knotjes hoe en wat???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lieferdje

knotjes hoe en wat???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 09:39

nou ik ging gistere dus mijn pony maar weer is invlechten.....

maar later werd er aan mij verteld dat je maar een aantal paar knotjes mag is dat zo:S:S????

en als dat zo is hoeveel dan???
want ik heb een pony met een best wel lange nek....
en ik maak gewoon mijn knotjes zoals ik zo mooi vind...en de hoeveelheid maakt volgens mij niet uit...
en dan nog vraagje Tong uitsteken hoe maken jullie je knotjes??????

ik vouw ze altijd 2 keer dubbel en jullie?? misschien ook leuk om wat foto's erbij t zetten van jullie knotjes

lieferdje

Re: knotjes hoe en wat???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 09:55

helemaal niemand die er iets over weet:S?

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 10:48

Mij is altijd gezegd dat je een oneven aantal knotjes moet hebben, voorpluk NIET meegeteld. Ik neem altijd de breedte van een manenkammetje en dan komt het uit!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:06

Afbeelding

Dit zijn knotjes gemaakt met elastiekjes. Gewoon vlechten, uiteinde dubbelvouwen en omwikkelen met elastiekje (voorkom je plukjes die uit het knotje steken). Dan een elestiekje dubbelslaan om het uiteinde en het knotje opwikkelen en eleastiekje omdoen. Dus niet dubbelvouwen en gewoon elastiekje dan om doen. Tjonge, lastig te vertellen, maar bovenstaande is het resultaat.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:11

Wow, prachtig gevlochten Eleonoor!
Persoonlijk vind ik knotjes met naald en draad altijd het mooiste, nu het zelf nog even leren Bloos.

senga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:46

inderdaad een oneven aantal maar heb persoonlijk nog nooit meegemaakt dat een jury er naar kijkt.ik maak altijd knotjes met naald en draad

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 12:22

ik vind die knotjes van eleonoor erg mooi maar persoonlijk vind ik het er te veel. ik doe ze altijd de breedte van het manenkammetje soms zelfs iets breder.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 12:30

ik ook de breedte van een manenkammetje mijn paard heeft best wel een lange hals... en oneven aantal zonder de voorpluk mee te tellen, maar daar let ik nooit op heb ook wel is een even aantal...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 12:35

Het is geen moet natuurlijk, maar er word gezegt dat het het mooiste is om tussen de 10 en 12 knotjes te hebben (bij een paard)
Als je de lengte van je manenkammetje gebruikt komt dat vaak idd zo uit.
Laatst bijgewerkt door holly op 03-06-05 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 12:37

als je telt zie je dat zij er 12 heeft + de voorpluk = 13...

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 12:46

Brede knotjes gaan bij mijn paard niet. Ik trek zijn manen niet, dus zijn giga dik. Plus, persoonlijk vind ik weinig knotjes eerder een teken van luiheid dan mooi Knipoog. Meer nette knotjes staat voor mij voor iemand die echt de moeite heeft genomen zijn best te doen. Soms zie je ze met ongeveer 5 knotjes, piekt er aan alle kanten eruit, dat is voor mij meer iemand die nog net de moeite heeft genomen om uberhaubt nog te vlechten. Maar ach, smaken verschillen.
Aantal vlechten verschilt, afhankelijk van de lengte van manen en hoe dik ik het kan maken en nog kan rollen. Dus soms 11, maar ook soms 15 of 16. Ik tel ze niet met maken, en reken maar, dat doet de jury ook niet hoor Knipoog. Als het maar netjes is.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 18:36

holly schreef:
Het is geen moet natuurlijk, maar er word gezegt dat het het mooiste is om tussen de 10 en 12 knotjes te hebben (bij een paard)
Als je de lengte van je manenkammetje gebruikt komt dat vaak idd zo uit.

voor zover ik weet op de hals max. 13 knotjes en altijd oneven aantal en de voorplek mag ingevlochten maar hoeft niet en die word niet meegeteld

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 18:43

Ik heb er zoveel als dat op dat moment uitkomt..
de ene keer 13 andere keer meer of minder.. San heeft een lange hals dus met een paar knotjes red ik het echt niet..

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 19:18

Officieel gezien zouje een oneven aantal moeten hebben, lange nekken 11, korte nekken 13 ( meer vlechtjes maakt de hals wat langer ) Lange nekken een hele manenkam, korte nekken 2/3e manenkam
Maar er is geen hond die gaat tellen of je een oneven aantal vlechtjes hebt, en dan ook nog het aantal dat ik noemde.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 19:22

Bij de webtips op de site van anky (www.anky.nl) staan ook nog invlecht-tips...

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 19:37

Haha! Sinds mijn stage van vorige week kan ik best mooi knotjes maken, al zeg ik het zelf. De foto is mislukt dus ik kan het niet late zien. Ik heb nu wel een andere manier geleerd. Eerst deed ik vlechten, elastiekje erin, vouw, vouw, elastiekje en klaar.
Nu dus anders. (heb trouwens bij Johan Heins stage gelopen)
Breedte van manenkammetje...
Nat maken (ik doe heel nat anders pluist het:p)
Heel strak vlechten...
Elastiekje eromheen poeren en dan het plukje wat onderaan niet gevlochten is een beetje tussen dat elastiekje proppen enzo...
Volgend elastiekje twee keer om de onderkant doen...
Vlechtje naar binnenom oprollen...
Elastiekje eromheen...
Klaar
Het is niet anti-shake:P (dus het valt er gouw weer uit maar je maakt ze er heel snel weer in:D
Zo doe ik het nu dus, doejdoej
XXX me

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 19:43

Hoe meer knotjes je erin doet hoe langer de nek lijkt. Het horen er inderdaad een oneven aantal te zijn (voorpluk niet meegerekend) Hoeveel het zijn maakt volgens mij niet uit

Corelli_2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 19:48

ik heb er altijd maar een stuk of 7+ voorknotje is 8,, ik heb hier wel een mooie foto,, vleechtjes zijn met naald en draad ingevlochten..

Afbeelding

lieferdje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 19:52

die zijn inderdaad wel mooi ja....

maar maakt het zoveel verschil dan of je nou met elastiekjes of met draad doet:S?

Corelli_2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 21:55

ik vind als je met draad doet dat je dan van die mooie roosjes krijgt.. ik vind dat power van die mooie knotjes heeft.. die liggen er echt op vind ik Haha!

haha egt vet stoer beest vind ik dat Bloos maar dat zouden er wel meer vinden

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 23:20

Met elastiekjes kun je alleen maar ronde bolletjes maken, met touw heb je wat meer variatie, roosjes, hangende lusjes etc.
Alleen duurt het veel langer om die troep er weer uit te krijgen, dat gepiel met een schaar... elastiekjes trek ik er al uit terwijl ik van de ring naar de trailer uitstap, gewoon bovenop knol zitten en plukken maar! Haha!

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 12:38

..Hangt er van af....de ene keer met naald en draad en de andere keer met elastiekjes. Ik vlecht altijd met veel water en ik vlecht het super strak. Ik heb met beide een mooi resultaat

Ik kan al op heel veel manieren vlechten dus verschillende knotjes enzo maar Ik wil nog meer manieren leren Clown

Alleen deze willen nog niet lukken maar ik ben druk bezig met oefenen..

Afbeelding

Iemand nog andere knotjes?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 12:56

Ik vlecht zelden, meestal alleen voor de lol of de foto (rijd geen wedstrijden). Let ook nooit op het aantal, het vaakst vlecht ik 7 knotjes zonder de voorpluk, bij een c-pony met gewone hals. Ik vlecht ook altijd met elastiekjes, hier een van de eerste keren dat ik vlocht (mooiste foto).

Afbeelding

Owja ik vouw altijd 3 x dubbel, helaas heeft hij nu geknipte manen (gedaan door de eigenaar), dus dat vlecht super irritant.

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 13:07

Boyke_Candy schreef:
Ik vlecht zelden, meestal alleen voor de lol of de foto (rijd geen wedstrijden). Let ook nooit op het aantal, het vaakst vlecht ik 7 knotjes zonder de voorpluk, bij een c-pony met gewone hals. Ik vlecht ook altijd met elastiekjes, hier een van de eerste keren dat ik vlocht (mooiste foto).
Owja ik vouw altijd 3 x dubbel, helaas heeft hij nu geknipte manen (gedaan door de eigenaar), dus dat vlecht super irritant.
]

Hey ik ben even naar je onderschrift gegaan maar Boyke
Vind ik er niet erg verzorgt uitzien....Of ligt dat aan mij?

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 13:52

Ik vlecht voor wedstrijden altijd met naald en draad in.
Eerst de vlechtjes maken en dan gewoon met naald en draad doorsteken. Een oneven aantal. Verschilt per paard hoeveel.

Voor keuringen (kwpn) vlecht ik altijd gewoon met elastiekjes.
Een strakke lijn en en vlechtje 2 x dubbelvouwen.
Ook een oneven aantal, maar dit zijn altijd meer vlechtjes dan dat ik het met naald en draad doe.

Verder maak ik ook altijd een invlecht in de voorpluk. Vind ik persoonlijk een mooier en netter geheel. Die vouw ik ook 2 keer dubbel.
Doe ik overigens altijd met elastiekjes, die voorpluk.

Hier twee foto's:

Afbeelding
7 vlechtjes met naald en draad.

Afbeelding
Ook met naald en draad

Afbeelding
Beetje onduidelijk, maar dit is met elastiekjes.