Passier vs Prestige

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ramsesje

Passier vs Prestige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 18:14

Ik ga een nieuw zadel kopen. Maar ik geraak er maar niet uit. Ofwel de passier Grand Gilbert, ofwel de Prestige Leonardo

In beide zadels zat ik goed en ze lagen beide goed op de paarden waarop ik rijd. Welke zouden jullie nemen en waarom?
En ik ben aan het twijfelen tussen bruin en zwart. 'k geraak er echt niet uit
Laatst bijgewerkt door Ramsesje op 04-06-05 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Sue_

Re: Passier vs Prestige

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 18:21

Ik heb de Passier grand gilbert.
Superfijn zadel! Haha! Ligt ook goed op verschillende paarden.
De Prestige ken ik niet.

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 18:52

Ik heb een Prestige (Top Dressage), maar bij mij was de keuze simpel omdat ik daar het beste op zat, ook beter dan op een Passier.
Als het echt niet uit maakt qua ligging op je paard en jij op allebei even fijn zit, zou ik gewoon voor het goedkoopste zadel gaan Knipoog Of voor degene die er het mooiste uitziet Tong uitsteken
Ze zijn (voor zover ik weet) allebei duur, dus veel kwaliteitsverschil in het leer zal er ook niet zitten. Mijn Prestige ziet er na anderhalf jaar nog netjes uit, maar de Passier-zadels die ik ken verslijten ook niet snel.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 19:00

Ik heb een Passier Grand Gilbert; voordeel van dit zadel is dat het op heel veel paarden passend te maken is, dus mocht je later nog eens op een ander paard rijden dan is dat een voordeel. Qua kleur zou ik voor zwart gaan, bruin is niet zo in en daardoor daalt het snel in waarde.

Ramsesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 09:16

voor de waarde moet ik het niet doen, ben toch niet vanplan hem te verkopen

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 09:27

Heb op allebei de zadels gezeten terwijl ze op het paard lagen?
Ik persoonlijk was meteen verkocht toen ik op de Prestige top dressage zat, en ik heb ook een keer op de Leonardo gezeten en dat was al helemaal top. Ik vind ze echt geweldig fijn zitten, veel wrong, je zit echt stabiel en comfortabel.
Ik heb ook op de Grand gilbert gezeten maar die vond ik bijv. niet veel fijner als een ander dressuurzadel, wat wel zou mogen voor die prijs.
Dus ik persoonlijk zou voor de leonardo gaan Ja Krijg je zeker geen spijt van denk ik.
Voor het gemak kan je het beste zwart nemen omdat je anders steeds je tuig en andere dingen erop aan moet passen qua kleur. Maar ik weet niet wat voor kleur paard je hebt? Op vos vind ik donkerbruin wel supermooi Ja

Ramsesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 10:06

ik rijd op een bruin paardje een vosje en een schimmel, dus dan missch toch maar zwart? Maar 'k vind het bruin van prestige zo mooi echt een dilemma
Hoe zitten de zadels?

prestige:
Afbeelding
maar dan waarsch in dit kleur
Afbeelding

ofwel passier
Afbeelding
waarsch in het zwart want 'k vind het bruin niet zo mooi

en jah op de prijs kan 'k me niet basseren want ze kosten allebei ongeveer hetzelfde

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 13:23

Ik zou zeker voor de passier gaan! ik vind het ten eerste ook een veel mooier zadel en ze gaan echt super lang mee. en zwart.

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 13:36

ik denk ook dat je moet kijken naar hoe je zelf rijdt.
als je nog geen onafhankelijke zit hebt, zou ik kijken naar het zadel dat je daar het meest bij helpt.
dat zou in dit geval denk ik de prestige zijn.
deze heeft dikke kniewrongen en een redelijk diepe zit, dus helpt je in de juiste houding te zitten.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 14:17

Ik vind zelf Passier heel fijn, maar ik heb nog nooit op een Prestige gezeten, dus ik heb helaas geen vergelijkingsmateriaal.

Ik denk dat je het zadel moet nemen dat het beste op je paard past en waar jezelf het fijnst op zit. Gewoon proberen dus.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 15:01

claudie schreef:
ik denk ook dat je moet kijken naar hoe je zelf rijdt.
als je nog geen onafhankelijke zit hebt, zou ik kijken naar het zadel dat je daar het meest bij helpt.
dat zou in dit geval denk ik de prestige zijn.
deze heeft dikke kniewrongen en een redelijk diepe zit, dus helpt je in de juiste houding te zitten.

Ik vind persoonlijk dat de passier ook genoeg steun geeft! (ook redelijlk diepe zit). Maar als je ze beide lekker vind zitten en de prijs en kwaliteit is ongeveer gelijk, kies dan maar gewoon de mooiste kleur! Haha!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 15:05

ik zou gaan voor de prestige, maar dat is omdat ik daar veel lekkerder op zit.
ik vind ook dat prestige een veel mooiere bruin kleur heeft en langer mooi blijft

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 15:09

Kyona schreef:
Ik heb een Passier Grand Gilbert; voordeel van dit zadel is dat het op heel veel paarden passend te maken is, dus mocht je later nog eens op een ander paard rijden dan is dat een voordeel. Qua kleur zou ik voor zwart gaan, bruin is niet zo in en daardoor daalt het snel in waarde.

daar ben ik het niet mee eens! Bruin komt juist steeds meer in trek! Ik vind een bruin zadel echt super! en ik zou dan gaan voor die prestige!! Ziet er echt super uit en op een vosje al helemaal!!! Lachen

Ramsesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 19:11

na de examens ga'k naar de winkel en moet 'k beslist hebben welke ik neem 'k kan dus nog 3 weken twijfelen. 'k denk dat ik voor de presitge ga gaan omdat ik toch een bruin zadel wil en ik het bruin van passier niet zo mooi vind, en als dan toch iets de doorslag moet geven. Want waarschijnlijk zijn ze alle 2 prijskwaliteit zeer goed en hebben beide evenveel voor als nadelen en schiet er dus geen enkele uit boven de andere als ik het goed begrijp

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:13

anders vraag je of je ze nog een keer mag proberen op het paard, dat je er even mee rijdt.
Er moet er toch eentje net iets fijner zijn lijkt me!

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 08:13

Heej,
ik heb de passier en ik ben er helemaal weg van. hij ziet er heel simpel uit maar hij zit echt super! ik had eerst een behoorlijk slechte zit en die is steeds meer verbeterd sinds ik met de passier rijd! succes met kiezen =D
Doei

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 08:46

Wij hebben een Passier PSL gehad (geen Grand gilbert dus) en ik was echt absoluut niet te spreken over de leerkwaliteit van dit zadel. Ook van andere Passiers die ik heb gezien vond ik de leerkwaliteit niet goed. Leer bleef stug en nam onderhoudsmiddelen niet goed op. De leerverf daarentegen kwam er wel vanaf...
Inmiddels hebben we een Prestige voor dit paard en de leerkwaliteit van dit zadel vind ik erg goed.

Ramsesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 17:12

dus als ik het goed begrijp is de kwaliteit van het leer van prestige beter? zijn er nog mensen die slecht ervaring hebben met het leer van passier?

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 20:12

Passier is een topmerk en Prestige komt net kijken ..

Door een opmerking hoef je nog niet direkt het merk in twijfel te trekken..dat kan ook andere oorzaken gehad hebben.

Je merkt zelf wel in welk zadel je het lekkerst kunt rijden ,niet alleen erop zitten...
Daarna is het een kwestie dmv de maat van je paard te nemen het zadel goed pas te laten leggen door een goede zadelmaker!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 07:36

Nee, geen problemen met de leerkwaliteit van Passier. Zadel blijft gewoon mooi en soepel. Ik heb ook oudere Passiers gezien en die zagen er ook nog goed uit.

Ik pas altijd wel erg op met de zon ivm verkleuren van het leer, want dat vind ik zonde. Maar mijn zadel is nu gelukkig nog steeds pikzwart.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 08:00

Je hebt daar wel twee heel verschillende zadels in gedachten. Ik denk dat je toch echt eerst eens het zadel op een paard moet proberen.
Zo heb ik eens een Ainsley gepast waar ik stilstaand en in stap heerlijk op/in zat, maar in draf en galop kon ik mijn zit niet vinden.
Ook de Hulsebosch die ik van de zadelmaker mocht proberen zat lekker maar net niet helemaal fijn genoeg.
Daarna heb ik de Passier Grand Gilbert gepast. In stap zat die eigenlijk niet eens beter als die anderen (die andere zadels zijn veel dieper met veel meer wrong), maar in draf en galop kon ik er echt veel fijner mee rijden. Die is het dus ook geworden en ik ben er nog steeds super tevreden over.

De Prestige die jij in gedachten hebt, is een heel ander type zadel als de Passier. De Prestige heeft veel meer kniewrong waardoor je meer in een houding gedwongen wordt. Of je dat prettig vindt, ligt aan jezelf.

Oh ja, de kwaliteit van mijn Passier is ook super.

Ramsesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 17:29

ik denk dat ik toch nog es op beide ga rijden
en dan ga kijken welke het beste op verschillende paarden past en dan m'n keuze ga maken

niemand nog ervaringen

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 17:57

ik zou persoonlijk voor een leonardo gaan!! ik heb dezelfde ervaringen als abby met een passier psl en ik ken een vriendin die een leonardo heeft neh et zadle heeft een toppasvorm en is ook nog eens supermooi!! Ook zit het heel lekker en het extra brede tussenkanaal is natuurlijk ook mooi meegenomen, al vraag ik me af of dat echt beter is of dat het een modeverschijnsel is maar iig vind ik prestige betere zadels!

Ramsesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 20:40

dat extra brede tussenkanaal, is dat omdat de rug meer ontlast zou worden ?

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 20:47

ja, maar of dat goed is..