Wel stalgeld betalen maar nooit naar je paard gaan.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Wel stalgeld betalen maar nooit naar je paard gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 11:30

Er is iets wat ik niet begrijp er zijn mensen die wel iedere maand de stal betalen maar nooit naar hun paard gaan. Ken jij ook zulke mensen?Bij mijn paard staat ook zo,n paard nooit komen ze naar hem toe, en nu heeft hij veel te lange hoeven maar niemand bekommerd zich daar om.Waarom verkoopt zo,n iemand zijn paard dan niet. Het is een heel lief beest hij is 25 en loopt heel moeilijk nu. Vind ik heel zielig ze hebben toch aandacht nodig of een poetsbeurt.Als hij ziek is of gewond dan doet niemand daar iets aan,ik hou hem een beetje in de gaten maar ga toch echt geen smit regelen en zelf betalen.Wat vinden julie hier van?????????

Dana01

Re: Wel stalgeld betalen maar nooit naar je paard gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:34

zo iemand ken ik ook, die is gewoon bang voor het paard......er word wel heel goed voor gezorgd sinds ie op een nieuwe stal staat maar niet door de eigenaar zelf.....en dan zeggen ik wil m niet verkopen want ik houd zoveel van hem.......dan breekt mij de klomp...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:37

IK kan me voorstellen dat je niet meer dagelijks naar een 25 jarig paard gaat als je niet echt actief met hem bezig bent, maar zorg er dan wel voor dat hij zijn aandacht krijgt, behalve regelmatig eten en mesten ook regelmatig wordt bekapt, en dagelijks gecontroleerd wordt op wondjes. Als je dat niet zelf doet, vraag er dan een ander voor.

En hoe wil jij weten dat ze nooit komen? Ben je er 24 uur per dag bij dan? Misschien komen ze wel op een tijdstip dat jij niet op stal bent. Als ik moet oordelen op wat ik zie, dan staat de helft van de paarden bij ons de hele dag op stal en wordt er niet naar omgekeken. Ongeacht de leeftijd, ongeacht het ras of de discipline.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:40

@cassidy....bij ons kon je echt wel zien dat de eigenaar niet kwam hoor, tenzij je een box met een halve meter mest erin iets normaals vind???en ook aan het paard kon je het merken, die sprong zowat de box uit als ie eens aandacht kreeg....

Markvniel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:56

Ik ken ook zo iemand.
Zij heeft een verzorgster voor haar paard die er alles mee doet, ze steekt er ook een hoop geld in aan spullletjes enzovoort. Zelf komt de eigenaar weinig en als ze komt dan doet ze of ze er alles van weet. Als ze komt gaat ze altijd gelijk op hem rijden en wordt het beestje niet tot amper verzorgd. Ze zou het beestje beter aan de verzorgster kunnen verkopen (Wat die verzorgster ook graag zou willen) zodat die er meer plezier van heeft en zonder alles te vragen er mee kan doen wat haar het beste lijkt!

@ Cassidy
Ik wil hier wel aan toevoegen dat ook ik er idd geen 24 uur per dag ben dus ook niet alles zie maar je hoort ook van andere verhalen, waaruit ik dus mijn mening vorm! En daar voor is een forum om je mening te uiten!

Als je een paard heb moet je er ook zelf voor zorgen, dat je iemand er mee laat helpen (verzorgen) kan ik begrijpen maar zelf alleen komen om heel af en toe is te rijden en dan niks aan het paard te doen vind ik schandalig. Sommige mensen zien paarden als een item en niet als een beest wat ook aandacht en liefde nodig heeft.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 12:05

Bij ons op stal staat ook zo'n paard, maar die gaat elke dag naar buiten (nu 24/7 in het land) en wordt door de staleigenaar helemaal nagelopen, zoals smid en wormenkuur. Paard staat volpension, dus de eigenaar hoeft in principe niet eens te komen. Die komt wel af en toe, maar bepaald niet dagelijks Lachen. Dit betreft trouwens een ouder paard waar niet meer mee gewerkt wordt.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 12:10

Ik wás zo'n persoon.
Toen ik mijn eerste paard aanschaft was mijn dochtertje net 2 maanden oud.
De stalling was met de auto nog geen 10 minuten rijden. Lopend bijna 1,5 uur. Ik was niet in het bezit van een rijbewijs, dus ik was afhankelijk van mijn man. Maar zomers is het bij hem reuze druk. Dan komt hij vaak niet voor 21.00 thuis. Soms nog wel veel later.
(En 's morgens om 04.00 weer op.)
Die kleine meid van ons lag dan al lang en breed op bed dus hij was genoodzaakt om na zijn wek ook nog eens langs mijn paard te gaan.
Dan hadden wij nog het geluk dat daar gemest en gevoerd werd.
Op een gegeven moment redde wij het niet om vaker dan 2 a 3 keer per week naar hem toe te gaan.
Ik heb toen de moelijke beslissing genomen om hem zo snel mogelijk te verkopen, heel goedkoop omdat ik dit niet eerlijk vond tegen over hem.
Ik dacht wel in eerste instantie aan mijn paard. Wat jammer dat andere dat niet doen.

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 12:44

bij de pensionstal van vrienden komt dit idd ook voor, ze mesten en voeren de paarden niet alleen maar zorgen ook dat er optijd een hoefsmid komt en de paarden naar buiten kunnen om de benen te strekken. Sommige mensen zien ze de hele maand niet, dus sturen ze de rekening op en die wordt dan ook keurig betaald.

tiggeriedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 13:20

Bij ons op stal komt iedereen zo verschillend. er is een vrouw met een paardje van 26.Die heeft een verzorgster en galoppeerd alleen maar (erg zielig want hij is wel fit, maar de geluiden die die maakt na afloop in zijn stal zijn angstaanjagend). Vrouwtje is er iedere dag. Alleenmaar om hallo te zeggen en effe te kroelen/poetsen.

Voor de rest komt iedereen verspreid. Zo ziet niemand mij en zo staat ineens iedereen op stal. Ook afhankelijk van het weer. Is het vakantie dan zie ik savonds niemand...
Als je paard het goed heeft dan zeg ik ok, heeft je paard het minder en kijk je er niet naar om (en vraag je ook niet of iemand het paard wilt verzorgen) dan is het weer een ander verhaal.

Ik ben zo een trut dat ik iedere avond ga, sla ik een avond over,dan voel ik me een hele avond schuldig!! *bloos*bloos*

lunablue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 13:40

Markvniel schreef:
Ik ken ook zo iemand.
Zij heeft een verzorgster voor haar paard die er alles mee doet, ze steekt er ook een hoop geld in aan spullletjes enzovoort. Zelf komt de eigenaar weinig en als ze komt dan doet ze of ze er alles van weet. Als ze komt gaat ze altijd gelijk op hem rijden en wordt het beestje niet tot amper verzorgd. Ze zou het beestje beter aan de verzorgster kunnen verkopen (Wat die verzorgster ook graag zou willen) zodat die er meer plezier van heeft en zonder alles te vragen er mee kan doen wat haar het beste lijkt!

Zo iemand ken ik toevallig ook!!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 13:43

Ik heb een poos zo'n paard gereden. Het dier stond een half jaar in de stal, en hij mocht niet eens een keertje los in de bak ofzo - de manègehouders deden dat na verloop van tijd wel omdat er toch niet naar omgekeken werd en het dier gek werd. Na lang gezeur en geklaag besloot de eigenaar dat het dier dan toch in de wei mocht. Maar hij had zoveel last van zomerexzeem ed dat het geen succes was. Ik mijn stoute schoenen aangetrokken en naar die eigenaar, gaan vragen of ik zijn paard eens mocht poetsen. Dat mocht, en je kan niet geloven hoe gelukkig dat dier was met een béétje aandacht! De dag erna kreeg ik de sleutel van de zadelkast: "doe er maar mee wat je wilt, heb alleen geen trailer"... En zo heb ik een half jaar met het dier rondgereden, tot één of andere *** onder mijn veren heeft geschoten en het dier nu terug bij af is! Boos!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 13:44

Zolang paard netjes z'n natje, droogje en andere zorgjes krijgt en niets te kort komt, zal het me een rotzorg zijn hoe vaak degene die de rekening betaalt komt kijken. Zijn mijn zaken niet.

Verwaarlozing is een ander geval natuurlijk.

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 13:47

Oh ja hoor, er stond een paard bij ons op stal die iets aan zijn hart had, en niet gereden kon worden. Heeft er echt lang gestaan, maar sinds kort weg omdat ze toch maar hebben besloten om 'm lekker op de wei te zetten..
Ook had iemand een paard, ze was ook bang hoor, maar die was ook 2 keer vlak na elkaar zwanger ; die reed dus helemaal niet.
Dat paard is ook uiteindelijk maar lekker op de wei gezet Lachen
Verder, tja, misschien beter dat ze op stal staan, als op een weiland waar er ooit 1 keer per maand naar om word gekeken..

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 13:50

Hallo Marleen,

Gaat het over een paard bij je raymon op stal of niet?
Laatst bijgewerkt door dekoezegtboe op 03-06-05 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 13:50

ja dat soort ken ik ook, bij ons op stal ook 2 van die meisjes, hebben een pony, waar ze nooit iets mee deden stnd al1 maar op stal, winter zomer, pony helemaal gek. hij is nu van stal gewisseld (waar ik sta) en daar mag ie elke dag naar buiten gelukkig, maar die meiden doen nog steeds niks!
1x per maand naar em toe hooguit!
hij heeft licht exceem, dat maakt ze ook niets uit en ook bekappen gebeurt veel te laat S: zo zonde echt een prachtig en lief diertje!

grrr denk ik dan:S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 13:53

iemand die ik ken die had er ook 2 op stal staan eentje is nu verkocht en een staat er nu nog de beesjes worden wel optijd bekapt en geent maar daar zorgde de staleigenaresse altijd voor

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 14:29

echt vaag is het, je gaat toch niet ergens voor betalen als je er niets meedoet?
bij mij in de buurt is een manege, waar veel van de pension klanten ook niet komen. mest staat vaak gigantisch hoog.
ik heb lang geleden daar en lessekaart gehad maar kom er nu niet meer, paarden kregen ook geen weide gang en dat vind ik geen stijl.
maar om even terug te komen, wat doe je eraan?

Xen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 14:36

Ongelooflijk dat soort mensen! Verdrietig Sneu voor het paard met name! Echt iets om je ziek aan te irriteren!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 14:39

Markvniel schreef:
Zelf komt de eigenaar weinig en als ze komt dan doet ze of ze er alles van weet.

Hoe kun jij nu beslissen over de kennis van iemand die komt kijken naar zijn paard? Misschien weet ze er wel heel veel van? Ik heb ook een tijd lang weinig met mijn paard gedaan omdat ik met een slijmbeursontsteking zit, die om de zoveel tijd de kop opsteekt. Ik reed ook niet vaak, had ook een bijrijder en was dagelijks op stal om te kroelen, omdat ik niet zonder paard kan. Er zijn ook dagen dat ik "alleen maar kom rijden" omdat er ook nog andere verplichtingen zijn.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 15:07

ik stap dan gewoon naar de eigenaar en zeg dat de smid moet komen.

klaar, ik maak t verhaal meestal net iets erger, vertel bijvoorbeeld dat ik het paard al 2x heb zien vallen door de lange hoeven etc...

werkt altijd, gewoon naard e eigenaar gaan of de staleigenaar.
weet je..niet op tijd de smid erbij halen is ook verwaarlozing he....

velinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:10

Zo ken ik ook een meisje. In het begin toen ze haar paard had kwam ze 2x per week en nu is ze al 3maanden niet meer geweest en het is zo'n paard dat niet langer dan 1week kan stilstaan en daardoor is ze beginnen met weven en begon de rest het ook al te doen. Zij zegt dat ze dat niet over kunnen brengen, maar das dus wel. Nu heeft de staleigenaar haar op een wei gezet en het meisje zegt dat ze elke dag gaat maar is dus niet want het paard staat inmiddels in een andere weide en zij denkt dat ze nog op die ene wei staat. Dus ze gaat NOOIT! Op school kan ze wel stoefen tegen iedereen met de prijs waarvoor ze het gekocht hebben maar die prijs wat zei zegt is het dubbel van de normale prijs. De staleigenaar is zo kwaad omdat ze nooit niet bellen van hoe is het met mijn paard en waar staat ze, maar nee dat doen ze niet, zoveel interesseert het haar. Nu op ons aanrade staat het paard te koop en nu komt ze vragen of WIJ haar willen rijden maar zo gek zijn we nu ook al weer niet. Ze vragen er ook zo'n gekke prijs voor omdat zij zeggen zo van "Hoe meer winst, hoe beter" maar dat is ze lang niet waard. Nu komen er morgen mensen voor kijke omdat IK advertenties heb gezet want zij trekt er zich niks van aan. Maar het paard is 3maanden niet gereden en denk maar niet dat ze haar eens gaan rijde , nu komen morgen die mensen en eens zien wat het paard nu gaat doen.
Stoefe kunnen ze, maar naar hun paard omzien nee dat gaat niet. Zielige mensen noem ik dat.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:48

Tja, als er nu al drie maanden niet op gereden is, wat denk je wat de toekomst is voor dit paard? Ik vrees dat het zomaar het handelscircuit wordt. Dan kan hij toch maar beter daar op stal blijven staan, en als er in overleg met de eigenaar wat met dat paard gedaan wordt is dat alleen maar goed voor het paard. En uiteindelijk gaat het daar om, toch?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 17:20

Cassidy schreef:
Hoe kun jij nu beslissen over de kennis van iemand die komt kijken naar zijn paard? Misschien weet ze er wel heel veel van? Ik heb ook een tijd lang weinig met mijn paard gedaan omdat ik met een slijmbeursontsteking zit, die om de zoveel tijd de kop opsteekt. Ik reed ook niet vaak, had ook een bijrijder en was dagelijks op stal om te kroelen, omdat ik niet zonder paard kan. Er zijn ook dagen dat ik "alleen maar kom rijden" omdat er ook nog andere verplichtingen zijn.

Maar dan was je er wel voor je paard! Dat is heel wat anders als wat de TS bedoeld te zeggen. Bloos

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 17:41

Ik vind wel dat er hier soms erg makkelijk over anderen geoordeeld wordt hoor!
Misschien is iemand wel chronisch ziek of familieproblemen of....
Zolang je de achtergrond van iets niet kent, pas dan alsjeblieft op met oordelen!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 18:04

Margreet schreef:
Ik vind wel dat er hier soms erg makkelijk over anderen geoordeeld wordt hoor!
Misschien is iemand wel chronisch ziek of familieproblemen of....
Zolang je de achtergrond van iets niet kent, pas dan alsjeblieft op met oordelen!

mee eens...
al weet ik wel van een vriendin van mij toen ze net dr pony had, dat ie verwaarloosd werd, hij kwam dagelijks een uurtje op t land, stond verder op stal, die zo nu en dan door de anderen werd uitgemest, omdat ze t zielig vonden...
bijrijder deed m ook niet fantastisch, zo uiteindelijk hebben ik samen met iemand anders er een stokje voor gestoken, wij haar heel vaak helpen, pony naar de vereniging brengen zodat zij ging lessen, mee gaan en haar helpen met de stal ect. en na een tijdje leerde ze t, en nu kan ik geen betere eigenaar voor dat beestje verzinnen, ze hebben veel lol samen, en hij heeft haar geholpen weer vertrouwen te krijgen, buiten en met springen.