eerste keer dat ik hier een vraagje plaats. En het is eigenlijk al meteen een serieus probleem: ik heb immers de indruk dat het paard dat ik berijd, mij niet zo graag ziet aankomen.
Telkens als ik op de wei kom, (en het is een erg grote wei) staat hij HELEMAAL achteraan. Als ik hem roep, kijkt hij eens op en eet rustig verder ... Hij blijft gewoon staan en eet verder. Zelfs als ik op 1 meter van hem sta, met een worteltje bij de hand, blijft hij nog staan. Het is niet zo dat hij wegloopt ... hij laat hem rustig meenemen, maar het is toch niet normaal dat hij bijna niet reageert als ik hem roep (en hij kent zijn naam, geloof me ...)
Het is nu niet dat ik lui ben ofzo. Ik vind het niet erg dat ik een eindje moet lopen, maar hij zoekt totaal geen toenadering. Het is echt alsof hij me niet graag ziet aankomen. Ik heb al geprobeerd "zijn liefde te kopen" met worteltjes. Maar eigenlijk vind ik dat niet zo'n ideaal systeem. Ik wil eigenlijk dat hij graag met mij werkt.
Ook op stal, staat hij met zijn kont achteruit ... en weigert zich naar mij om te draaien.
Ik weet dat hij weet dat hij steeds met mij "moet werken". Ik kan immers niet met hem gaan wandelen ofzo (het is een echte zenuwpees). En springen kan hij ook niet echt (plus ik ben totaal geen springruiter). Van borstelen of douchen houdt hij ook niet ...
Wat nu eigenlijk mijn vraag is:
wat voor (creatieve ?) dingen kan ik met dit paard doen, opdat hij me wat leuker zou vinden, opdat hij zijn werk liever zou doen.
Ik besef dat dit een erg zielige situatie is
als je paard je niet eens graag heeft ... het is zeker niet zo dat ik hem sla of onfair behandel. Ik rijd ondertussen zo'n 10 jaar en heb dit probleem eigenlijk nog nooit echt gehad... Ik besef wel dat het paard erg lui en koppig van karakter is. Dus ik zal dit probleem (wss) nooit volledig kunnen oplossen.Kan iemand me helpen?

) mij meer alsof hij niet erg enthousiast is maar ook niet tegenwerkt?
als hij ergens van schrikt en hij springt naar de andere kant van de box (waar jij dus zit), heb jij dus een hoop pijn. En schrikken kan altijd gebeuren.
te begrijpen/ juist te interpreteren ... Ik vrees dat er nog wel een aantal van die misverstanden zullen volgen ... Ben nu eenmaal een simpele Vlaamse