Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

(Jaja, ik weet je kunt hem gewoon vast knopen, maar ik moet het eerst zo leren zegt mijn instructrice). Ik vind het eigenlijk wel heel fijn rijden.. lekker relaxt.. maar goed, dat is niet hetzelfde als met een bitlooshoofdstel rijden.

zou je zo met halster kunnen blijven rijden? of tog maar beter wat anders proberen te halen als ik hiermee door zou gaan?
ik krijg niks in mun mondje
. In de bak merk ik dat ie wat gaat hangen op m'n handen, wat ie met bit eigenlijk nooit echt deed. Maar moet er wel bijzeggen dat ik pas 2 keer met bitloos hoofdstel in de bak heb gereden dus het is ook nog een kwestie van oefenen. [***] schreef:Ik heb op de site van paardenservice gekeken, en is € 189 een normale prijs voor een bitloos hoofdstel? Ik vind het nogal wat eigenlijk. Ik heb een 3 jarige die vrij gevoelig is( mond en oren) en het lijkt me wel wat om haar in ieder geval buiten zonder bit te rijden. Rijdt er ook iemand dressuur met bit en buiten bitloos? Moet je echt op 2 manieren africhten om met beide te kunnen rijden?
[***] schreef:Rijdt er ook iemand dressuur met bit en buiten bitloos? Moet je echt op 2 manieren africhten om met beide te kunnen rijden?
Maar moet zeggen dat m'n paardje met touwhalster kan/wil halsstrekken en met bit niet