telefoneren op het paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kanzi

telefoneren op het paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 15:36

Wat vinden jullie daar eigenlijk van?
Het was persoonlijk nooit bij me opgekomen als mogelijkheid, ik wil mijn aandacht helemaal bij het paard houden als ik er op zit.
Maar sinds kort heb ik een bijrijder (waar ik verder super tevreden over ben) die dan wel niet zelf belt, maar soms wel gebeld wordt als ze aan het rijden is.
En het gaat altijd goed hoor, beest is verder best braaf.
Toch vind ik het een tikkeltje 'vreemd'. Haha!
Wat doen jullie, bellen jullie wel eens als je aan het rijden bent?

Marrepar

Re: telefoneren op het paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 15:41

ik bel ook weleens onder het rijden, maar de laatste keer dat ik het deed (was met uitstappen)
Ging mijn paard er vandoor Haha!

Dat is wat minder fijn Nagelbijten / Gniffelen

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 15:41

Kanzi schreef:
Wat vinden jullie daar eigenlijk van?
Het was persoonlijk nooit bij me opgekomen als mogelijkheid, ik wil mijn aandacht helemaal bij het paard houden als ik er op zit.
Maar sinds kort heb ik een bijrijder (waar ik verder super tevreden over ben) die dan wel niet zelf belt, maar soms wel gebeld wordt als ze aan het rijden is.
En het gaat altijd goed hoor, beest is verder best braaf.
Toch vind ik het een tikkeltje 'vreemd'. Haha!
Wat doen jullie, bellen jullie wel eens als je aan het rijden bent?

Waarom niet? Niet tijdens het rijden, maar tijdens het in en uit stappen geen punt Lachen Bij de jonge dieren zet ik mn telefoon wel van op tril, of heb ik hem niet bij me, maar maak ze meestal redleijk snel telefoonmak Clown
als ik ga buiten rijden neem ik mn telefoon juist mee voor als er iets gebeurd Ja

MagicSjattie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 15:45

Hallo,
hihi, we zyn een paar weekjes geleden in het bos geweest..
En toen we in galop waren kreeg mijn lesgeefster ook ineens telefoon Haha! ..
En zelfs in galop ging het Tong uitsteken .. hihi..
Maar zelf heb ik er geen ervaring mee Bloos ..

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 15:45

Tja.... als je zowat de hele ochtend op paard zit dan kan het wel eens gebeuren dat er iemand belt. Haha!
Gewoon opnemen zeg ik dan. Knipoog hahaha... tja.... je moet je contacten wel beetje onderhouden he.... hihi.... *LOL*

Alleen smsen is een beetje anoying. Ben je net lekker aant rijden... *piep-piep*... tja.. .en dan word ik toch wel heeeeel nieuwsgierig. Knipoog Clown

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 15:49

Ik heb mijn gsm altijd alleen op tril staan als hij in mijn zakken zit. maar vreemd genoeg voel ik dat nooit als ik aan het rijden ben, als ik na het rijden kijk staat er altijd "x oproep(en) gemist" Clown
Maar ik zou alleen opakken als ik het telefoontje echt verwachte en het belangrijk is. Anders zit ik mijn zweep in de ene hand, mijn gsm in de andere had te sukkelen en mijn paard durft wel eens opeens te schrikken dus dan is het helemaal niet handig, en ik maa kans dat ik het eerste half uur niet meer kan neerleggen, dan moet dat arm paard maar met een taterend baasje blijven rondzeulen Ach gut Haha!

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 15:51

De keren dat ik wordt gebeld onder het paardrijden neem ik wel op, m'n paard staat dan ook gelijk stil Haha! Hij is al getrained Tong uitsteken

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 15:57

hoor maar als hij er van door gaat..
ik heb hem wel bij me maar gewoon op stil..
dan trilt hij ook niet als het egt belangrijk is bellen ze wel terug hoor

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:01

In het ergste geval gooi je dat ding vlug van je af, om hem later (als je geluk hebt) weer uit het zand te vissen. Haha! *LOL*

En dan ist wel handig als je geluid gewoon aanstaan, anders vind je hem nevernooitniet trug in een zandbak. Nagelbijten / Gniffelen

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:07

Ik heb een telefoon met een oortje...
Maar als ik in de bak ga rijden laat ik hem in de stal liggen, ga ik buitenrijden hang tie om mijn nek en belt er iemand kan ik gewoon bellen terwijl ik met 2 handen aan het stuur zit( dmv het oortje! Haha! )
Laatst bijgewerkt door Tooske op 03-06-05 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:08

Ik heb mijn telefoon altijd bij, en als ik aan het rijden ben, zit hij in mijn jas, of een zak van mijn trui/shirt. Met buitenrijden vindt ik het ook fijn om hem bij te hebben. Ook neem ik de telefoon op, ik ga dan wel stappen of stil staan, mijn pony weet het precies.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 16:10

Veel voorstanders dus!!! Haha!
Misschien kom het omdat ik zelf mijn telefoon wel altijd bij me heb, maar nooit aan heb staan. Meer mijn telefooncel op zak zeg maar.
Voor mensen met een eigen bedrijf vind ik het wat anders, maar als je gewoon je privé-telefoon bij je hebt kan dat toch best even wachten tot je klaar bent met rijden? Dat ene uurtje...
Of loop ik nou achter wat betreft de 24-uurs economie? Knipoog Haha!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:10

doe ik zovaak Bloos
maar soms wel erg vervelend als je bv net in een oefening bezig bent ofzo Scheve mond

IkenKas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:15

Ik heb hem vaak wel in de zak zitten mocht er nou iets gebeuren of mocht er nou iets aan de hand zijn kan ik altijd iemand bereiken of andersom. Maar ik ga bijvoorbeeld niet even bellen naar vriendinnen of naar andere dat kan na het rijden ook nog wel. Ik vindt het zelfs storend als ik andere zie bellen ondere het rijden. Dan zitten ze daar te lachen en maf te doen aan de telefoon dan denk ik van... doe dat maar lekker thuis. Haha Maar dat ligt natuurlijk bij iedereen anders;)
Groetjes,

Eros

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:19

ik heb m'n mobiel echt altijd bij vooral met buitrijden/lange ritten enz. stel dat er wat gebeurt, ben 1x zonder mobiel buiten gaan rijden maar daar voelde ik me eigen toch echt niet goed bij..

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:33

Ik heb altijd een mobiel bij me, maar die staat dan wel op de trilfunctie. Zie mezelf en paard al gaan als dat ding ineens afgaat Clown

Ik heb hem toch vooral voor noodgevallen, voor andere dingen hebben we ook de gewone huistelefoon Lachen

McLaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:34

ik heb hem meestal wel in de buurt, vaak in m'n jaszak, maar m'n jas hangt meestal over de bakrand dus hoor ik hem toch niet.
Buiten neem ik hem wel mee, maar wij mogen niet eens bellen in de bak.. heeft het bestuur een stokje voor gestoken
--> als je het wel doet kun je zelfs een boete krijgen (zou gevaarlijk zijn, dan let je niet op (anderen) en kunnen er ongelukken gebeuren)
Ik vind het een beetje een overtrokken reactie, maarja dat ben ik van onze manege wel gewend Koe

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:40

Ik doe het niet, als ik gebelt word neem ik vaak niet op, of soms ook wel, maar dan erg kort en zeg ik dat ik op 't paard zit en terug bel...

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 17:08

gister nog een uur gebeld op Woes..
Voordeel is dat er nu toch niet vel fut in zit bij hem... anders wilt hij me wel eens utproberen Haha!
Met naar buiten toe gaan heb ik altijd mijn mobiel bij me want dan kan je altijd hulp bellen als er iets is.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 17:13

Geen probleem mee.
Als je lekker met een los teugeltje door het bos loopt maakt het toch niks uit? Moet je wel een paard hebben dat je onder controle hebt natuurlijk!

Tegenwoordig zijn er ook caps met ingebouwde headset!!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 17:16

Ik bel ook wel eens hoor te paard, zowel in de bak als buiten in het bos Lachen
maar heb dan ook wel een betrouwbaar paard onder me zitten.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 17:24

Als ik echt aan het rijden ben dan laat ik bellen... Tijdens in- en uitstappen en buitenritjes neem ik gewoon op!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 17:27

Ik bel zelf nooit, tenzij ff naar een stalgenootje om ff ergens mee te helpen.
Als ik gebeld word, neem ik altijd op, maar ga altijd of stilstaan of stappen. Stilstaan alleen als ik net een poosje gestapt heb.
Het is dat mijn paard rustig is (okee, elk paard kan schrikken), maar anders had ik het denk ik minder snel gedaan. Ja

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 18:34

Heb ook al verschilledne keren telefoon gehad bij mn ouwe pony en nam altijd gewoon op.. liet haar dan aan de lange teugel verder stappen en op buitenrit ging het ook bijna altijd prima.. alleen mee dat ik ophing begon ze dan meestal te racen..
Met mn nieuwe paard heb ik met het dressuren mn telefoon op stal liggen omdat ik bang ben dat ze ervan schrikt als ie afgaat en ik het geen veilig idee vind om op te nemen dan.. buiten rijd ik nog niet met haar dus..

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 18:39

Vaak laat ik hem gewoon overgaan.. bel ik later wel terug.. Als ik de tijd heb dan neem ik hem wel op.. Ligt een beetje aan de situatie..