Waar ben jij verzekerd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

whoopylover

Waar ben jij verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 11:07

verzekerd?

Ik kan door de bomen (topics) het bos niet meer zien...

Wie kan mij helpen een paar vragen te beantwoorden?

***Bij welke verzekering is het niet verplicht je paard in te laten nemen door de verzekering bij afkeuring?

Bij de verzekeringen die ik tot nu toe heb gezien, wordt het paard gekeurd.

***Wordt deze röntgologisch gekeurd of klinisch?
***Wordt dat gelijk vergoed? (of moet je zelf eerst die €300~€400 neerleggen)

Alvast bedankt allemaal.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 02-06-05 13:02, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijkt

Liselot

Re: Waar ben jij ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 11:13

ik mis de optie "niet"... ik heb nu geen eigen paardje meer, maar die was toen ik haar had niet verzekerd

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 11:17

Ja ik zie ook net, ik wilde zelf 'niet' aanvinken, maar die is er niet....stomme ik :S

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 11:21

Ik wil ook mijn paardje gaan verzekeren en ik weet nog niet waar. Ik heb me er een tijd geleden al in verdiept en toen trok Interpolis me wel aan, maar ik heb nog geen beslissing gemaakt. Ik wilde haar eerst pas volgend jaar verzekeren als ik haar naar huis haal (staat nu in opfok). Echter heeft ze net een blessure gehad waarvoor de DA 4x is geweest en waarvoor ik dus een behoorlijke rekening voor verwacht. Het is wel een beetje "als het kalf verdronken is...", maar ja, ik ben wel even met m'n neus op de feiten gedrukt dat ze zo een blessure-tje heeft. Ik ga dus dit topic goed volgen. Lachen

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 11:25

Die van mij is nu pas 2, en ik wil hem eigenlijk gaan verzekeren met 3. Hij heeft nu nog geen gekke dingen gehad, maar je weet maar nooit...
Stel DAT hij een keer naar Utrecht moet, dan kan dat in ieder geval.

Ik ben me dus ook aan het oriënteren, en dit waren de vragen die bij mij opkwamen. Want op hun sites was het niet echt duidelijk te vinden vond ik.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 11:46

Ik heb mijn paard verzekerd bij Interpolis, uitgebreide verzekering + Va kosten. Voor het bedrag waar ik haar voor wilde verzekeren was een klinische keuring voldoende. Aangezien ik nog een recent keuringsraport had hoefde ze niet opnieuw gekeurd te worden. Er is toen alleen iemand langs gekomen van Interpolis zelf en daarna is ze direct opgenomen in de verzekering.

Bij Interpolis is het iig mogelijk om je paard terug te kopen wanneer het wordt afgekeurd.

Wat betreft de benodigde keuringen, het is afhankelijk van het te verzekeren bedrag of er al dan niet een klinische of röntgologische keuring nodig is. Hier -> http://www.interpolis.nl/product/reizen_en_vrije_tijd/paardenverzekering/handig/Meest_gestelde_vragen.asp kun je zien bij welke bedragen/verzekeringen een keuring verplicht is. Het lijkt me logisch dat de kosten van een keuring op jezelf neer komen.

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 11:49

ik heb mijn paard bij Amev Hippo verzekerd.
Ik ben hierover zeer tevreden.

ben uitgebreid en uitgebreid ziektekosten verzekerd.
hiermee is alles gedekt. noodslachting / doodslag.
kreupelheid / ongeval / ziekte.

als je paard afgekeurd wordt door de verzekering, dan krijg je 90% van het verzekerde bedrag terug. je bent al verzekerd als je de dierenarts bij wijze van spreken beld. je hebt 50 euro eigen risico en 25% van de kosten zijn voor eigen rekening.

kijk even op internet of vraag even een folder.

succes

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 11:56

@MarchaL; En hoe bevalt Interpolis jou op gebied van uitkeren of heb je dat nog niet echt bij de hand gehad?

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:00

Mijn haf is ook bij interpolis verzekerd. Om hem in de verzekering te krijgen ging (te) makkelijk, maar vind dat ze heel moeilijk doen met het uitkeren van schades....

hoi666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:02

wat betaal je aan premie bij zo'n verzekering?

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:06

Ik heb mijn paard verzekerd bij EFO. Ze hoefde daarvoor niet gekeurd te worden, er is wel iemand van de verzekering langs geweest om haar te bekijken, maar hij heeft niks bijzonders gedaan. Waarschijnlijk omdat ik geen verzekering voor de ziektekosten heb.

Ik ben bij EFO verzekerd voor tarief B, aangevuld met brand en hemelvuur (voor meer info over deze verzekeringsvorm kijk op www.efo.nl ) Als mijn paard volledig afgekeurd wordt en ik wil haar wel houden, krijg ik een gedeelte van het verzekeringsgeld uitbetaald, ze hoeft dus niet beslist door de verzekering ingenomen te worden, daar heb ik specifiek naar gevraagd.

Ik geloof dat ik iets van € 190,- per jaar betaal, maar dat zou ik even op moeten zoeken.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:07

Tessebes schreef:
@MarchaL; En hoe bevalt Interpolis jou op gebied van uitkeren of heb je dat nog niet echt bij de hand gehad?

Ik heb hele goede ervaringen met Interpolis en uitkeren. Ik heb mijn paard nu 1,5 jaar in de verzekering zitten en ik heb helaas al meerdere keren iets moeten claimen. Al mijn claims zijn snel en zonder problemen afgehandeld. Ik ben dus erg tevreden Knipoog

hoi666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:08

dat valt wel mee vind ik!!!
voor me kat betaal ik 7 euro per maand!!

mijn paarden zijn niet verzekerd.....ik heb een pot(je)

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:18

hoi666 schreef:
dat valt wel mee vind ik!!!
voor me kat betaal ik 7 euro per maand!!

Bedoel je het bedrag wat ik er neer heb gezet? Bedenk wel dat dat alleen is voor dood of blijvende ongeschiktheid. Als je voor ziektekosten verzekerd, ligt de premie heel wat hoger.

Ik heb haar alleen verzekerd zodat ik eventueel geld genoeg heb voor een ander paard, mocht haar iets overkomen (hopelijk gebeurt dat nooit!)

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 12:30

Dus dat mannetje/vrouwtje van de verzekering wat langs komt, die bepaalt de waarde van je paard? En dan moet hij nog klinisch gekeurd worden WIL hij verzekerd KUNNEN worden

Klopt dit?

(en over EFO, kun je daar ook gewoon KWPN-ers en BWP-ers enzo verzekeren, aangezien het 'de eerste Friese paardenverzekering' is.

Euhm...ik zie mijn poll niet meer? Verward

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:41

whoopylover schreef:
Dus dat mannetje/vrouwtje van de verzekering wat langs komt, die bepaalt de waarde van je paard? En dan moet hij nog klinisch gekeurd worden WIL hij verzekerd KUNNEN worden

Klopt dit?

(en over EFO, kun je daar ook gewoon KWPN-ers en BWP-ers enzo verzekeren, aangezien het 'de eerste Friese paardenverzekering' is.

Ik zie idd ook geen pol.

Alle paardenrassen kunnen bij EFO verzekerd worden hoor, dat Friese slaat niet op Friese paarden, maar op Friesland. Het hoofdkantoor zit in Heerenveen Knipoog

Ik heb zelf bepaald voor hoeveel ik mijn paard wilde verzekeren. Ik heb haar verzekerd voor de aankoopwaarde, zodat ik zoals ik al zei geld heb voor een ander paard, als haar iets overkomt. Als ik haar voor meer geld zou verzekeren, ben ik ook meer premie kwijt, dus zo voordelig is dat niet.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 13:01

verzekerd?amev hippo ( zie www.amevhippo.nl)

Ik kan door de bomen (topics) het bos niet meer zien...

Wie kan mij helpen een paar vragen te beantwoorden?ik ga t proberen

***Bij welke verzekering is het niet verplicht je paard in te laten nemen door de verzekering bij afkeuring?bij de meeste kan je tegenwoordig je paard gewoon terug kopen

Bij de verzekeringen die ik tot nu toe heb gezien, wordt het paard gekeurd.

***Wordt deze röntgologisch gekeurd of klinisch?ligt aan de aanschafprijs en de verzekerde waarde. bij de meeste moet je paard vanaf 4500,- euro zowel klinisch als met foto's gekeurd worden
***Wordt dat gelijk vergoed? (of moet je zelf eerst die €300~€400 neerleggen)dat word niet vergoed dat ben je gewoon kwijt. pas na weerleggen van keurrappoort en eventueele foto's gaat je verzekering pas in

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 13:03

Mexx schreef:
whoopylover schreef:

Klopt dit?

Ik zie idd ook geen pol.

Alle paardenrassen kunnen bij EFO verzekerd worden hoor, dat Friese slaat niet op Friese paarden, maar op Friesland. Het hoofdkantoor zit in Heerenveen Knipoog

Ik heb zelf bepaald voor hoeveel ik mijn paard wilde verzekeren. Ik heb haar verzekerd voor de aankoopwaarde, zodat ik zoals ik al zei geld heb voor een ander paard, als haar iets overkomt. Als ik haar voor meer geld zou verzekeren, ben ik ook meer premie kwijt, dus zo voordelig is dat niet.

nee maar je kan bijv. een gewoon shetlandertje niet voor 5500,- euro verzekeren dan komt er echt iemand kijken om de waarde van het paard te bepalen. je mag niet oververzekeren Haha!

Zilly

Re: Waar ben jij verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 13:08

Ik heb mijn paard verzekerd bij de Interpolis, en ik ben er zeer tevreden over. Goede en duidelijke voorwaarden en lage premies. Er zijn altijd wel mensen die ooit wat problemen gehad zullen hebben met het uitkeren oid, maar dat is bij elke verzekeringsmaatschappij zo, ook voor je auto Clown
Ik ben ook tevreden over de service die ik tot nu toe heb gehad, ik heb Zarina al een keer verhuisd, het adres is meteen veranderd en ik heb een nieuw polisblad ontvangen, ook de keurings-persoon van de Interpolis was erg aardig.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 13:09

maykie schreef:
Mijn haf is ook bij interpolis verzekerd. Om hem in de verzekering te krijgen ging (te) makkelijk, maar vind dat ze heel moeilijk doen met het uitkeren van schades....

Wat is jouw ervaring dan?

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 13:14

Ja daar ben ik ook beniewd naar, ik bedoel. Als je de polisvoorwaarden goed leest, dan is het al snel duidelijk wat wel en wat niet vergoed wordt bij de verschillende soorten verzekeringen. Als je dat iets gaat claimen wat niet vergoed wordt, tsja dat is het logisch dat de 'moeilijk' doen.
Ik heb ook goede verhalen gehoord over de interpolis, en aan de hand daarvan heb ik ervoor gekozen....

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 13:51

Afgelopen week heb de amev-hippo en de interpolis vergeleken. Ben tot de conclusie gekomen dat de Interpolis meer verzekert, tegen lagere kosten.
Hoe ze zijn met uitkeren weet ik niet.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 14:25

esther26 schreef:
Afgelopen week heb de amev-hippo en de interpolis vergeleken. Ben tot de conclusie gekomen dat de Interpolis meer verzekert, tegen lagere kosten.
Hoe ze zijn met uitkeren weet ik niet.

Aan de hand waarvan heb je dit onderzocht?
Gewoon gekeken wat de een vergoed en wat de ander vergoed?

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 14:32

ja, alles naast elkaar gezet in een tabelletje en dan de prijs erbij. Als je wil, kan ik het je wel mailen.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 14:37