Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

): angstig met rijden, moeilijk te benaderen in de box etc. Natuurlijk zijn het allemaal paarden in de lagere prijsklasse (dit was toen in ieder geval zo) en daar kan je vaak minder van verwachten...
ikke schreef:Laat bij de keuring ook een bloedje trekken. Je zult niet de eerste zijn die een gedrogeerd paard koopt.
... weetje wat ik altijd met zulk soort handelaren heb (ga nu even uit van wat jullie vertellen over deze persoon), die halen hun paard toch van de markt enzo, om ze vervolgens twee maal over de kop te verkopen! Je kunt eigenlijk dan net zo goed zelf naar de markt gaan :S...
KellyenXena schreef:Negatieve verhalen worden nou eenmaal sneller rondverteld dan positieve...Om af te gaan op verhalen van anderen vind ik daarom ook wat raar.
Er wordt gewerkt met paarden en zoals iedereen weet,kunnen deze niet praten.En zal er af gegaan moeten worden op wat een paard laat zien.
Als er op het moment dat het paard bij de handelaar staat niets bijzonders te zien,kunnen ze je dat ook niet melden. (lichamelijk)
Helaas staan mensen er niet bij stil dat bep. gedragingen bij het paard niet altijd met het paard zelf te maken hebben...Maar aan de eigenaar zelf.Tuurlijk gaat zo'n paard uitproberen en misdraagd het zich eens...Als het paard daarom niet aan de verwachtingen voldoet,waarom dat meteen afrekenen op de handelaar ?
Dan nog te bedenken aan de nieuwe levensomstandigheden van het paard.Misschien past dit wel niet.
Ik vind het jammer dat handelaren in deze tijd nog als 'boze boe-mannen' gezien worden. Deze mensen winnen er niets mee om willens en wetens een slecht gebrekig paard te verkopen. Rotte appels daargelaten.
Van de andere kant begrijp ik het ook wel,een paard kopen is toch een vertrouwens kwestie.
Gezien ik zelf van plan ben over een aantal jaar een kleinschalige (handel) stal te beginnen,zit dit me erg hoog..Al dat achter de rug om geklets.
Ik zelf zou nooit willens en wetens iemand een paard verkopen dat iets geestelijks of lichamelijks mankeerd.. Ik weet nog als de dag van vandaag hoe blij ik was (en ben!) met mijn paard en hoe verschrikkelijk ik het zou vinden als die wat gemankeerd zou hebben.
Dit moest er even uit.Verder niet bedoeld als een pers.aanval of iets dergelijks,maar als een algemene opmerking.

Haffie_Lady schreef:Mijn merrie komt ook bij myra vandaan.
Ik heb haar nu ruim 6 jaar en we hebben haar gekocht toen ze aan de beterende hand was van droes, achteraf gezien hadden we haar nooit moeten kopen zoals ze er toen bij liep, maar ik was onervaren en had geen ervaren mensen mee. Maar ik ben heel blij dat we haar toch gekocht hebben
Ze is echt een superpaard en heb nog nooit problemen met haar gehad, ze is nooit ziek of kreupel (*klopt het af*)
Van mijn kant dus ook geen negatieve woorden over myra