Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Als het touw strak komt gaat hij naar voren zodat het touw weer los hangt. EvaB schreef:euhh ik vind t nooit erg als mijn paard lekker loopt te suffen met poetsen..
paarden slapen een aantal keer per dag steeds 3 minuutjes, en dat doen ze liefst staand. Misschien vindt je paardje het poetsen zo lekker dat ze gaat slapen/suffen
ik vindt t iig nooit erg als mijn paardje gaat suffen
MirandaFuego schreef:Wat ik gehoord heb is dat je een elastisch touw moet gebruiken dan voelen ze geen druk en stoppen met trekken.Je zou evt. zelf iets kunnen maken?Wat ook helpt is een touw extra om de hals achter de oren (als een strop) zodat ze extra druk voelen en het idee hebben dat ze zich toch niet los kunnen trekken.Hangt een beetje af waarom je paard het doet en of hij zich al vaker heeft losgetrokken, dan weet hij dat het lukt en een paar honderd kilo is moeilijk te stoppen.Wel oppassen,als je erachter staat en hij knalt los lig je eronder!
Neonlight schreef:ja en waar zet je hem dan mee vast???Koeienband breekt niet nee,maar de lijnen waar het paard aan vast staat of kettingen of haken,dat begeeft het echt op een gegeven moment hoor!Ja, je kunt ze inderdaad het beste laten hangen. Maar dan met een koeienband om, en dat is niet zo´n oranje halster die renegade noemt. Koeienband is gewoon een riem die je om de nek doet, goed strak, en je zet ze daarmee vast. Het is wel een speciale band die niet makkelijk kapot gaat. En je moet er voor zorgen dat ze ze niet over het hoofd af kunnen trekken, dus het moet echt goed strak zitten.
Als een paard aan zo´n band gaat hangen kan ie in ieder geval niet loskomen, en dat hangen aan zo´n band is nog veel oncomfortabeler als aan een halster. Ze krijgen het namelijk ook ietsje benauwd. Niet dat ze helemaal geen lucht meer krijgen, maar ze merken het wel. En er is geen een paard dat zich vrijwillig ophangt.
MirandaFuego schreef:Wat ik gehoord heb is dat je een elastisch touw moet gebruiken dan voelen ze geen druk en stoppen met trekken.
Neonlight schreef:En er is geen een paard dat zich vrijwillig ophangt.
Memuska schreef:Ho maar, heb je vorige week dat verhaal gehoort van dat paard in Limburg dat niet op de trailer wou? Die hadden ze een touw om z'n hals gedaan en geprobeerd zo boven te krijgen, opgehangen... Ik had het er van de week met de DA over, dat ik dat toch maar raar vond... Zij wist me te vertellen dat het een veelgebruikte truuk is bij koeien, als die druk voelen springen ze vooruit, maar een paard hangt zichzelf op... Die wijkt niet voor die druk... Als dat in zo'n geval zo is, kan dat met hangen aan een band toch ook?
.