Hoeveel apart hebben staan voor je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveel voor onverwachte uitgaven?

€100
5 (20%)
€250
3 (12%)
€500
3 (12%)
€1000
6 (25%)
€2000
7 (29%)

Totaal aantal stemmen: 24

renske

Hoeveel apart hebben staan voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 10:05

Ik vroeg me af hoeveel jullie apart hebben staan voor onverwachte uitgaven bij je paard?

Angela

Re: Hoeveel apart hebben staan voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 10:21

Als het moet staat mijn hele bankrekening incl spaarrekening beschikbaar, maar het bedrag....das prive... laten we het op een bedrag boven de 1000 houden.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 10:28

Niks Haha!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 10:35

Ongeveer 1000 en hij is verzekerd.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 10:38

Ik heb gewoon een algemene spaarrekening waar wat geld op staat. Mijn paard is overigens ook helemaal verzekerd.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 10:38

Meer Bloos

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 11:06

ik (ofja mijn ouders Haha!) hebben niks speciaal opzij staan voor haar,rekening staat altijd open voor als er wat is Haha!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 11:08

Wij hebben ook niks speciaal opzij gezet. Maar bankrekening kan altijd geplundert worden als er iets is Lachen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 11:10

Altijd meer dan genoeg om zelfs bij tegenslag op tegenslag m'n paard te kunnen helpen Knipoog
Ik heb overigens nooit een speciaal potje 'paard' gehad, wel altijd spaargeld dat ook voor andere dingen gebruikt kan worden zoals bijv. een kapotte auto of wasmachine.

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 11:27

M'n ouders hebben wel geld aan de kant staan voor onverwachte uitgaven, maar niet speciaal voor mijn paard. Als toevallig morgen de wasmachine kapot gaat word dat ook betaald van dat geld. Overigens is mijn paard wel verzekerd, maar is er wel een bepaald percentage eigen risico.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 11:35

Ik spaar standaard een bedrag (tussen de 30 en de 70 ) in per maand, is maar net hoe mijn budget uitkomt. Voor het geval dat en voor het geval mocht ik dringend iets nodig hebben bijvoorbeeld, nieuw zadel? (geen overbodige luxe dingen in ieder geval)
Verder heb ik bewust NIET gekozen voor een verzekering, omdat ik om me heen zie wat voor ellende dat met zich teweeg brengt en ik het bedrag wat ik maandelijks kwijt zou zijn, nu zelf apart leg en daar veel meer aan heb persoonlijk, maar dat is ieder voor zich natuurlijk.

Dekker28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 12:11

het scheelt voor ieder denk ik maar je moet toch wat opzij hebebn voor als je paard echt hulp nodig heeft,een nieuw zadel kan altijd wachten maar een koliekaanval niet,vaak kun je ook wat met je veearts regelen als het echt uit de klauwen dreigt te raken.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 12:13

Ik mis de optie niks. Want ik heb niks apart staan, als er wat is, betaal ik dat gewoon van het geld dat ik heb. Als het een heel groot bedrag zou zijn, kan ik dat van mijn ouders lenen.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 12:33

Ik had een aparte spaarrrekening, voor al mijn diertjes, maar na de afgelopen 2 maanden staat daar dus nul komma nul meer op....

In geval van nood kan ik gelukkig altijd aankloppen bij mijn ouders, vriend, opa en oma, normaal is dat niet nodig, maar als er nu weer iets zou gebeuren helaas wel.

renske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 14:11

Dacht eigenlijk dat iedereen wel iets voor noodgevallen apart zou hebben daarom geen optie niks denk ik.
Maar ik ga daarvan uit omdat ik kan me rekening wel plunderen als er iets is maar dat is alsnog maar 50/100 euro denk ik.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 14:16

Ik heb ook altijd wel wat geld achter de hand, mocht er iets gebeuren. En Ivanka is helemaal verzekerd, de baby die in haar buik zit ook Lachen.

renske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 14:24

Ik heb even bij interpolis verzekering gekeken en daar staat dat ze 80% bij bepaalde verzekering vergoeden. Maar stel dat dierenarts langs komt voor iets als koliek hoeveel ben je dan ongeveer kwijt? ( Ligt ook daaraan wat ik minstens apart wil houden en weet dat er ook veel grotere bedragen bij kunnen komen)

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 14:46

je kan niet zeggen hoe duur het gaat worden als je paard koliek krijgt
want de ene aanval is de andere niet
het kan zelfs gebeuren dat je paard naar de kliniek moet nou schut je rekenig maar leeg!
mijn paard heb ik verzekerd maar 25 procent moet ik dan alsnog zelf betalen
ik heb wel wat apart staan maar dat hou ik prive

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 15:06

[***] schreef:
Ik spaar standaard een bedrag (tussen de 30 en de 70 ) in per maand, is maar net hoe mijn budget uitkomt. Voor het geval dat en voor het geval mocht ik dringend iets nodig hebben bijvoorbeeld, nieuw zadel? (geen overbodige luxe dingen in ieder geval)
Verder heb ik bewust NIET gekozen voor een verzekering, omdat ik om me heen zie wat voor ellende dat met zich teweeg brengt en ik het bedrag wat ik maandelijks kwijt zou zijn, nu zelf apart leg en daar veel meer aan heb persoonlijk, maar dat is ieder voor zich natuurlijk.

same here Lachen
enkel betaal ik er geen zadel oid van.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 15:09

We hebben er altijd voor gezorgd dat we sowieso iets overhadden voor evt. noodgevallen. Hoeveel precies, ja, dat zet ik niet op het internet Haha!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 15:27

Ik heb niet speciaal wat voor mijn paarden apart staan, maar voor onverwachte uitgave in het algemeen. Mocht er wat zijn en ik red het zelf met mijn eigen spaargeld niet zijn mijn ouders bereid om bij te springen.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 19:50

Wij hebben een soort van apart potje voor als er wat is.. En daar gaat per maand een vast bedrag in...

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 19:55

Toen ik Fleur kocht had ik een heel mooi potje, toen kwam de longonsteking, geboorte veulen, ziekte veulen, zadelpasproblemen, beenproblemen, utrecht, longproblemen, speciaal beslag en nu weer een knieblessure.
Het potje staat nu dus diep, diep in het rood, maar in geval van nood kan ik altijd schuiven of lenen. Als die mogelijkheid weg valt dan moet helaas ook Fleur weg.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 19:55

Ook niks Haha!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 22:06

Minimaal 500 euro Lachen
Laatst heb ik het moeten plunderen omdat ik echt een nieuw zadel nodig had en dat echt niet kon wachten. Dan leef ik een paar maanden op zwart zaad, zodat ik snel weer aan de 500 zit Lachen (student Haha!) Nu ga ik het langzaam opbouwen naar 1500, dat vind ik wel een mooi bedrag om standaard achter de hand te hebben Lachen
Verder zijn er genoeg mensen waarbij ik iets zou kunnen regelen mocht het echt nodig zijn Lachen