paarden aan huis wie heeft dat??????????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

paarden aan huis wie heeft dat??????????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 10:41

Ik ben een buitenmens en hou van de natuur wil ook al heel lang een leuk stulpje met daarachter de paarden. In drenthe zijn de huizen nog betaalbaar maar hier in het zuiden niet.Wie heeft zijn droom nageleefd en hoe zit het met de kosten? Moet je dan allebei 40 uur per week werken?

Ylana

Re: paarden aan huis wie heeft dat??????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:11

Ik heb sinds eind februari mijn paarden aan huis staan.
Het beste wat je kan doen is berekenen hoeveel je maximaal kan besteden aan het huis (dus hypotheek) en de paarden.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:28

-> VMR
AM is enkel voor niet-paardenonderwerpen.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:28

Wij hebben dat nu ongeveer 8 jaar.
Nog net in de goede tijd gekocht, en ja, we moesten allebei full-time werken om het te kunnen betalen.
Gelukkig is manlief wat meer gaan verdienen waardoor ik minder kon gaan werken want dat viel me wel tegen; met een full-time baan, huishouden en het onderhoud van het terrein bleef er maar bar weinig tijd over voor het paardenbeestje.
Ook mis ik toch wel wat faciliteiten Haha! maar 's ochtends je bed uit gehinnikt worden door je eigen knollie maakt weer een hoop goed!

Tip: als je al een koophuis hebt is de stap financieel wel makkelijker als je naar een goedkopere regio verhuist.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:37

Tja, de prijzen zijn best hoog en zeker in het Zuiden van het land. Of je 40 uur moet werken, hangt vooral af van de hoogte van je salaris!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:55

mijn pa is met de vut en mijn ma werkt 9 uur per week buitenhuis. wij wonen sinds 1 jaar op een boerderij maar daarvoor werkten wij al op deze boerderij. nu melken we de koeien en ik verzorg meestal in me uppie 5 paarden. buitenschool heb ik er nog genoeg tijd voor over en het terein onderhoud een neef van me vader en mijn moeder samen en dat gaat allemaal prima Lachen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:10

Wij hebben de paarden ook aan huis staan. Wij woonden in eerste instantie in de buurt van Nijmegen, maar konden daar ook geen leuk betaalbaar huis vinden waar de paarden konden staan. Nu wonen we dus in Duitsland, waar het dus nog wel mogelijk is.

blupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:13

ik heb ook mijn pony's bij huis staan wij wonen op een klein boerderijtje wat van mijn opa was en nu van mijn ouders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:16

Wij hebben dat genot sinds september Lachen
Een drom die uitkomt Lachen

We zijn daarvoor net over de grens in Limburg gaan wonen, 25 km van mijn geboorteplaats.
Het verschil in prijzen is enorm, met Z.O. brabant en Limburg, erg belachelijk.

Ik werk partime Lachen

Maar we hadden al een koophuis gehad en daar geen hoge hypotheek op omdat we daarvoor al flink gespaard hadden Lachen

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:24

Ik woon in Drenthe en heb je paarden aan huis staan, incl wei bak enz..

Heel fijn!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:43

Ik heb m'n pony's aan huis staan, we hebben een landhuis met zat grond en er zatten al stallen bij toen t gekocht werd(zijn wel opnieuw gebouwd). heb sinds september een nieuw paard, helaas mocht ze van me moeder niet thuis staan, dus staat ze 2min. (met de brommer) van m'n huis af. Denk dat ik later in Drenthe ga wonen is niet zo duur Tong uitsteken

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:47

Ik heb sinds een jaar mijn paarden aan huis. Wij woonden eerst in Delft, maar hebben onze jarenlange droom gevolgt, en zijn in Drenthe gaan wonen.. Met de paarden aan huis!!!! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:48

Elmiran, mag ik zo brutaal zijn om te vragen waarom niet?
Want thuis staan ze toch vele malen goedkoper dan op pension

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:56

Mijn vader (ouders zijn gescheiden) en zijn vriendin hebben paarden aan huis...bak met stallen. We hebben flink in de kosten kunnen besparen doordat bijna alles zelf is gedaan (stal dan he, bak niet)met hulp van hele handige familie / kennissen. Wel veel werk, maar het scheelt echt! Dit is in Zuid-Limburg, Schinnen. Ik denk dat je sowieso goedkoper uit bent wanneer je land koopt en zelf stallen bouwt dan wanneer je het kant en klaar koopt.
Het is wel meer werk dan op n pensionstalling, er hangen wel voerautomaten in de stallen(is erg makkelijk en ook nog ns beter voor de paarden) maar verder moet natuurlijk alles zelf geregeld worden!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 18:03

Ik heb 3 paarden aan huis staan, woon alleen en werk idd 40 uur

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 18:08

ik ben ervoor naar frankrijk verhuisd... Tong uitsteken
echt waar....Haha!
wil nooit meer anders namelijk!

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 18:42

In 1993 hebben wij in de Betuwe een oude boerderij met een beetje grond gekocht, dat was dus in de tijd dat de huizen nog niet zo duur waren. Knipoog Vorig jaar hebben we dat huis verkocht, zonder de grond, want we mogen waarschijnlijk een paar huizen op die grond bouwen, dus houden we dat nog even zelf aan voor de hoogste bieder Haha!
We hebben toen een huis vlak onder Apeldoorn gekocht met ruim een ha grond, paddocks, 5 stallen en een eb en vloed buiten bak Knipoog

Ik werk al wat jaren pt en ben op het moment helaas werkeloos en manlief werkt nog steeds 49 uur per week, dus we redden het prima Haha!

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 19:31

Ik heb mn paardenmn hele leven al aan huis. Ik ben pas 15 en woon dus nog bij mn ouders die hebben ons huis in de randstad 19 jaar geleden gekocht voor een prikkie ! We hebben het opgeknapt en uit een natuurgebied achter ons huis een stuk grond gehuurd, bij elkaar hebben we ong 1 hectare.. En verder weet ik niet zoveel over de kosten ed maar ik weet wel da tik nu verpest ben voor mn hele leven Haha!

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 19:40

ik ben ook verpest, ik woon ook al vanaf m´n geboorte in een ruim dijkhuis met weiland en stallen.
Vanaf m´n 13de heb ik een eigen paard en sinds vorig jaar hebben we ook een bak.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 19:45

Wij hadden 2 shetlandpony's aan huis staan. We hebben helaas te weinig ruimte voor de paarden. Die staan in een pensionstalling.

Maar misschien over een jaar of 10 toch dat boerderijtje met grond. Alhoewel, het oosten van het land wordt ook steeds duurder....

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 20:39

Bij mij komt deze droom ook ooit nog is uit, mijn ouders zijn van plan om te verhuizen naar duitsland ( nog betaalbare huizen ) met daarbij grond en stallen en ja dan ga ik toch echt mee Haha!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 21:03

Ik heb ook sinds een jaar de paarden aan huis staan. We hebben in midden-limburg een huis gekocht redelijk goedkoop. We moesten wel in huis nog alles doen, nieuwe keuken, badkamer. anders was het niet te betalen. Ook buiten was niks, zelf de grond ingezaaid en de stal gebouwd. Heb ik tweedehands kunnen krijgen. Maar het is wel super om in je pyama je paard een nachtzoen te kunnen geven!

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 08:27

Wij wonen net over de grens in Duitsland, daar is land nog goed betaalbaar. Mijn vriend werkt, eeeh, tja, heel veel, soms 40 uur per week, vaak 60 uur per week. Ik werk gemiddeld zo'n 30 uur per week (verdien echter niet grandioos). We hebben 3 paarden aan huis staan en kunnen dat met onze vaste lasten e.d prima betalen.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 08:33

Ik heb mazzel gehad. Mijn vader heeft een stalletje laten bouwen in onze achtertuin. We hebben een kleine tuin, maar gelukkig groot genoeg. Enige nadeel is dat we er geen weiland bij hebben, dus moeten we lopend door het dorp naar de wei. Maar als dat het enige is .... Knipoog
Ik vind het heerlijk om ze thuis te hebben, hardstikke handig ook!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 10:03

Wij zijn in 2002 vanuit omgeving Amsterdam naar Drenthe verhuisd, 4 paardjes meegenomen en hier is de kudde uitgebreid naar nu 7 stuks. Allemaal aan huis.
Ik wil echt niet anders meer, het is idd. een droom die uit is gekomen. Het enige wat wij nog anders willen is dat we richting Frankrijk willen gaan verhuizen, maar dat zal niet in de nabije toekomst gaan gebeuren.

Wat betreft de kosten, ik was op de pensionstal waar ik destijds stond duurder uit met 1 paard en 3 pony's dan dat ik nu met totaal 7 stuks aan huis ben, het kost nu nog niet eens de helft. Alleen vergeet niet het onderhoud aan stallen, land e.d. mee te rekenen, dan wordt het al weer wat duurder maar is nog steeds erg goed te doen.
Mijn vriend heeft altijd zijn eigen bedrijf gehad, ik heb een goede baan opgezegt en ben hier productie werk gaan doen, eerst 40 uur per week, later terug gebracht naar 20 uur per week, nu werkeloos, ww/ziektewet en vriendlief is ook werkeloos geraakt. Dan wordt het ineens een stuk moeilijker, daar moet je ook rekening mee hoeden, kom je beiden zonder werk te zitten moet je alles ook nog kunnen betalen, wij redden het nog net maar ik ga in jubel stemming als mijn vriend weer werk heeft!