Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Dus dat wordt in het voorjaar weer omploegen, graszaad, maanden wachten tot het weer beweidbaar is. Vervolgens loop je de hele dag de troep van je klanten op te ruimen. En er is altijd wel iemand die vind dat de stallen niet schoon genoeg zijn, dat het hooi niet goed genoeg is.
maar het is denk ik net wat 'de klant' wil. bij ons op stal vinden wij het heel belangrijk dat alle paarden (de hengsten ook) iedere dag los buiten komen, 's zomers de hele dag 's winters de halve dag. daarnaast schone grote stallen met stro. maar daar ga je weer; wij hebben geen gras en (nog) geen binnenbak.
wij proberen wel een beleid van'de klant is koning' te voeren, waarbij het paard de klant en koning is!
maar ideaal? ik zou willen dat het kon, maar als de klant tevreden is vind ik het benaderen van ideaal voldoende en we blijven gewoon met z'n allen ons best doen nietwaar

. Bijna perfecte pensions bestaan wel, alleen moet je ze weten te vinden en misschien ligt er een in't zuiden van Frankrijk, maar dat is dan weer te ver...
. 
Laura schreef:Als je een beetje pension hebt kan je gewoon niet van de pesionhouder verwachten dat hij je paard binnen en buiten kan of wil zetten.
. Én heel handig, want hoeveel paardeneigenaren hebben tijd om naast hun baan ook nog elke dag hun paard buiten/binnen te zetten
. 
) Heel dicht bij huis.. goede verzorging door mensen die weten wat ze doen... leuke sfeer onder elkaar.. weinig jaloezie/geroddel... alles is bespreekbaar! Voor mij prima... voor een ander misschien niet!
Zijn motivatie: anders gaan ze stro eten....

Gigantisch veel land en puur natuurlijke stallen
Neehoor, alle gekheid op een stokje, ik denk dat DE perfecte stalling niet bestaat. Hier vind je wat en daar laat je wat. En mocht je een stal vinden die aardig in de richting komt van wat jij voor ogen hebt, dan draaien ze je een poot uit (an arm and a leg
) En anders vlieg je Flame maar naar mij hoor. Kan ie naar hartelust rennen en spelen (zelfs met koeien
).Anneke schreef:Ik heb op vele stallen gestaan, maar eén is echt het allerbeste bevallen.
Het was eigenlijk geen pensionstal, maar een dressuurstal van een amazone.
Dat wist ik niet, en ik belde haar op. Ze zei dat ze niet aan pension deed, maar ze wilde best eens kennismaken.
Zelfde avond meteen geweest, en t klikte zo goed, dat ik bij haar op stal mocht komen...
Nou volgens mij bestaat er geen betere stal als bij hun!!
Heel luxe supergrote boxen, met rubber matten, een raam, enz. Heel schoon, fris en ruim!
Mooie spuitplaats, solarium, een binnenlongeerbak, een grote mooie binnenbak,( met nog een extra spuitplaats) een 20x60 buitenbak, een 20x40 buiten(losgooi) bak, heeeel mooie veilige grote weilanden, supergroot erf. Ook een leuke knusse kantine.
Mijn paard werd iedere ochtend op het land gezet, beschermers etc. werden voor me omgedaan. Ook zette ze hem weer binnen als ik er bijvoorbeeld niet was. Hij liep de hele dag lekker buiten te ravotten. en werd optimaal verzorgd.
Ze hadden ook een heel leuk ruiterpad om het hele terrein heen, dus kon je een heel groot rondje rijden.
Ook kreeg ik les van haar, echt heel fijn.
Z'n geweldige stal zal ik nooit meer vinden...