Wat vinden jullie nou van welke prijsklasse?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Wat vinden jullie nou van welke prijsklasse?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 19:26

Wat vinden jullie lagere, normale en hogere prijsklasse voor een normaal rijpaard (KWPN)

Ik vind de lagere prijsklasse tot 4000 euro, normale prijsklasse 4000-10000 euro en hogere prijsklasse vanaf 10000 euro.

Er zouden daar regels over gemaakt moeten worden want veel mensen weten niet precies vanaf waar nou de hogere prijsklasse e/d is. Vinden jullie niet?

Oregon

Re: Wat vinden jullie nou van welke prijsklasse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 20:08

Ja idd. Ik irriteer me er erg aan dat mensen verbaasd reageren dat wanneer zij vragen om een paard in de normale prijsklasse ik er eentje aanbied voor 4000 euro.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 20:21

Wat jij normaal vind vind een ander hoog. En dan ligt het eraan wat je aanbiedt...
Bij bijv. veulens vind ik de prijzen anders dan bij bijv. Z paarden. of bij pony's.
Ik vind 2500 euro voor een rijpaardveulen een berg geld.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 21:32

idd 4000 euro een normale prijs?

dat is wel 8800 gulden!!!!

toen we nog in guldens deden was dit een paard uit de hogere prijsklasse.

lagere prijsklasse tot 1750 euro

normale prijsklasse vindt ik is tot 3000 euro

hogere prijsklasse vanaf 3000 euro tot ..........

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 21:49

tot de 4000 is nog wel normaal,daarboven vind ik al hogere prijsklasse..

een meisje wat ik ken werkt bij een dressurstal,die mensen daar hadden een paard van een half miljoen staan Scheve mond
heeft dat paard een gouden achterwerk ofzo? Nagelbijten / Gniffelen

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 22:16

Ik denk dat je het paard op zich moet kijken.
Een paard dat Z loopt voor 4000 euro, vind ik een lage prijsklasse.
Een paard dat niet veel capacieteiten heeft vind ik voor dat geld duur.
Erg talentvolle paarden kunnen idd verkocht worden voor meer dan een ton (of 5 Haha!) HEt is maar net wat de koper en verkoper in het paard zien en en toekomst plannen/dromen mee hebben.

Ik denk dat je geen standaard regels kunt maken voor wat hoge en lage prijsklasse is, omdat daar toch iedereen een eige idee over heeft....

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 22:31

Tot 2500 vind ik lagere prijsklasse, tot 4500 normale prijsklasse, daarboven hogere prijsklasse.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 22:38

Van licht zadelmak tot B-L dressuur met iets wedstrijdervaring:
Laag = < 3.000 euro
Gemiddeld = 3.000 -< 6.000 euro
Hoger = 6.000 euro en hoger

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 06:24

schoentje schreef:
Ik denk dat je het paard op zich moet kijken.
Een paard dat Z loopt voor 4000 euro, vind ik een lage prijsklasse.
Een paard dat niet veel capacieteiten heeft vind ik voor dat geld duur.
Erg talentvolle paarden kunnen idd verkocht worden voor meer dan een ton (of 5 Haha!) HEt is maar net wat de koper en verkoper in het paard zien en en toekomst plannen/dromen mee hebben.

Ik denk dat je geen standaard regels kunt maken voor wat hoge en lage prijsklasse is, omdat daar toch iedereen een eige idee over heeft....

Super gesproken!

Men moet de kwaliteiten afwegen tegen de prijs. Heb jaren zelf paarden verkocht en dan hadden mensen wel eens zoiets van "jeetje wat duur" en dan zei ik "nee, deze is super getalenteerd, of hoog geklasseerd én makkelijk na te rijden en dus een superleerpaard"...

Andersom vroegen mensen om een paard in de gewone prijsklasse (ik had geen lage prijsklasse paarden) en dan kregen ze ook wel iets naar hun zin, maar wel een hele gewone...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 06:27

Dees schreef:
Laag = < 3.000 euro

Dit kan je ook niet zeggen. Een lichtzadelmakke of niet zadelmakke superlopende ruin met mooi type van omgeveer 1.69 en braaf kost je makkelijk 20.000 euro. En dat ligt niet aan de Euro... want in de guldentijd verkochten we ze op stal ook wel makkelijk voor dat geld... (dus 45000 gulden)...

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 09:49

Toen ik bij een stal ging kijken naar een paard in de normale prijsklasse kwamen ze met een paard aan van dik €7000,-...vind ik niet bepaald een normale prijsklasse.

Maar je kunt moeilijk ergens een lijn trekken, het is wat schoentje zegt. Je moet voor ieder paard apart kijken, voor dat paard wat ze mij hadden laten zien was het waarschijnlijk een mooie prijs in verhouding met zijn niveau, afstamming enzo.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 09:54

Mireille1970 schreef:
Dees schreef:
Laag = < 3.000 euro

Dit kan je ook niet zeggen. Een lichtzadelmakke of niet zadelmakke superlopende ruin met mooi type van omgeveer 1.69 en braaf kost je makkelijk 20.000 euro. En dat ligt niet aan de Euro... want in de guldentijd verkochten we ze op stal ook wel makkelijk voor dat geld... (dus 45000 gulden)...

Dat zou ik dus nooit of te nimmer betalen voor een licht zadel makke en al helemaal niet zadelmak paard! Ik wil best betalen voor een dergelijk dier maar dan gaan er toch echt wel een 6000-7000 eurootjes af!

Ik heb een 7 jarige Z dressuurhengst die ook super kan springen en een TOP karakter heeft. Voor dit paard vraag ik ongeveer die 20.000 euro maar dan heb je ook wel wat, een jong paard met goede basis en goed karakter.
Ga die maar eens zoeken tegenwoordig...ze hebben meestal allemaal wel een kink in de kabel en er spoort altijd wel iets niet aan. Dan wil je toch niet zoveel geld neertellen.
Een paard moet voor dat geld niet alleen fijn kunnen lopen maar ook willen werken en een fijn karakter hebben.
Vanaf 20.000 euro verwacht ik toch wel een paard wat al sportervaring heeft en wat bewezen heeft. Maar that's me.

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 10:35

Hangt er net vanaf wat je veel vind.

Ik heb mijn kwpn-merrie met zeer goed papier, groen gekocht voor 3000 euro.
Dus ALS ik haar ooit weer zou verkopen dan gaat ze bij mij toch voor iets van 5000 euro weg.

Dat is net op de grens van normaal en hoge prijsklasse vind ik dan.

Maar zo heeft iedereen zijn eigen mening over de prijzen.

XxX Martine

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 10:41

Mireille1970 schreef:
Dees schreef:
Laag = < 3.000 euro

Dat zou ik dus nooit of te nimmer betalen voor een licht zadel makke en al helemaal niet zadelmak paard! Ik wil best betalen voor een dergelijk dier maar dan gaan er toch echt wel een 6000-7000 eurootjes af!

Ik heb een 7 jarige Z dressuurhengst die ook super kan springen en een TOP karakter heeft. Voor dit paard vraag ik ongeveer die 20.000 euro maar dan heb je ook wel wat, een jong paard met goede basis en goed karakter.
Ga die maar eens zoeken tegenwoordig...ze hebben meestal allemaal wel een kink in de kabel en er spoort altijd wel iets niet aan. Dan wil je toch niet zoveel geld neertellen.
Een paard moet voor dat geld niet alleen fijn kunnen lopen maar ook willen werken en een fijn karakter hebben.
Vanaf 20.000 euro verwacht ik toch wel een paard wat al sportervaring heeft en wat bewezen heeft. Maar that's me.
[/quote]

en toch had ik dat jonge dressuurpaard gevonden, 3.5 jaar, basis zat er zeker op, en nog een aantal oefeningen, en nog eens goed bewegen, en karakter waar je u tegen zegt, en altijd willen werken. maar zoals je zegt daar leg je wat voor neer Lachen

maar ik ga mee met schoentjes post Haha!
[/quote]

mohock

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 12:14

Waarom zetten mensen in een ad. niet gewoon de vraagprijs? Is net zo makkelijk en scheelt je 20 mailtjes van mensen die niet echt geinteresseerd zijn.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 12:32

alexandra15 schreef:
Ik vind de lagere prijsklasse tot 4000 euro, normale prijsklasse 4000-10000 euro en hogere prijsklasse vanaf 10000 euro.

dit vind ik ook... Ja

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 13:09

Mireille1970 schreef:
[naam verwijderd] schreef:
Laag = < 3.000 euro

Daarom staat er ook in de reactie: Hogere prijsklasse is vanaf 6.000 euro.
De ruin die jij noemt valt bij mij in de hogere prijsklasse. Of de koper dergelijk geld voor een dergelijk paard over heeft, staat daar verder geheel buiten.

Maar ik denk dat een ieder het wel met me eens is, jonge amper zadelmakke dieren met een prijskaartje van 20.000 euro, dat is geen lagere prijsklasse Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 13:13

Idd, vraagprijs in de advertentie, dan weten de mensen wel of ze het kunnen betalen of niet Lachen

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 13:41

runningkawa schreef:
Idd, vraagprijs in de advertentie, dan weten de mensen wel of ze het kunnen betalen of niet Lachen

Hier spreek je eigenlijk een andere onderwerp aan ... vraagprijzen liggen meestal zo'n 500 euro boven de verwachtte en gewenste prijs. Als iemand ECHT geinteresseerd is dan doen ze de moeite om te komen kijken en praten. Over vraagprijzen kan altijd gehandelen worden.

Helaas bepaald niet alleen de kwaliteit van het paard de prijs maar ook de mode. De 'in' mode paard valt niet meer onder de 'normale' klasse maar eerder in de 'hoger' klasse. Het schilt toch wel echt soms 2000-5000 euro afhankelijk van de 'mode'. Momenteel is de mode paard een zwart dressuurmatig gereden paard.

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 14:33

Uiteraard hebben jullie gelijk als je zegt dat je per paard kwaliteit en doeleinden uit elkaar moet houden en op basis daarvan de prijs nogal kan verschillen, maar lagere prijsklasse betekent voor mij een prijsklasse waarbij in principe íedereen een paard voor aan zou kunnen schaffen. Begrijp me niet verkeerd, een paard aanschaffen is 1, dat begrijp ik ook wel, maar we hebben het nou over de prijsklassen. Normale prijsklasse vind ik een prijsklasse dat al meer voor iemand bestemd is die een paard al voor een bepaald doeleinde koopt maar voor normaal geld. (Dus geen 5000 euro = 11.000 gulden!!!) Wat de hogere prijsklasse betreft, denk ik dat dit echt bedoeld is voor mensen die weten wat ze willen, wat ze kunnen en willen bereiken en daar alleen nog het materiaal voor nodig hebben Knipoog

@ Peterina: Toch is het wel handig om op voorhand te weten om welke (vraag)prijs het gaat voordat je km gaat afleggen om een paard te bekijken en de teleurstelling te voorkomen dat je daar aankomt en het paard veels te ver buiten je budget valt.

Daarom ben ik het absoluut eens met diegene die zeggen dat het wel handig is om een soort van schema te hebben, maar ja of die haalbaar is is een tweede!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 14:50

Als ze mij geen vraagprijs geven, ga ik nite eens kijken
Hoe geweldig hij me ook lijkt.
Ik heb een budget in mijn kop.
En wat heb ik er aan me helemaal te verlekkeren op een paard, die ik niet wil/kan betalen.
Mijn tijd weggegooid, eigenaar zijn tijd weggegooid Lachen

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 15:48

Ik denk dat als je naar de gemiddelde mens kijkt. Die een goed paard zoekt om ook wat wedstrijden mee terijden. Dat je tot een 4000 euro tovh wel aan een normale prijs zit. Toen ik vorige jaar op zoek ging naar een paard had ik echt niet meer geld te besteden dan dat. En eerlijk gezegd dat dat voor de ,meeste mensen geldt.
Tenzij je echt in die branche zit en paarden koopt, opleidt en verkoopt voor de wat rijkere mensen onder ons. Dan zit he al gauw op een gemiddelde prijs van een 6 tot 8000 euro.
Ik denk dat je dit per mens en niet per paard moet gaan bekijken.
Wat jij een hoge prijs vindt voor een paard vind iemand anders weer een koopje.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 17:23

runningkawa schreef:

Voordat ik in een auto stap om een paard te bekijken, bel ik altijd eerst om de prijs te horen.
Wil men geen prijs geven ("zien is kopen, ongelooflijk die verkopers bestaan nog steeds Knipoog ) dan doe ik verder geen moeite.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 17:32

Dat is bij bij dus idem dito
Maar dat komt nog steeds voor dat je geen vraagprijs krijgt.

Tja, je wilt verkopen of niet, denk ik dan Haha!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 13:39

siko schreef:
@ Peterina: Toch is het wel handig om op voorhand te weten om welke (vraag)prijs het gaat voordat je km gaat afleggen om een paard te bekijken en de teleurstelling te voorkomen dat je daar aankomt en het paard veels te ver buiten je budget valt.

Ja, maar het tegenovergesteld hebt je ook. Ze bellen of mailen om de prijs te vragen, ALLES en ALLE informatie wordt doorgegeven, een afspraak gemaakt om te komen bezichtigen en dan ..... "... ja,maar dat is ver boven ons budget, wat vindt u van het halve ? ...". Blijkt dat ze eigenlijk een grasmaaier zoeken voor zo'n 200 euro ! Boos! en komen kijken om er misschien een paar uurtjes gratis paardrijden te krijgen is in de vorm van proefritten !!!!!!!!!! Boos! Boos!
Dit is voor mij een totaal "wast of time" en IK heb verschillende "would be's" wandelen gestuurd in het verleden. Eerst wordt een gesprek gehouden voordat ze uberhaupt mijn paarden of stal te zien krijgen ... zo kan ik redelijk goed inschatten of ze serieus zijn of niet. Mensen die meteen beginnen met hun eerste zin 'hoe duur moet ... zijn?' komen ook niet door de deur! En bij/met wie serieus is en echt geinteresseerd is in het paard kan zeer goed onderhandeld worden. Knipoog