Welke trailer kopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roxx

Welke trailer kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 16:49

Ik wil binnenkort een nieuwe 1,5 paards trailer kopen. Heb ondertussen bij verschillende bedrijven/merken informatie opgevraagd. Natuurlijk is iedere verkoper enthousiast over "zijn" merk. Daarom vraag ik jullie als ervaringsdeskundigen maar eens:

- welk merk/type trailer heb je?
- hout/aluminium/polyester?
- hoe bevalt je trailer?
- hoe is de prijs/kwaliteit-verhouding?
- is je trailer geschikt voor een groot (en lang) paard?

Stiekem wil ik eigenlijk wel heel graag een aluminium trailer omdat die qua onderhoud het meest handigst schijnen te zijn, maar daar hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan. Wat zouden jullie doen?

Alvast bedankt!

ikke

Re: Welke trailer kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 18:39

Wat ik zou doen? GEEN alu trailer!! Ik weet iets te goed hoe alu zich gedraagd, zeker in combinatie met, al dan niet gegalvaniseerd, staal. Als je eens wilt zien dat alu kan rotten, kom eens langs, ik heb een paar mooie voorbeelden.

Verder zijn er drie trailers: Westfalia, Ifor Williams en de rest. Westfalia heeft onafhankelijke wielophanging met schroefveren en schokdempers; Ifor Williams heeft starre assen met bladveren en schokdempers en de rest gebruikt Al-ko assen (rubbergeveerd) soms met schokdempers. Het maakt voor die anderen dus alleen uit hoe goed de assen gemonteerd worden (sporing), de rest is hetzelfde.

Houten trailers zijn relatief eenvoudig te herstellen als het hout gaat rotten. Polyester vereist altijd een vakman voor reparatie. Verder is het belangrijk hoe goed de vloer is. Die moet dik genoeg zijn (wettelijk 25mm) en voorzien van een goede, stroeve bodem. Let erop dat kitnaden geheel strak en gesloten zijn.

Voor de Al-ko versies heb ik goede ervaringen met Weijer. Henra is best goed en Masta bouwt op bestelling en dus geheel naar eigen wens. Fijne trailer, doet niet onder voor Weijer. Over Sluis hoor ik ook wel goede dingen maar geen ervaring en de rest is voor mij alleen van horen-zeggen-voortvertellen, matig betrouwbaar dus.
Echter, alles is tweede keus na Westfalia en Ifor Williams.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 18:42

hallo

ik heb een Atec Olympialine
Afbeelding

hij is van polyester en al het ijzer..ofzo is gegalvaniseerd
het is een 1,5 paards en hij is extra breed.
er zit een ingebouwde zadelkamer in, er kan makkelijk een lang paard in.
maar hij is niet echt hoog ( we denken erover na hem te verhogen )
omdat hij voor een normaal paard wel hoog genoeg is maar voor een grote kanjer moet ie toch ietsje verhoogt worden
( of we hadden 1tje moeten kopen die hoger was)

maar ik vind het logo zo mooi dus ik moest deze wel kopen.
verder vind ik het een Super trailer...

mijn paardje kan lekker door de ramen kijken en als het warm is zet ik de raampjes lekker open.

achter heeft het een automatisch rol zeiltje.
bij onze club heeft bijna iedereen een Atec trailer omdat ze gewoon goed bevallen
verder nog vragen?

en om even op de vorige te reageren..
zo snel gaat een trailer niet kapot een een poly of alim. trailer gaat 3 keer langer mee dan een houten trailer... hout gaat rotten...en dat hout wel.....

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 10:28

atec bevalt mijn ook goed, alleen nu heb ik mijn e-rijbewijs en wil ik over naar twee paards, in hier in komt atec duurder uit dan een ander trailer, maar atec is wel een van de lichtste trailer, daarom had ik er een van gekocht om zonder e te kunnen rijden.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 10:48

Wist helemaal niet dat alu kan gaan rotten! Ik dacht dat het juist heel gemakkelijk in het onderhoud was! Nog meer mensen met negatieve ervaringen over alu?

Ben ook wel nieuwsgierig naar Böckmann-ervaringen. Iemand?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:47

Roxx schreef:
Wist helemaal niet dat alu kan gaan rotten! Ik dacht dat het juist heel gemakkelijk in het onderhoud was! Nog meer mensen met negatieve ervaringen over alu?

Ben ook wel nieuwsgierig naar Böckmann-ervaringen. Iemand?

Alu-rot is DE vijand van elke Land Rover Liefhebber.

Ik heb geen ervaring met Bockmann, maar ik vindt ze aan de prijs t.o.v. Westfalia. Wat ik ervan zie zijn het degelijke trailers, maar voor die prijs zou ik Westfalia kiezen.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 12:08

Op de site van Westfalia zie ik alleen maar tweepaardstrailers. Klopt het dat die geen 1,5 paards hebben?

Heb jij ook ervaring met Hotra?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 12:14

Roxx schreef:
Op de site van Westfalia zie ik alleen maar tweepaardstrailers. Klopt het dat die geen 1,5 paards hebben?

Heb jij ook ervaring met Hotra?

Ze hebben in Duitsland in ieder geval wel 1,5 paards, dit jaar nog gezien op de equitana. Mogelijk worden ze niet geimporteerd, even navragen dus.
Van Hotra weet ik alleen dat ze bestaan, ik ken geen mensen die er een hebben, dus dat zul je anderen moeten vragen.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 20:53

Nooit een Hotra kopen

er zit geen goed onderstel onder..

het heeft een ander onderstel dan Alle andere trailers.

ga er maar eens onder liggen dan zie je dat het geen dubben ( kom effe niet op de naam) heeft.

Bockman,Atec Westfalia,Titan en noem maar op..

Hotra is wel enorm goedkoop ( vergeleken met andere trailers.)

maar je kan beter 1 keer een goede aanschaffen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 21:40

Hotra heeft ook gewoon Alko assen.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 09:36

ga er maar eens onder liggen

zijn CSi ..ofzo is niet dubbel.
dus na jaar intensief gebruikt begint hij ligd te schommelen achter de auto.. ( is een groot onderzoek naar geweest )

ik snap niet dat ze uberhaupt ze nog mogen verkopen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 09:41

XlucienneX schreef:
( is een groot onderzoek naar geweest )

Geef maar eens een referentie.

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 09:42

-welk merk/type trailer heb je?
-Een Westeria
- hout/aluminium/polyester?
-hout
- hoe bevalt je trailer?
-Goed Haha! hij stond ineens voor me deur Tong uitsteken Haha! Lieve Papa Knipoog
- hoe is de prijs/kwaliteit-verhouding?
-Weet nie hoe duur die was.. maar wel goeie hoor Knipoog
- is je trailer geschikt voor een groot (en lang) paard
- Jah hoor.. volgens mij wel Knipoog

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 09:51

Heb net mijn 1,5 paards Westeria ingeruild voor een 2 paards Böckmann. Maar ik ben altijd super tevreden geweest over die Westeria. Westeria bestaat alleen niet meer hoorde ik, is nu overgenomen door Sluis.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 10:17

XlucienneX schreef:
ga er maar eens onder liggen

zijn CSi ..ofzo is niet dubbel.
dus na jaar intensief gebruikt begint hij ligd te schommelen achter de auto.. ( is een groot onderzoek naar geweest )

ik snap niet dat ze uberhaupt ze nog mogen verkopen

Correcte termen graag, op deze manier kun je alles wel in twijfel trekken. Kan ik ook wel gaan beweren dat het beter is als de wielen met vijf bouten vast zitten, in plaats van vier...........
Dat onderzoek zou ik graag eens inzien, ook wie dat onderzoek dan wel heeft gedaan. De meeste "onderzoekers" die ik hierover lees zijn duidelijk niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 10:45

Net een Henra Amazone gekocht, 1,5 paards, houte opbouw met kunstof bodem. Bevalt tot nu toe prima. Was alleen een raampje niet helemaal goed afgekit, beetje slordig... maarja, da's makkelijk te verhelpen. Kan makkelijk een groot paard in, is van binnen 235 cm hoog.

Blackmystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 12:01

Haha! wei hebben ook de olymialine van atec, en ik vind ze super, lekker licht van binnen, fijn met opladen, nee heb niks te klagen.
we hebben van atec de twee paards trailer, met op iedere helf extra grip matten, die ik na de rit schoon veeg en over de borst steun te drogen hang. ( weet ik zeker dat mijn bodem niks te leiden heeft. )
onze houten trailer ( merk vergeten, zal even kijken ) wel ouder model is klein voor de paarden ook al is het een anderhalfs paard, hij staat nu in reparatie wegens een slegte vloer.

Blackmystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 12:03

Haha! ooo vergeten de atec olypialine is op het moment de meest vekochten trailer.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 13:00

Blackmystery schreef:
:D ooo vergeten de atec olypialine is op het moment de meest vekochten trailer.

Dan mogen wij trots wezen Haha!

en dat onderzoek zal ik even opspeuren

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 14:59

ikke schreef:
Echter, alles is tweede keus na Westfalia en Ifor Williams.

Voor jou Knipoog !
Hier in Dld. wordt de IW nauwelijks verkocht Scheve mond .

Ik heb een Humbaur Rapid plus, vol poly, twee-paards trailer en ben er super tevreden mee OK dan! ! Volgens mij heeft Humbaur ook 1,5 paards trailers.

Mijn trailer heeft als extra een vooruitstap (aan de kant waarop de foto het deurtje zit), een extra fenster in het dak, tussenschot met folie, verstelbare stangen (van Shetje tot aan een groot paard kunnen er op die manier goed in staan), een rolgordijntje achter, stootkussens en ik heb er een andere vloer in laten leggen, die een beetje genopt is, zodat je paard er nog weer minder in "glijdt".

Afbeelding

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 16:25

Wij hebben ook een Humbauer Single, dat is een 1,5 paards trailer volpolyester. Donkerblauwgespikkeld van kleur. Wij vinden het een hele fijne trailer, goed onderstel en rijtechnisch ook perfect. En ze zijn ook redelijk geprijst. Binnenkort gaan we een 2 paardstrailer van Humbauer kopen.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 16:43

Wij hebben een westfalia 2 paardstrailer.. in het knalgeel Lachen valt lekker op naar onze eigen smaak laten maken. Het is een mooie hoge trailer van vol polyesther met zadelkamer. Hij ligt super op de weg en hij bevalt ons heel erg goed!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 21:10

Margreet schreef:
XlucienneX schreef:
( is een groot onderzoek naar geweest )

Geef maar eens een referentie.

Hhhmmm, Margreet, ik kwam bij toeval weer eens op het wegenverkeersregelemt uit en daar werden wat eisen gesteld aan het gedrag auto-aanhanger. Nou, als die Hotra's werkelijk zo gevaarlijk zijn, dan voldoen ze vast niet aan deze eisen Extreme duivel Ik zou niet graag mijn paard op de trailer hebben bij de voorgeschreven acties!
Kijk voor de grap eens hier: http://wetten.overheid.nl/cgi-bin/sessi ... rge=426152

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 22:18

Wij hebben een BLomert van poyester. Het is een tweepaards met zadelkamer.

Er hing een flink prijskaartje aan maar hij bevalt enorm goed.

Ze zijn behoorlijk hoog, ik weet niet precies hoe hoog maar ruim voldoende voor een KWPN van meer dan 1.70

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 08:30

aisie schreef:
Wij hebben ook een Humbauer Single, dat is een 1,5 paards trailer volpolyester. Donkerblauwgespikkeld van kleur. Wij vinden het een hele fijne trailer, goed onderstel en rijtechnisch ook perfect. En ze zijn ook redelijk geprijst. Binnenkort gaan we een 2 paardstrailer van Humbauer kopen.

Wij hebben een Humbauer Pegasus.
Is een polyester 2 paards trailer
Het paard van mijn moeder is 1.76 en die staat er zeer comfortabel in.

EN NIET TE VERGETEN DE VERZORGINGSDEUR ZIT AAN DE BIJRIJDERSKANT
http://www.kennisbv.nl/pages/humbaur.asp