Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
jacimatho schreef:is waar, dan rest mij de vraag of het mag.....met 8 maanden dracht aborteren, want dan breng je wel levende veulens ter wereld
jacimatho schreef:weet ik, wilde een beetje ruggespraak eer ik met een verhaal uit tweede hand ga bellen
jacimatho schreef:Bedankt voor je advies................
Ik ga in ieder geval bellen, en dan zie ik wle verder......

Lisanne_Kees schreef:Dit vind ik echt absurt! Op 8 maanden dracht aborteren
Als ik jou was zou ik de dierenbescherming bellen en zeggen dat je graag annoniem wilt blijven. Dat accepteren ze heus wel!

maar wie weet als de DB (of iemand anders) met haalbare alternatieven komt, dat de man daar wel naar wil luisteren.
Alane schreef:heb er geen woorden voor....
Ik snap die DA ook niet helemaal... gaat hij dingen min of meer met derden bespeken ipv bijv. met een collega of zelf de DB te bellen
Ik bedoel hij/zij zadelt een ander wel op een probleem dat zeer gevoelig ligt (abortus op de lengte van dracht)
jacimatho schreef:Alane schreef:heb er geen woorden voor....
Ik snap die DA ook niet helemaal... gaat hij dingen min of meer met derden bespeken ipv bijv. met een collega of zelf de DB te bellen
Ik bedoel hij/zij zadelt een ander wel op een probleem dat zeer gevoelig ligt (abortus op de lengte van dracht)
Precies......ik denk dat ik de dierenarts eerst even bel, en hem vertel dat ik vind dat hij de inspectie dienst moet inlichten.
Dat is een ethische verantwoordelijkheid die je hebt als dierenarts.
Als hij het niet doet, doe ik het......
En dan maar zien hoe het gaat lopen...
Citaat:Inderdaad. Als ik jou was zou ik het eerst met de diernarts bespreken. Je hebt het van hem en breng je hem er ook niet mee in gevaar? Ik bedoel dan als hij zwijgplicht heeft, dan mag hij toch ook niet zomaar dit soort dingen aan jou vertellen?
Dus ik zou eerst de dierenarts bellen en het even met hem overleggen en vertellen dat ook jij graag wil dat hij de DB belt. Dan kunnen jullie samen misschien iets doen! Een DA staat vaak sterk omdat hij deskundige is!
Zegt hij het niet te doen, dan kan je altijd zeggen dat jij het doet..alleen weet ik niet of het zo sterk staat dat je het via een dierenarts teweet bent gekomen. Maargoed, dat zie je dan wel weer! Eerst de DA bellen en dan even verder nadenken en dan pas handelen. Niet zomaar iets doen he..ook al is het zo zielig![]()