info over leren rijlaarzen en oprekken gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jenbuc

info over leren rijlaarzen en oprekken gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 11:37

îk kan 2e hands rijlaarzen kopen want nieuw zijn ze me veel te duur..
maar die kuitmaat die die laarzen hebben is eigenlijk mijn kuitmaat maar dan zonder rijbroek...

gaat dat een probleem worden?
zal ik ze dan laten oprekken?
en over dat oprekken.... wie heeft daar ervaring mee..
waar kun je dat het beste laten doen?´
dus als het kan wat meer info over het oprekken van leren rijlaarzen

zoude jullie anders toch door sparen voor nieuwe?
en welke laarzen zoude jullie dan nemen?

want de petrie perfect is dan de goedkoopste geloof ± 190 euro a 200 euro
maar zijn die wel goed?

sorry voor de hoeveel heid vragen

groetjes jennifer

Ferroowtje

Re: info over leren rijlaarzen en oprekken gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 12:49

Ik heb een paar leren laarzen gekocht ook tweedehands. De kuitmaat past als je een meetlint op die maat maakt en je kuit past erdoor met rijbroek... het best kun je ze gewoon gaan passen, alleen dan weet je of het ook echt goed zit! oprekken is mogelijk, scheelt meestal iets van 1 cm ofzo. ritsen in laarzen schijnt ook te verbreden.

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 12:51

Bij vroegop laten oprkken.. durrt een week kost 5 euro

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 12:56

ik had dat ook en ik heb ze gewoon bij mij bij de schoenmaker een centmeter laten oprekken en zaten ze perfect.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 12:58

Tweedehands laarzen zou ik persoonlijk niet voor gaan omdat de laars zich naar je been en voet gaat zetten. Als de laarzen dan al naar de voet en het been van iemand anders zijn gaan staan hebben ze nooit hetzelfde fijne gevoel als laarzen die zich naar je eigen been en voet zijn gaan zetten.

De kuitmaat moet normaal gesproken je kuit in je rijbroek en een cm extra zijn, zo zijn ze mij iig altijd aangemeten en dat zat super.

Ik zou even doorsparen voor nieuwe, je krijgt leuke nieuwe rijlaarzen vanaf 199 euro bij Divoza en vele andere ruitersportzaken. Dat is het naar mijn idee meer waard dan tweedehands rijlaarzen.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 13:21

ik heb ook tweedehands leren laarzen gekocht. petries elite, voor maar 50 euro. ze pasten goed. de eerste keren heb ik erge last van mijn voeten gehad (waren superdik geworden) maar nu gaan ze steeds meer naar mijn voet staan. dus ik denk dat ze toch wel goed nara je voet gaan staan hoor...misschien wel minder dan nieuwe. zou ze inderdaad gewoon passen!

marina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 15:11

Idd, gewoon passen die laarzen. Mochten ze nou niet passen, maar wil je ze toch proberen op te rekken, vraag dan wel eerst even na of ze niet eerder opgerekt zijn. Want je kunt laarzen in principe maar 1 keer oprekken.

Persoonlijk zou ik nog even doorsparen voor nieuwe laarzen. Die kunnen zich dan helemaal naar jouw been vormen en je weet ook zeker dat je de goede maat laars hebt. Wanneer lederen laarzen te strak zitten of te hoog zijn (na inzakken) dan kan ik je verzekeren dat je niet lekker rijdt. Bij Divoza heb je nieuwe Petries of Cavallo's voor €199,-. Maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten.

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 17:01

het gaat om deze laarzen:

viewtopic.php?f=64&t=419098&hilit=

nieuwe heb je bij vroegop voor 198 euro hoorde ik van iemand de petrie perfect. ofzo..

wie weet er raad...

want stel die van dat topic zijngewoon nog goed waarom dan niet snapje...

nog een vraag
voor welke nieuwe rijlaarzen zoude jullie dan gaan?

mijn budget gaat toch tot max 200 euro
word t cavello of petrie denk ik...

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 20:32

iemand nog tips??

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 20:38

Ik heb het petrie standaard model. Dacht dat ze 180 euro kostte. Ze zijn echt perfect!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 20:44

Ik heb vorige week een paar 2e hands leren rijlaarzen gekocht bij Vroegop. Ik was al een tijdje opzoek naar laarzen, maar leren vond ik te duur en ging er van uit dat voor mijn spillepootjes niets 2e hands te vinden was. Maar ik zag ze staan, ff gepast en ze waren het helemaal Haha!. Dus meteen mee genomen en in ben er super blij mee. Ze zijn trouwens van Derby.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 21:22

Ik zou persoonlijk ook even doorsparen voor nieuwe. Heb zelf 1 week een keer op laarzen van een ander gelopen (die van mij werden opgerekt) en het was dezelfde maat als de mijne, maar t liep voor geen meter. Zoals al eerder gezegd gaan laarzen naar je been/voet staan, eigen ingelopen laarzen vind ik persoonlijk het lekkerst zitten. Zelf heb ik nu al 5 jaar de goedkoopste van Petrie, en ze zien er nog super uit. Het is dus wel je geld waard.

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 09:23

hmm dan toch nieuwe petrie'S?

want ik hoor t verhaal vaker dat ze al naar je voet gevormt zijn en dan niet lekker meer lopen...

welk model zoude jullie nemen:

Petrie perfect
Elegante rijlaars met een sterk gevormde schacht. Hoog opgesneden zijkant en een extra hoog contrefort.
€ 199.96

of de

Cavallo Talent
Rijlaars van Venetoleder vervaardigd met een schokabsorberende zool.
€ 199.96

en wat is het verschil tusse deze merken?

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 10:34

Je moet wel even weten of de laarzen al eens opgerekt zijn geweest. WAnt je kunt ze niet altijd maar blijven oprekken... Want dan kan de laars 'klappen'. Zolang ze nog niet eerder zijn opgerekt kan dat ws nog wel! Ik geloof tot een cm oid!

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 17:14

ik zou voor de petrie perfect gaan. ik denk dat de petrie meer dressurgericht is, en volgens mij is petrie ook beter, maar dat weet ik niet

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 09:47

Ik heb de Petrie Perfect gehad en nu heb ik de Cavallo Talent. De Petrie laarzen hebben zowel aan de binnen als aan de buitenkant een hele harde schacht waardoor er minder goed contact is met je paard.
De Cavallo Talent laarzen gebruik ik eigenlijk alleen voor wedstrijden (heb voor gewoon Rectiligne leren laarzen). Ik heb ze met het inlopen wel vaker gedragen met gewoon rijden. Ze bevallen me heel erg goed en ik heb ook goed beencontact met m'n paard.
Ik heb ze nu ongeveer een jaar (niet intensief gebruikt) en ze zien er nog heel goed uit. Maar dan onderhoud ik ze ook wel heel erg goed. Iedere keer dat ik heb gereden en ik berg ze op dan poets ik ze eerst.

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 17:59

ik heb besloten...

ik koop die 2e hands laarzen aan gezien de kuitmaat prima past en de maat bij de enkels enzo ook en de hoogte ook
ik neem gewoon de gok.

ik laat jullie weten of ze wel of niet passen.
en waarshcijnlijk ook wel mte een foto Knipoog

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 11:37

nou ga ik dus die 2e hands laarzen kpen maar de kuitmaat is dus 39.. vanmorge ha ik 36 cm gemetejn bnij mij incl sokken en blablabla

er zit een rits in.. incl rits is de kuitmaat 39
kan de rits er uit gehaald worden?

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 11:41

Dat kan wel maar dat word niet mooi denk ik.
Als ik jou was zou ik ze gewoon passen en als het niet goed zit, naar de schoenmaker gaan en vragen wat hij daaraan kan doen.

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 15:24

goed, ga ik dat doen, hoop dat ik ze snel krijg Haha!:P

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 08:20

janne8 schreef:
het gaat om deze laarzen:

viewtopic.php?f=64&t=419098&hilit=

nieuwe heb je bij vroegop voor 198 euro hoorde ik van iemand de petrie perfect. ofzo..

wie weet er raad...

want stel die van dat topic zijngewoon nog goed waarom dan niet snapje...

nog een vraag
voor welke nieuwe rijlaarzen zoude jullie dan gaan?

mijn budget gaat toch tot max 200 euro
word t cavello of petrie denk ik...

Ik zou ze niet laten oprekken als ze nu niet passen. Ik heb dit nl zelf ook meegemaakt, na een blessure van m'n paard uit de wedstrijden geweest en daarna pasten laarzen niet meer. Ik had ze toen nog niet eens heel veel gebruikt, dus toen maar 2x achter elkaaraan laten oprekken(omdat ze na 1e x oprekken nog niet pasten). Nu passen ze helaas nog niet en een rits erin is me te duur. Ik heb nu Ariat close-contact chaps gekocht met daaronder bijpassende Ariat schoenen. Dit kan ik iedereen aanrijden! Ik vind het nl veel fijner rijden dan laarzen.
Mocht je toch laarzen willen, dan kun je misschien ook even op www.deruyterij.nl kijken, daar hebben ze hele mooie voor weinig geld.
Ik heb er ook aan zitten te denken om daar laarzen te kopen, maar ben toch voor de chaps gegaan.
Ik zou dus geen geld uitgeven aan laarzen die niet passen. Straks zit je met hetzelfde als ik, (dure)laarzen gekocht, nu niet meer passen, en niemand wil ze 2e hands overnemen.

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 08:36

JE KUNT ZE NIET MEER OPREKKEN! Ik heb je ook al een PB gestuurd omdat dit namelijk mijn oude laarzen zijn maar daar reageerde je niet op. Ze zijn al opgerekt en er zitten ook al ritsen in, die heel erg lelijk zijn gezet (heb ik er bij de verkoop ook bij vermeld, nu niks van gelezen). Voor het geval je ze nog niet hebt kun je kijken op http://groups.msn.com/lotte1985 voor foto's van de rits. Wens je er veel succes mee...

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 08:37

dsie van mij zijn 2e hands die ik ga kopen..

oprekken hoeft niet meer want de kuitmaat zal hooguit te groot zijn....

de kuitmaat van de laarzen is 39 met rits
mijn kuit is: 36/37 met rijbroek en sokke

ik heb idd foto's van de rits gezien en ik vijnd het niet netjes dat je haar zo zwart maakt in dit topic.
ik koop ze toch wel.,
en oprekken hoeft dus niet meer

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 08:52

Ik maak niemand zwart, noem ik een naam? Ik zeg alleen maar dat je ze niet kunt oprekken, aangezien de verkoopster dat even vergeten is erbij te zeggen. Leuk voor je dat je ze koopt, en dat meen ik, is tenminste nog iemand er blij mee!

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 09:01

hmm oke, na ik hoop dat ik ze pas
anders ga ik naar de schoenmaker kijken of hij de rits er uit kan halen