Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
flettie schreef:Het enige lastige is als je je beugel een keertje kwijt raakt, hij draait en je dan je voet er weer in doet..... dat zit niet echt fijn
Roxje schreef:flettie schreef:Het enige lastige is als je je beugel een keertje kwijt raakt, hij draait en je dan je voet er weer in doet..... dat zit niet echt fijn
Maar dat heb je met gewone beugel ook, want de riem moet wel op de goede manier gedraaid zijn.
Roxje schreef:Niet iedereen draagt het de beugels het zelfde. De 1 doet de lange kant naar buiten en de ander de lange kant naar binnen.

Maar wat is dan nog het voordeel van asymmetrische beugels ? Blokjes zijn nl. goedkoper en makkerlijker te verwisselen
Dickie schreef:@Laura123: Het voelt vreemd in die zin dat je stijgbeugels anders vallen dan met gewone. Dat voelt iets anders aan, ik moest er de eerste keer een beetje aan wennen en de spieren in mijn benen ook wel. Verder vond ik het direct al 100x fijner.
Ik heb ze ook met de lange kant naar buiten en heb eigenlijk nog nooit iemand met de korte kant naar buiten zien rijden. Dan vallen ze erg schuin net als met blokjes idd, terwijl volgens mij het idee van asymmetrische stijgbeugels is dat ze juist de "schuinheid" (om het zo maar te noemen) van gewone stijgbeugels opheffen.
Zoals flettie zegt worden je hakken ook wat naar buiten en beneden gedrukt, dat lijkt me juist de bedoeling. Ik heb de neiging om teveel de tenen naar buiten te hebben en dat wordt met de asymmetrische beugels juist een stuk verbeterd.