chitra schreef:Neej je paard loop zeker niet te veel en 4 mensen erop is toch ook geen ramp!
En zoals je zelf zegt hij heeft goede conditie en hij is wel meerdere mensen gewend op zijn rug...
Persoonlijk vind ik het juist niet normaal dat sommige mensen een paard maar 3 kwariertjes uit hun stal laten om even te rijden, en hem dan nog 1 of 2 dagen in de week een dagje rust te geven, omdat hij zo hard werkt.. :S
(alleen zo bij mensen die geen weidegang hebben hoor!!)
Zolang je paard er plezier in heeft is er toch niets aan de hand!!
Als je nou 3 uur achter elkaar rijdt is het anders, maar 3 uurtjes met tussen pozen gaat makkelijk!!
zulke paarden worden in die drie kwartiers vaak wel harder getraind dan het gemiddelde manege paard op 3 uur! wat jij zegt zijn vaak wedstrijd paarden, en die moeten gewoon heel andere oefeningen doen, op een heel andere manier als 'gewone paarden' (ja hoe druk je dat nu uit
), dus ik denk dat drie kwartier voor zon sportpaard wel gelijk staat aan pak 2 uur in de manege rondhobbelen! dus let op met wat je zegt. ik bv, mijn pongy's krijgen élke dag minstens 2 uur weidegang + dat ze normaal gezien (tenzij er wat tussen komt...) 6 dagen op 7 gereden worden en 1 dag alleen op weide. Ze worden, afhankelijk van wat ik wil doen min. 45 min, en max 2 uur gereden (phara is vaak anderhalf uur en Ex meestal ongeveer een uurtje) Maar die zijn minstens even moe als een manege paard wanneer zijn uren erop zitten..Das gewoon een andere manier van rijden!
wb de ts: ik vind dit niet te veel, het paard is er (zoals je zegt) duidelijk gelukkig mee dus waarom zou je je wat aantrekken van je bijrijder? (bij wijze van spreken!) praat er een keer over met haar en vertel haar wat je ons nu verteld, en zeg dat hij er duidelijk gelukkig uit ziet en blijer word als hij meer mag doen. Misschien begrijpt ze het dan, zo niet? dan heb je het al vast geprobeert, niet geschoten altijd mis!