als dat al zo zou zijn, zou hij geen foto's meer moeten maken nu nog op diverse concoursen.....
slecht hoor

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 14:24

Klopt hij zit ook op bokt onder boktnaam: Mayb2
Ik heb even in zijn profiel gesnuffeld en hij is 10 maart 2005 voor het laatst actief geweest op bokt.
Ik ga zometeen iig een pm naar hem sturen met de vraag waar mijn foto's blijven.

Gebruiker1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 15:45

Ik heb ook twee weken geleden foto's besteld, maar nog niks ontvangen. Ik heb gisteren een mail gestuurd en zijn voice-mail ingesproken. Ik ben benieuwd. Ik heb nl voor bijna 45 euro aan foto's besteld, dus......ik hoop niet dat het een oplichter is ofzo...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 20:58

WD -> VMR

pindakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 21:52

Ik heb twee keer foto's besteld. De eerste keer zijn deze nooit aangekomen, de tweede keer (waren dus andere foto's) ging het wel goed. Echt heel vreemd ...

Gebruiker1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 22:47

pindakaas schreef:
Ik heb twee keer foto's besteld. De eerste keer zijn deze nooit aangekomen, de tweede keer (waren dus andere foto's) ging het wel goed. Echt heel vreemd ...

lekker dan, en waar is je geld gebleven van de eerste foto's die je vooraf hebt betaald, nog teruggekregen?

Gebruiker1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 13:39

Even een update: ik heb de kamer van koophandel gebeld en die hebben hem zelf uitgeschreven omdat hij geen contributie heeft betaald. Hij komt dus (en ik quote de mevrouw die ik aan de telefoon had) zijn afspraken niet na.

Ik heb nog een keer zijn mobiel ingesproken en een mail gestuurd. Als ik eind deze week nog geen reactie heb gehad, ga ik aangifte doen bij de politie, want tenslotte is het dan diefstal.

Ik heb ook de bank gebeld en omdat het geen machtiging betreft, ik het geld zelf heb overgemaakt, kunnen zij niks doen.

Ik hou jullie op de hoogte.

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 11:48

Tinusje schreef:
Ik heb ook de bank gebeld en omdat het geen machtiging betreft, ik het geld zelf heb overgemaakt, kunnen zij niks doen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Klopt, dat zei mijn bank ook al!
Ik hoop dat er wat uitkomt als we aangifte doen bij de politie! Weet iemand anders nog wat??
Wat een kl*tzak, hij blijft ook gewoon fotograferen op de concoursen!
Afgelopen weekend ook weer!

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 11:55

Zou je niet eens naar hem toe kunnen gaan als je hem op concour ziet?
En even vragen hoe en wat.