Hoe een jaarling verkopen in deze tijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Hoe een jaarling verkopen in deze tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 16:57

Ik heb alweer een tijdje mijn jaarling te koop staan. Maar ik raak hem maar niet kwijt. Ik heb zelf geen inkomen meer. Het word voor mij nu heel lastig om hem te onderhouden.

Weten jullie misschien tips om hem snel verkocht te krijgen?
Hij staat al op diverse sites. Heb tegen veel mensen gezegd daat hij te koop staat.

Yorghos

Re: Hoe een jaarling verkopen in deze tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 17:00

Misschien je prijs wat aanpassen? Al die tijd dat hij blijft staan kost hij tenslotte ook geld.
Adverteren op diverse internetsites?

OmarLinosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 17:04

Kan je misschien wat meer vertellen over die jaarling? Maybe een foto??

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 17:14

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 17:15

goede foto's doen het altijd goed,en hem een keer wassen,beetje toiletteren en mooie draffoto's ,en erbij vermelden wat de verwachtte stokmaat is,bloedlijnen,dressuur ,spring of wat dan ook bloed enz..

Dekker28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 17:17

hoi als je een grotere zou hebben raak je hem eerder kwijt de kleinere zijn ondanks je goede papier niet veel waard,is hard maar waar en soms niet altijd even eerlijk.Waarom zet je hem niet tijdelijk als gezelschap bij iemand zommige vragen een gratis gezelschapspaard en dan leen je hem 2 jaar uit als hij uitgegroeid is en ingereden raak je hem wel snel kwijt,heel veel succes!!!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 17:20

Jm dat is misschien ook een idee. Maar hoe zit dat dan met dierenarts, ontwormen enz. Wie gaat dat betalen. En als ie wat krijgt enzo?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 17:47

als als als....
Kun je hem niet ergens neerzetten bij een andere jaarling, op de wei of zo? Gomel, is toch wel mooie afstamming hoor. Niets mis mee. maar zelf heb ik ook 2 jaarlingen en een 2 jarige te koop staan. Maar het valt niet mee om ook maar een reactie er op te krijgen.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 18:15

Ja het is echt heel moeilijk. Ik heb ook al gekeken naar een goedkopere stalling. Maar dat wil ook niet echt lukken. Hij staat nu in de opfok.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 18:45

Mag ik vragen wat hij jou nu maandelijks kost?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 18:49

80 in de zomer en 140 in de winter. En dan komen er nog wormenkuren entingen hoefsmid bij.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 18:51

ik vindt 1000 wel veel voor een jaarlingtje!!
Ik zoek ook een ponyje, maar ik zou echt geen 1000 geven voor een jaarling, wat de afstamming ook is....
Zet er anders geen prijs bij, dan reageren mensen sneller, en als ze hem gezien hebben zijn ze geheid verliefd (wie nou niet op een dier) en dat kan je de prijs noemen...

en je betaalt wel veel voor opfok!
Ik 50 in de zomer en 100 in de winter.. incl voer maar zonder wormen kuur en entingen. bekappen doe ik zelf, dat scheelt.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 18:55

1000 is de vraagprijs. Omdat mensen veel onder gaan bieden. Ik heb er eerst ook geen prijs bijgezet. Maar dan bieden mensen 200 euro. En ja dat vind ik dus echt te weinig.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 18:59

Felies, waarom zet je hem niet bij mij? Voor 60euro krijgt ie een mooi plekje bij mijn veulentje en mijn merrie, je kan er altijd naartoe, want je kan gewoon vanaf de manege met mij mee rijden.
Denk er maar eens over na... !!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 19:09

Kijk, dat is nog eens een optie. Dat is wel het nadenken waard. Probleem is namelijk dat mensen alleen nog maar jaarlingen willen komen BENEDEN de waarde. Omdat het aanbod zo hoog is.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 19:30

Thanks Horselover21. Dat is een heel mooi aanbod. Kan ik hem ook weer wat vaker zien. Heb ik er ook meer lol van.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 19:37

felicity schreef:
1000 is de vraagprijs. Omdat mensen veel onder gaan bieden. Ik heb er eerst ook geen prijs bijgezet. Maar dan bieden mensen 200 euro. En ja dat vind ik dus echt te weinig.

als ie voor dat geld een goed huis hebt ben jij toch geholpen? Nu kost ie per maand voor jou veel geld (en moet bekapt, ontwormt, geent) wat je dus eigenlijk niet hebt. Natuurlijk mag je kritisch zijn zodat ie niet naar een handelaar gaat, maar als je zo van de daken roept dat ie weg moet wachten de kopers net zo lang tot de prijs gaat zakken. Dat klinkt hard en komt misschien heel cru over, maar denk wel dat het zo werkt. Ik hoop dat je snel weer een baan vindt, want ik vind het heel erg voor je dat je om die reden je paard moet verkopen. Hoe lang heb je 'm al?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 19:50

Ik heb hem nu een halfjaar. Nog niet zo lang. Ik kan em echt niet voor 200 euro verkopen. Ik heb hem van mijnm vriend gehad die hem van de fokker heeft gekocht. En waar hij ook meer dan 200 voor betaald heeft. Hij wil geen winst maken maar wel ongeveer hetzelfde er voor terug. Hem boeit het ni9et echt als hij langer blijft staan. Maar ik baal er gewoon van. Als ze wat krijgen. Ze zijn wel verzekerd maar toch. Ik vind dat gewoon een groot risico.

OmarLinosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 20:48

Leuk paardje! Alleen denk niet dat ik erop ga passen met mijn 1.83m Haha! ... Ook de persoon die ik ingedachten had, zoekt toch meer maat! Succes met de verkoop!

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 21:08

ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om een jaarling te verkopen, tenzij hij een bijzonder goede afstamming heeft ofzo. En ik wil ook niet banketstaaf doen, maar misschien zorgt de tweede foto ook wel voor wat minder belangstelling... Zijn achterhand lijkt ruim dertig centimeter hoger dan zijn schoft, is hij écht zo overbouwd, of is het gewoon een belabberde foto?
Afbeelding
deze bedoelde ik

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 21:25

Da's idd een goeie tip, want het is zeker geen mooie verkoop foto! Hij kijkt wel leuk maar lijkt idd enorm overbouwd zo. Met mooie foto's meer kans!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 22:32

ik ben het zeker eens met dovish, zo'n foto verkoopt niet. ookal is de advertentie nog zo mooi en lijkt het het perfecte paard voor je is toch de foto die de doorslag geeft.
Ik zou als ik jou was er gewoon een uurtje of misschien wel meer voor uittrekken om een aantal redelijke foto's te schieten. Lachen

cIaudia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 23:18

Afbeelding

De foto is opzich wel mooi, want hij heeft echt een leuk koppie Vingers aflikken

Maar ik zou juist zijn koppie uitvergroten (zie voorbeeld)

En volgens mij werkt de link op marktplaats (waar je meer fotos kunt bekijken) ook niet...

Ik heb een tijdje geleden op dagelijks (bijna 24/7) op marktplaats gezeten omdat ik op zoek was naar een paard, vaak keek ik dan echt wel eerst naar de foto's en als die een beetje aansprekend waren keek ik in de advertentie.

De vraagprijs niet meteen bekend maken zou ik ook een keertje over na enken, je kunt hem altijd nog in de advertentie "verstoppen" dus eerst alle belangrijke informatie van het paard(je) en ergens tussenin de vraagprijs noemen. Als er toen ik op zoek was bij de "Prijs" bijvoorbeeld alleen maar n.o.t.k. stond en de foto's waren mooi keek ik toch wel meteen in de advertentie om meer informatie te verkrijgen.
'
Misschien helpt het wel, success iig !

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 23:22

Er is niets zo moeilijk te verkopen als een jaarling. De leuke veulentijd al voorbij en nog jaren wachten voor je er iets mee kan.

Foto 2 is inderdaad bepaald geen reclame voor het diertje wat op de eerste foto absoluut heel erg leuk oogt.

De uiteindelijke stokmaat is wel redelijk populair bij wedstrijdmenners, die hebben graag E-pony's omdat die vaak sneller zijn dan paarden en een E-pony telt als paard bij menwedstrijden. Misschien eens meer in die hoek adverteren? Mensport bijvoorbeeld?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 23:33

Mooi sportbloed, Gomel x Aron. Kom je in verschillende takken van sport tegen: dressuur, springen, SGW, endurance, aangespannen...

De E-maat is overigens niet alleen bij menners populair, maar ook bij enduranceruiters: kleine, wendbare bloedpaardjes voor volwassenen (een D is voor hen vaak net wat te klein).

Anyway, veelzijdig bloed dus. Als het een gezond en sterk paardje is en bij de juiste ruiter terecht komt, kan het nog ver komen in de sport.

Maar idd, ik zou om te beginnen foto's maken waarop hij wat voordeliger voor de dag komt. Lachen