Wat vinden jullie van konigs laarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

salienie

Wat vinden jullie van konigs laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 19:05

hoi,
ik ben van plan konigs laarzen te gaan kopen, nou vroeg ik me af of hier bokkers zijn die deze laarzen hebben, en hoe de laarzen zich houden. en ik wil ook graag weten welke type jullie hebben. je hebt ze namelijk ook nog met een naad voorop wat vinden jullie daarvan vin het eigenlijk een beetje raar maar dat is denk ik kwestie van wennen.

alvast bedankt

kadans16

Re: Wat vinden jullie van konigs laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 19:24

Hmm ,ik vind ze niet zo mooi.De voet is te bol en ik vind de hele laars niet elegant genoeg voor dressuur.Met die naad voorop zijn ze goedkoper maar ik vind het er niet uitzien.Ik heb voor dezelfde prijs als de Königs ( € 500,- ) de anky grand-prix laarzen gekocht.Ofnou ja mijn ouders dan Haha!
Arme ouders, portemonne weer meteen een stuk lichter Ach gut
En die vind ik veel eleganter en slanker uitzien, ook heeft de voet een veel mooiere vorm.Het leer houd zich van zowel de konigs als de anky's goed!

Edit : heb het nu over de königs dressuurlaarzen Knipoog

salienie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 19:26

die konigs die ik in gedachten heb, zijn €200,- ik haal ze uit duitsland er daar zijn ze veeel goedkoper Haha!

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 19:32

de dressuurlaarzen kosten in duitsland precies hetzelfde hoor Haha! Het zijn ook oorspronkelijk duitse laarzen Knipoog
Het ligt aan het model hoe duur ze zijn.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 19:39

ik heb königs en ben er zeer over te spreken. Ik heb geen echt dressuurmodel, ik wil ook springen *LOL*

salienie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 14:24

Lielle schreef:
ik heb königs en ben er zeer over te spreken. Ik heb geen echt dressuurmodel, ik wil ook springen

wat voor soort heb jij dan? en hoe lang heb je ze en zijn ze nog mooi?
en hoe waren ze met inlopen??

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 14:26

soort zou ik niet meer weten, ik heb ze nu 7 jaar en ze zien er nog piekfijn uit, maar ik draag ze ook alleen met wedstrijden. Inlopen viel reuze mee destijds.

salienie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 14:28

ok bedankt, heb je er misschien een foto van?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 14:32

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 14:36

Ik heb ook konings rijlaarzen en gebruik ze ook alleen voor op wedstrijden.
Ik heb de dressuurlaars met die supeerrrr hoge dressuurboog, gemaakt uit kalfsleder, met waslaag, super luxe naden, verharde kap.
Ik heb ze gekocht bij een ruiterzaak bij ons in de buurt. Zij hebben toen een hele grote partij van konings overgekocht, met maatlaarzen die verkeerd geleverd waren aan klanten. Ik heb dan ook 2 verschillende voetmaten, lengtematen en kuitlengten. Mij pasten ze perfect en ik heb ze voor €300 over kunnen kopen omdat het een giga lange kuitmaat is (jahh, er zijn toch nog voordelen als je richting 1.90 gaat Tong uitsteken )
Maar de laarzen, dat model en die uitvoering kosten normaal €780.

Ik ben er iig super blij mee en tevreden over!

salienie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 14:37

ok, bedankt Haha!

en wat vinden jullie er van als er zo'n naad voor op zit?
ik vind het aan de ene kant wel raar, maar aan de andere kant heeft het ook wel iets.

Garfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 14:43

Ik ben zeer te spreken over de Königslaarzen. Ze zijn juist erg chique. Ik heb de uitvoering met de harde buitenkant (stijfsel), zodat de laars mooi in model blijft, hoge dressuurboog, lakfinish en ga zo maar door. Ze hebben juist een hele mooie voet en hij sluit ook zeer mooi aan op de enkels. Ik zweer erbij! Ik hoef geen andere laarzen meer dan Königs!

salienie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 14:46

Garfield schreef:
Ik ben zeer te spreken over de Königslaarzen. Ze zijn juist erg chique. Ik heb de uitvoering met de harde buitenkant (stijfsel), zodat de laars mooi in model blijft, hoge dressuurboog, lakfinish en ga zo maar door. Ze hebben juist een hele mooie voet en hij sluit ook zeer mooi aan op de enkels. Ik zweer erbij! Ik hoef geen andere laarzen meer dan Königs!

hoe duur waren die van jou, als ik vragen mag??
en wat vind je van zo'n naad voorop?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 14:51

Heb Konigs gehad toen ik nog klein was.
Erg fijne laarzen, mooi, en sjiek. alleen was bij mij de binnekant van de voet vrij snel stuk

Ga woensdag kijken voor de anky grand-prix laarzen vind ik persoonlijk mooier. alle Petries overigens.

Garfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 14:58

salienie schreef:
Garfield schreef:

hoe duur waren die van jou, als ik vragen mag??
en wat vind je van zo'n naad voorop?

Die van mij waren iets van € 560,00 of € 580,00 volgens mij.

Die met die naad voorop ken ik niet.

De laarzen die ik van Königs heb zijn in ieder geval heel mooi en ook heel fijn. Het is kalfsleer en daardoor fijn in gebruik.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 16:39

Wanneer je laarzen van Königs niet sierlijk genoeg vindt, heb je waarschijnlijk een laars gezien waarbij de verhoudingen niet zo mooi waren. Het uiterlijk van de laars en de pasvorm worden bepaald door de persoon die de laarzen aanmeet en besteld. Ik kan niet anders zeggen dat ik veel tevreden klanten heb die vooral de Sir Benelux aanschaffen (kalfsleer, hoge boog, extra harde buitenkant, verhoogd contrefort enz..) Deze laars kost € 545,00.

Zelf rijden wij ook met laarzen van Königs... nooit last gehad van inrijden en pijnlijke benen/voeten... kwestie van goed aanmeten!

salienie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 16:41

vonneke schreef:
Heb Konigs gehad toen ik nog klein was.
Erg fijne laarzen, mooi, en sjiek. alleen was bij mij de binnekant van de voet vrij snel stuk

Ga woensdag kijken voor de anky grand-prix laarzen vind ik persoonlijk mooier. alle Petries overigens.

ik vind persoonlijk de petrie ook erg mooi, maar toen ik ze aanhad vond ik het 3 keer niks, natuurlijk moet je ze inlopen maar toch, toen ik de konigs aan had zaten ze gewoon veel beter dan de petrie ze sloten ook mooier aan vandaar dat ik voor de konigs ga!!

Garfield schreef:
Die van mij waren iets van € 560,00 of € 580,00 volgens mij.

Die met die naad voorop ken ik niet.

De laarzen die ik van Königs heb zijn in ieder geval heel mooi en ook heel fijn. Het is kalfsleer en daardoor fijn in gebruik.

ok, bedankt.

weet iemand trouwens misschien hoe duur de goedkoopste konigs laarzen zijn in Nederland??

salienie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 16:42

GeJe schreef:
Wanneer je laarzen van Königs niet sierlijk genoeg vindt, heb je waarschijnlijk een laars gezien waarbij de verhoudingen niet zo mooi waren. Het uiterlijk van de laars en de pasvorm worden bepaald door de persoon die de laarzen aanmeet en besteld. Ik kan niet anders zeggen dat ik veel tevreden klanten heb die vooral de Sir Benelux aanschaffen (kalfsleer, hoge boog, extra harde buitenkant, verhoogd contrefort enz..) Deze laars kost € 545,00.

Zelf rijden wij ook met laarzen van Königs... nooit last gehad van inrijden en pijnlijke benen/voeten... kwestie van goed aanmeten!

begrijp ik nou goed dat jij laarzen verkoopt??
zo ja, ken jij dan het model met de naad voorop?

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 16:48

Klopt.... ben dealer voor Königs, Petrie en Derby.

Het model waar jij over schrijft is het model "Favorit" Zwart rundleer, gedeelde schacht, met leer gevoerd... € 255,00

salienie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 16:54

GeJe schreef:
Klopt.... ben dealer voor Königs, Petrie en Derby.

Het model waar jij over schrijft is het model "Favorit" Zwart rundleer, gedeelde schacht, met leer gevoerd... € 255,00

bedankt, heb je daar ook een foto van ofzo?
zit er ook nog iets van een dressuurboog op?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 21:06

ik heb 2 paar könings laarzen, die met die harde buitenkant en de zachte binnenkant, kosten toen 550 euro per paar meen ik, ik heb er voor de training, die ik eerst als wedstrijd had, en een paar voor wedstrijd, ben er erg over te spreken, en moet nu mijn trainingslaarzen gaan vervangen, en zit er over te denken om nu springlaarzen te nemen van könings, ik vind dat je ze wel extra hoog uit moet laten snijden, dan zijn ze echt super Ja

had toen ik mijn pony net had die rundsleren geloof ik, heb er ritzen in laten zetten, en zien er nu nog goed uit, maar zijn te laag geworden Haha!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 21:12

Ik heb vroeger Könings rijlaarzen gehad.
'k Weet nog dat ze erg duur waren (ca. 900 gulden?) maar ook dat het ontzettend fijne laarzen waren.
Goede kwaliteit, perfekte pasvorm en geen zere voeten gehad van het inlopen.
Ik weet niet meer welk model dit was, maar het is al zo lang geleden dat deze modelnaam waarschijnlijk al heeeeel lang uit de collectie is *LOL*

Garfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 07:42

GeJe schreef:

Deze heb ik dus ook.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 09:32

Heerlijke laarzen. Weinig last gehad met het inlopen, mooi leer en blijven ook mooi bij veel gebruik. Ik weet niet welk type ik heb, maar ze zijn op maat gemaakt. Heb iets van bijna 500 Euro betaald.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 10:48

Channie23 schreef:
Heerlijke laarzen. Weinig last gehad met het inlopen, mooi leer en blijven ook mooi bij veel gebruik. Ik weet niet welk type ik heb, maar ze zijn op maat gemaakt. Heb iets van bijna 500 Euro betaald.

Heb dezelfde ervaring met Königs als Channie Lachen .
Bij mijn laarzen heb ik er aan de voorkant (binnenkant van het midden) nog ritsen in laten zetten, omdat ik zo´n hoge wreef heb; anders kom ik er niet in Knipoog .