Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Aqua8horse schreef:Mag ik je vragen welke problemen jij aan het paard toeschrijft? Problemen met een medische oorzaak zijn natuurlijk vanzelfsprekend voor het paard.
. Wat het laatste betreft, niet alle medische problemen zijn voor het paard. Sommige blessure's, misschien zelfs veel blessures zijn IMO te voorkomen door de ruiter/eigenaar.
.Citaat:In mijn beleving geef ik het paard aanleding om het trucje te kunnen bedenken en ik geef het paard de ruimte in mijn beleving om het trucje uit te kunnen voeren. Zijn er mensen die dat herkennen?
. Dat is dus niet alleen mijn probleem. Aan de andere kant: ze heeft er zelf geen last van, dus als ik ooit een wedstrijd wil starten zonder uitgebeld te worden is het wel alleen mijn probleem
Kaja schreef:Zo vaak dat mensen denken dat hun paard al problemen bedenkt in stal of op de wei.... Het is een grappige gedachte en we kunnen er zoveel achterzoeken en bijplakken of voor een paard bijvertellen...
Maar..... een beetje achterhaald!!
Een paard verzint geen problemen, een paard geeft signalen af, omdat het niet kan praten en omdat vele ruiters hun paarden niet horen...
Dus WAAROM geeft hij die signalen af?
Waar ging het mis, wat is er mis, waarom gaat er iets mis???
En bovendien TS: wat versta je onder PROBLEEM???
Aqua8horse schreef:In mijn beleving geef ik het paard aanleding om het trucje te kunnen bedenken en ik geef het paard de ruimte in mijn beleving om het trucje uit te kunnen voeren. Zijn er mensen die dat herkennen?
dan zal hij mij zeker wakker schudden
Kiara schreef:Vaak is een probleem iets van ons beiden.
De oorzaak daarentegen is meestal bij mij te zoeken.
Het gevolg (probleem) is van ons beidjes dus.
Waarom?
Omdat het oplossen ervan ook iets is dat we samen moeten doen!

Kaja schreef:Zo vaak dat mensen denken dat hun paard al problemen bedenkt in stal of op de wei.... Het is een grappige gedachte en we kunnen er zoveel achterzoeken en bijplakken of voor een paard bijvertellen...
Maar..... een beetje achterhaald!!
) Aqua8horse schreef:Een probleem kan varieren van ernstig tot nauwelijks merkbaar. In beide gevallen geeft het paard een signaal af. Het is dus de vraag, of de ruiter/ eigenaar het oppikt.
Problemen kunnen zijn bv. kreupel zijn, hangen op het bit, vluchtgedrag, schrikkerig zijn, angstig zijn, staken, naar binnen vallen over de schouder, niet aan het been willen zijn, chronisch hoesten, koliek en zo zijn er nog meer op te noemen.