Welke dierenarts (voor keuring) in de buurt van Naaldwijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_

Welke dierenarts (voor keuring) in de buurt van Naaldwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 08:40

Aangezien ik bezig ben met het kopen van een paardje en deze graag wil laten keuren, ben ik op zoek naar een goede dierenarts. Ik wil namelijk niet de vaste dierenarts de keuring laten uitvoeren.
Dus heeft iemand goede ervaringen met een dierenarts voor het uitvoeren van een keuring?

verania

Re: Welke dierenarts (voor keuring) in de buurt van Naaldwij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 09:53

hoi,

De dierenartsen die je kunt kiezen is bijv
Honselersdijk-Veterinair Centrum
Harteveldlaan 1
2675LE Honselersdijk
Tel: 0174 624544

of
Meursing Dierenkliniek
Westzijdeweg 79
2391JE Hazerswoude-Dorp
Tel: 079 3425487

of

Delta Dierenkliniek
Foppenpolder 1
3155EA Maasland
Tel: 010 5920696

succes met je keuze.

ps welke paard koop je en waar vandaan??

gr

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 09:58

ik raad je joris theeuwissen aan van dierenkliniek de langstraat, dat is een paardenman in hart en nieren... vindt het ook leuk om te doen, bovendien zegt hij ook gewoon heel eerlijk wat hij ervan vindt... recht voor zijn raap en hij windt er geen doekjes om... Als hij iets niet vertrouwd zegt hij dat heel eerlijk,en als je kunt hem de oren van zijn hoofd af vragen, hij zal je altijd rustig antwoord geven op je vragen.. Ook als je bij desbetreffend paard ergens over twijfelt.. Ik heb hele goede ervaringen met deze DA!!! Voor verschillende dingen, zowel keuring als ziekte als bevalling van een merrie en castratie!!!

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 10:04

hoi,

Ik persoonlijk raad je aan die uit honselersdijk, is ook niet zo ver van het paardje vandaan.
ook in de buurt van de bloemenveiling.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 10:22

Liezel1 schreef:
ik raad je joris theeuwissen aan van dierenkliniek de langstraat, dat is een paardenman in hart en nieren... vindt het ook leuk om te doen, bovendien zegt hij ook gewoon heel eerlijk wat hij ervan vindt... recht voor zijn raap en hij windt er geen doekjes om... Als hij iets niet vertrouwd zegt hij dat heel eerlijk,en als je kunt hem de oren van zijn hoofd af vragen, hij zal je altijd rustig antwoord geven op je vragen.. Ook als je bij desbetreffend paard ergens over twijfelt.. Ik heb hele goede ervaringen met deze DA!!! Voor verschillende dingen, zowel keuring als ziekte als bevalling van een merrie en castratie!!!

Bedankt, maar dit is niet echt in de buurt van Naaldwijk. Volgens mij ligt deze in Waalwijk.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 17:24

Hoi, Maree in Honselersdijk is wel goed (dat is dezelfde dierenarts uit Honselersdijk die al eerder genoemd is). Die staat ook op de lijsten van verzekeringen als keuringsarts. Hij staat alleen als een botte vent bekent, maar dat is dus naar mensen toe... nou ja dat is mijn persoonlijke ervaring hoor! Maar hij zal je paard wel goed keuren en dat is het belangrijkst. Dit lijkt me de meest praktische als je een paard in Naaldwijk koopt.

Meursing is ook al genoemd, die is erg goed, maar ook niet dichtbij naaldwijk.
De Deltakliniek bij Maasland is ook al genoemd. Daar zitten ook wel goede dierenartsen. Maar ik zou die niet kiezen; een vriendin van me heeft haar paard daar klinisch laten keuren en aardig gauw waren er toch problemen die een goede dierenarts gezien zou moeten hebben.
Je kan ook nog naar Van Schie in Wassenaar (ik weet niet hoe die kliniek verder heet) die is ook wel goed. Zelf heb ik Vollaers in Vlaardingen als vaste dierenarts.

Wel grappig: ik heb vorige week een paard gekocht in de omgeving van Den Bosch terwijl ik in de buurt van Naaldwijk woon... En nu gaat er waarschijnlijk een 'westlands' paardje naar Brabant! Clown

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 17:25

oh ja, sorry.. ik las bij je avatar dat je in de omgeving den bosch woonde, vandaar....

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 21:20

henk v/d kamp van de delta kliniek in maasland vind ik persoonlijk een hele fijne dierenarts.

die dierenarts uit vlaardingen vind ik ook een fijne man maar ik kan niet op zijn naam komen

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 21:39

voor paarden maree kiezen
henk v/d kamp van de delta zeker super vent !!! maar voor paarden zou ik toch een andere kliniek kiezen en dan zou ik maree doen !

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 07:16

Henk vd Kamp wordt het zeker niet, want dat is de vaste dierenarts van de verkoper. Dus waarschijnlijk dus degene uit Honselersdijk. Straks effe bellen.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 07:58

Van Schie / van Toor van de Raaphorst in Wassenaar heb ik erg veel vertrouwen in. Wel iets duurder maar zeer goede paardendierenartsen.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 11:59

Maree uit honselersdijk dus ook niet, want die komt niet op locatie. Ga dus even verder zoeken.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 12:49

Het is Vollaers uit Vlaardingen geworden.
Wat me opvalt is dat hier wel de keuringskosten hoger zijn, dan in andere delen van Nederland.
Ach ja, weet ik tenminste dat ik geen kat in de zak koop. Haha!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 13:36

esther26 schreef:
Wat me opvalt is dat hier wel de keuringskosten hoger zijn, dan in andere delen van Nederland.

Hein Vollaers is een hele fijne dierenarts. Dus gefeliciteerd met de keuze! Dit is echt een dierenarts die goed let op de details dus ik denk dat je best kunt vertrouwen op een goede keuring! Hij legt altijd goed uit waar hij mee bezig is. En ff tussen haakjes: 'Vollaers is fijner dan Van der Kamp hoor!, ze zijn allebei aardig, maar ik heb ze beiden van dichtbij mee gemaakt en ik hou het voortaan bij Vollaers. (maar ja, er zijn evenveel dierenartsen als meningen Knipoog)

Ik vond de keuring ook wel goedkoop in Brabant! (want ik heb mijn paardje ook op locatie laten keuren) Als ik het goed heb was het daar 60 euro en dat vond ik een leuk meevallertje Haha! Anders had ik hem trouwens ook door Hein laten keuren, maar ik vond het ook weer zo wat om het paard anderhalf uur op de trailer te zetten met het risico dat hij afgekeurd zou worden en weer teruggebracht moest worden... nou ja net als jij nu dus!

Succes met de keuring en laat eens een foto zien van je paardje!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 16:14

esther26 schreef:

die bedoelde ik met die da uit vlaardingen Haha! . Is bij ons op stal ook een keer een pony van mijn vriendin komen keuren toen ie werd verkocht. echt uitgebreid en licht alles toe wat ie doet. Vond t een erg prettige man en uitgebreide keuring. Succes!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 18:17

Fijn hoor, goede keuze - een eerlijke dierenarts met verstand van paarden. Tja, weet niet wat je moet betalen maar ik was laatst rond de 225 kwijt voor een klinische keuring (dat vond ik dus echt duur) was in Noord Holland....

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 18:36

vorig jaar moest een kennis die de pony kocht van mijn vriendin 125,- euro betalen bij Vollaers voor een klinische keuring

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 20:34

De assistente wist het niet precies, maar het zou rond de 140 euro zijn. Ben benieuwd hoe het morgen gaat.
Bedankt voor jullie reacties.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 20:39

maar het is wel zo als je contant betaalt het je wel geld scheelt.
de mijne is vrijdag gekeurt en het was op rekening 125 en contant 100.
dus dat scheelt toch weer.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 20:41

mijne is door meursing gekeurt

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 20:45

Ik vond Meursing te ver weg, maar als de andere niet gekund hadden, was hij de volgende geweest, die ik had gebeld.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 22:07

Goh dan was ik wel goedkoop uit zeg (maar dat was een brabantse dierenarts) Ik betaalde contant 100 euro en dat was de klinische keuring, plus de chip en z'n eerste enting.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 18:33

Paardje is afgekeurd. Wel een super dierenarts en de kosten bij contante betaling waren 105 euro.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 22:11

Jammer, dat wordt dus weer verder zoeken. Wat was er mis mee?

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 07:19

Op de volte rechts, op het harde liep ze niet goed en bij de buigproef waren 2 benen niet super. Ik denk als de volte goed was geweest, dat ze wel was goedgekeurd. Is nu al de 2e keer dat een paard dat ik wil kopen wordt afgekeurd. Je leert er wel van, de volgende keer laat ik hem in ieder geval al zelf op de volte lopen.