Ervaring met handelaar Myra (uit Hoorn)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chita

Ervaring met handelaar Myra (uit Hoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 10:51

Hallo,

Ik zit erover te denken om bij haar een paardje te gaan bekijken en eventueel kopen. Zijn er mensen die bij haar een paardje hebben gekocht? Goede/slechte ervaringen?

Reacties kunnen natuurlijk ook per pb

MaiNat

Re: Ervaring met handelaar Myra (uit Hoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 11:22

inmiddels 3 jaar terug ben ik wezen kijken voor Droupy die toen op manege Nibbixwoud stond. ik weet niet cker of het zij is hoor, is al een tijdje terug.Ik heb r niet gezien en ook de pony niet gekocht, daarom geen ervaring.Ik zou iig laten keuren.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 14:35

Ik ben ook bij een Myra wezen kijken voor een paard, een aantal jaren geleden. Weet niet of we het over dezelfde hebben. Ik voelde me een beetje bedonderd door haar.
Ik kwam vanuit het noorden, voor die tijd met haar gesproken. Gevraagd of er bijzonderheden waren aan dit paard. Volgens haar dus niet, kom ik daar blijkt het paard een grote (oude) draadwond te hebben op het been. Hebben het paard dus niet gekocht uiteindelijk maar voelde me wel een beetje bedonderd door haar. Dit had ze wel kunnen melden toen ik haar aan de telefoon had. Maar of we het over dezelfde Myra hebben weet ik niet!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 18:37

Denk dat jullie het wel over dezelfde hebben.
Tja, zoals bij iedere handelaar: hoor je goede en slechte ervaringen. Als je een leuk paard ziet, in ieder geval goed laten keuren (maar dat is altijd belangrijk). En een paar keer gaan kijken/rijden.

Barrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 21:00

Bij ons op stal staan zelfs meerdere paarden die bij haar vandaan komen. Zij zijn inmiddels wel enkele jaren geleden gekocht; misschien is de kwaliteit van de paarden die zij nu verkoopt wel anders (zij zijn nu in ieder geval iets duurder over het algemeen).
Bij vrijwel alle paarden die er vandaan komen, is wel iets aan de hand (wat er niet altijd bij verteld is ): angstig met rijden, moeilijk te benaderen in de box etc. Natuurlijk zijn het allemaal paarden in de lagere prijsklasse (dit was toen in ieder geval zo) en daar kan je vaak minder van verwachten...
Ik ben over het algemeen niet al te positief over haar, maar voor iemand die relatief weinig geld te besteden heeft en goed overweegt of het paard wel geschikt is voor hem/haar, zou je er eventueel wel aan kunnen beginnen. Bovendien zal zij ook heus wel brave, makkelijke paarden verkopen. Ik raad aan om er in ieder geval wel vaker te gaan kijken en inderdaad ook het paard te laten keuren voor aankoop (net als Kyona).

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 09:09

Bedankt voor de reacties.

Het word mijn eerste eigen paardje en heb geen zin in gezeur. Ook is het 1,5 uur rijden, dus ik kijk gewoon rustig verder.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 09:22

Laat bij de keuring ook een bloedje trekken. Je zult niet de eerste zijn die een gedrogeerd paard koopt.

Barrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 13:54

ikke schreef:
Laat bij de keuring ook een bloedje trekken. Je zult niet de eerste zijn die een gedrogeerd paard koopt.

Geen slecht idee, zou best wel eens gebeurd kunnen zijn bij bepaalde paarden...

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 14:05

Ik heb mijn paard gekocht met inruil garantie, ik mocht hem een paar weken op stal houden om te kijken of het klikte! ik kan je dit zeer aanraden!! Zo kun je altijd zien of een paard bang is of rare gebreken heeft/ gedrogeerd was toen je kwam kijken Tong uitsteken... weetje wat ik altijd met zulk soort handelaren heb (ga nu even uit van wat jullie vertellen over deze persoon), die halen hun paard toch van de markt enzo, om ze vervolgens twee maal over de kop te verkopen! Je kunt eigenlijk dan net zo goed zelf naar de markt gaan :S...

jenn66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 14:20

Okee

Ik heb een tijdje voor Myra gewerkt.

Drogeren? we zouden wel helemaal gek zijn!!
Tuurlijk drogeren wij die paarden niet, dan krijgen we ze toch terug.

De paarden zijn over het algemeen niet hoog geprijst, dus het is logisch dat ze een achtergrond hebben.

Ik trainde ze zelf, maar het is al vaker gebeurd dat wij zelf mensen hebben gezegd van nee, sorry maar we verkopen dat paard niet aan u want u bent er nog niet vaardig genoeg voor.

Myra is en blijft een handelaar, als ze wat kan verkopen doet ze het, maar ze doet het ook vaak genoeg niet omdat ze de paarden dan terug krijgt.

Over ''verborgen gebreken'' gesproken is het ook zo dat dat er uiteindelijk wel uitkomt en als je dat dan niet eerlijk heb verteld of dat je dat probleem kleiner heb gemaakt dan dat deze is dat het paard gewoon terug komt. Dus kom op denk even goed bij jezelf na en dan weet je ook dat dat onzin is.

Het kan wel zijn dat als het paard een week staat en hij/zij lijkt goed mensen kopen hem ze laten het klinisch keuren helemaal goed, dat het paard dan uiteindelijk tog atrose blijkt te hebben. Dat weten wij dan ook niet.

Bel Myra gewoon op, vraag aan haar hoeveel ze er heb staan en als ze er veel heeft staan ga dan even kijken dan is het ook de moeite.

Maar wat voor paard zoek je precies?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 14:30

Ik ben ook bij Myra wezen kijken voor een paard en niks anders dan lof.

Ze verteld netjes wat er goed of minder goed gaat en ik vind haar eerlijk over komen.

Handelaar blijft handelaar. Zo heeft ieder beroep zijn nukken en streken.
Ik vind dat ze er vaak ontzettende leuke paarden tussen heeft staan voor een zeer goede prijs.

Als een paard iets mankeert zegt ze het ook.

Ik zou toch wel gaan kijken, wie weet wat er tussen zit!

Dekker28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 14:42

Hoi hoi ik ben 2x mete en kennis bij haar wezen kijken voor een paard en 2x gekocht ben wel tevreden over haar ze is fair vind ik en je kunt goed met haar onderhandelen.Ik denk dat je best 1,5 uur kan rijden voor haar.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 14:51

Hallo, ik ken Myra persoonlijk. Ze huurde eerst een aantal boxen op de stal waar mijn paardje ook staat. en aan Maynat--> Ik ken Droopy ook, hij staat nog steeds op de manege ahaha, en is een lief manege paardje! Droopy is iig nooit van Myra geweest maar ze heeft hem wel eens een keer proberen te verkopen. ( met toestemming van de eigenaar hoor!) Ik geef verder geen mening over de werkwijze van Myra. Ze is tegenover de paarden wel erg lief. Ze is hier ook op bokt! Haar naam is Mel77 (of zo iets)
Groetjesss

bibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 15:14

Hoi!

Ik heb zelf mijn paard bij Myra gekocht, nu zo 4.5 jaar geleden. Ik heb alleen maar ellende gehad met mijn paard en hij staat nu dan ook uiteindelijk in een natuurgebied omdat het na 4 jaar niet meer ging. Huilen
Tja of het aan de kwaliteit paarden ligt die myra verkoopt weet ik niet, maar ik ben er in ieder geval een stuk wijzer door geworden om geen paard meer bij een handelaar te kopen en in mijn geval, mijn paardje is klinisch en rontgelogisch gekeurd en is daar goed door heen gekomen, maar helaas in zijn koppie is hij niet goed. Ik was toen nog onervaren en dacht toen dat een 7 jarige nog wel te beleren zou zijn, maar als ik er nu over nadenk is er dan wat aan de hand met zo'n beestje, anders was die allang ingereden Boos!
Ik heb de fokker toen nog wel gebeld, maar die wilde niks zeggen en heeft de telefoon opgehangen!!! tja toen wist ik genoeg.
Ik ben 4 jaar bezig geweest, allerlei dierenartsen/klinieken afgelopen maar helaas ze zeiden allemaal dat hij "gestoord" was en dat er geen hoop voor hem was. Toch heb ik het nog 4 jaar volgehouden, maar het was op na 4 jaar en ik heb hem nu zijn welverdiende rust gegeven en loopt hij nu lekker in een kudde zonder gezeur van de mens Haha!

Dus pas alsjeblieft op met een paard kopen{maakt niet uit bij wie} en ga een paar keer langs, laat hem zeker keuren.{ al zegt dat bij sommige paarden niks.} er is niks erger dan dat je paardje niet goed is, het kost een hoop tijd, energie en geld en dan wil je wel dat je paard gewoon goed is en dat je er plezier aan beleeft..
Succes ermee!!

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 17:19

Ik denk dat Myra de handelaar is met de meeste mogelijkheden.
Omruilgarantie, keuren etc. waar kan dat tegenwoordig nog.

Uit eigen ervaring weet ik dat ze eerlijk is. Ze zal alles vertellen wat ze weet van het paard en ze is er zuinig op.

Maar ja, als je veel paarden verkoopt zal er heus wel eens een verkeerde tussen zitten, dat is overal.
Maar dat kan je toch overleggen als het niet goed is ?

Bovendien ben je als consument beschermd door het consumentenrecht. ( garantieregeling)

Ja en als je voor 3000 euro een toppaard zoekt................
Ik ben dus positief over Myra.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 18:39

@Bibi, ik vind het eerlijk van je dat je zegt dat het probleem van je paard niet direct wat te maken hoeft te hebben met Myra! Complimenten.

Ik vind het wel rot voor je dat je zo'n ervaring hebt opgedaan. Helaas ben ik zelf ook tot 2 x toe de pineut geweest.
Met groot verdriet aan toe toen ik mijn allerliefste paard moest laten inslapen omdat ze niet meer kon.

Ik heb nu weer 2 paarden bij een particulier vandaan gehaald en daar ben ik 100% tevreden over!

@TS, Neem iemand mee als je een paard wil kopen, doe het niet alleen. Laat het paard keuren en als het kan voor de eerste jaren in de verzekering.
Zo voorkom je een hoop ellende! Ga niet roepen dat je verzekering niet kunt betalen, als je problemen krijgt met je paard ben je verder van huis!

Succes!

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 07:58

Ik maak sowieso een film, die ik door mijn instructeur laat bekijken.
Keuren doe ik natuurlijk ook! En ga eerst minimaal 2 keer rijden.

Hij/zij gaat ook zeker de verzekering in, mijn oom heeft uit zichzelf aangeboden dat te betalen....Super lief dus!

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 09:49

Negatieve verhalen worden nou eenmaal sneller rondverteld dan positieve...Om af te gaan op verhalen van anderen vind ik daarom ook wat raar.

Er wordt gewerkt met paarden en zoals iedereen weet,kunnen deze niet praten.En zal er af gegaan moeten worden op wat een paard laat zien.
Als er op het moment dat het paard bij de handelaar staat niets bijzonders te zien,kunnen ze je dat ook niet melden. (lichamelijk)

Helaas staan mensen er niet bij stil dat bep. gedragingen bij het paard niet altijd met het paard zelf te maken hebben...Maar aan de eigenaar zelf.Tuurlijk gaat zo'n paard uitproberen en misdraagd het zich eens...Als het paard daarom niet aan de verwachtingen voldoet,waarom dat meteen afrekenen op de handelaar ?
Dan nog te bedenken aan de nieuwe levensomstandigheden van het paard.Misschien past dit wel niet.

Ik vind het jammer dat handelaren in deze tijd nog als 'boze boe-mannen' gezien worden. Deze mensen winnen er niets mee om willens en wetens een slecht gebrekig paard te verkopen. Rotte appels daargelaten.
Van de andere kant begrijp ik het ook wel,een paard kopen is toch een vertrouwens kwestie.

Gezien ik zelf van plan ben over een aantal jaar een kleinschalige (handel) stal te beginnen,zit dit me erg hoog..Al dat achter de rug om geklets.
Ik zelf zou nooit willens en wetens iemand een paard verkopen dat iets geestelijks of lichamelijks mankeerd.. Ik weet nog als de dag van vandaag hoe blij ik was (en ben!) met mijn paard en hoe verschrikkelijk ik het zou vinden als die wat gemankeerd zou hebben.

Dit moest er even uit.Verder niet bedoeld als een pers.aanval of iets dergelijks,maar als een algemene opmerking.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 09:53

KellyenXena schreef:
Negatieve verhalen worden nou eenmaal sneller rondverteld dan positieve...Om af te gaan op verhalen van anderen vind ik daarom ook wat raar.

Er wordt gewerkt met paarden en zoals iedereen weet,kunnen deze niet praten.En zal er af gegaan moeten worden op wat een paard laat zien.
Als er op het moment dat het paard bij de handelaar staat niets bijzonders te zien,kunnen ze je dat ook niet melden. (lichamelijk)

Helaas staan mensen er niet bij stil dat bep. gedragingen bij het paard niet altijd met het paard zelf te maken hebben...Maar aan de eigenaar zelf.Tuurlijk gaat zo'n paard uitproberen en misdraagd het zich eens...Als het paard daarom niet aan de verwachtingen voldoet,waarom dat meteen afrekenen op de handelaar ?
Dan nog te bedenken aan de nieuwe levensomstandigheden van het paard.Misschien past dit wel niet.

Ik vind het jammer dat handelaren in deze tijd nog als 'boze boe-mannen' gezien worden. Deze mensen winnen er niets mee om willens en wetens een slecht gebrekig paard te verkopen. Rotte appels daargelaten.
Van de andere kant begrijp ik het ook wel,een paard kopen is toch een vertrouwens kwestie.

Gezien ik zelf van plan ben over een aantal jaar een kleinschalige (handel) stal te beginnen,zit dit me erg hoog..Al dat achter de rug om geklets.
Ik zelf zou nooit willens en wetens iemand een paard verkopen dat iets geestelijks of lichamelijks mankeerd.. Ik weet nog als de dag van vandaag hoe blij ik was (en ben!) met mijn paard en hoe verschrikkelijk ik het zou vinden als die wat gemankeerd zou hebben.

Dit moest er even uit.Verder niet bedoeld als een pers.aanval of iets dergelijks,maar als een algemene opmerking.

Zo is het !!

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 10:09

KellyenXena, tuurlijk ik begrijp die kant ook, maar er zitten rotte appels tussen en daar wil ik liever geen paard van (zeg ABSOLUUT niet dat Myra dat is). Maar gezien ze best ver weg woont en er ook negatieve verhalen zijn heb ik besloten niet te gaan. Mijn instructeur is heel druk bezet en maakt niet zomaar voor mij een dag vrij....Ik ga die gok niet nemen.

Ik heb heel hard gespaard voor mijn eerste eigen paardje. Dus ik neem liever het zekere voor het onzekere (al ben je nergens 100 % zeker)

bibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 10:12

Ik ben het wel met je eens, maar ik vind als handelaar dat je toch wat meer achtergrondinformatie over een paard moet hebben. In mijn geval{en nu verwijt ik mezelf dat}maar als je als redelijk onervaren een 1e paard koopt{wel ervaring met paarden, maar nog nooit eentje zelf gekocht}en je gaat naar een handelaar, die zegt dat hij altijd op het land heeft gelopen omdat de fokker teveel paarden had en daarom niet is ingereden en je belt daarna de fokker en die reageerd zo raar en hangt op, dan weet je dat het niet goed zit Boos!
Helaas in mijn geval heb ik dit pas gedaan toen ik hem al gekocht had..Voortaan zal ik eerst dit soort dingen heel goed uitzoeken, aangezien ik geen 2e misstap wil maken. Kijk je weet het nooit, het paard kan goed lopen bij de handelaar en een maand later zo kreupel zijn en daar kan dan een handelaar ook niks aan doen, zo reeel ben ik echt wel. Er zullen ook zeker weten eerlijke handelaren tussen zitten, ik zou persoonlijk ook geen slecht paard kunnen verkopen aan anderen, daar ben ik te eerlijk voor..Maar als je besluit om een paard te kopen bij een handelaar, zorg dat je achter de informatie van het paard komt, zoek het goed uit en ga echt een paar keer heen.. Uiteindelijk ligt de beslissing bij jezelf en hoop je dat je de goeie beslissing hebt gemaakt, je weet het toch nooit en dat is altijd afwachten of je een goed paard gekocht hebt.

Marlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 10:52

Ik ben ook bij Myra geweest. Vond haar erg aardig en kwam bij mij erg eerlijk over. Kwam kijken voor een paard en deze bleek inmiddels t lucht te zuigen, zij heeft mij daar netjes over gebeld zodat ik nog de keuze had om te komen kijken of niet.

Ik vind dat je zeker kan gaan kijken bij haar

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 10:58

Het is in het verhaal van Bibi ook zeer waarschijnlijk dat de fokker niet eerlijk is geweest !!
Die moest er ook vanaf........het is maar net wat hij verteld tegen de koper en dat verhaal gaat mee met het paard.

Er zijn inderdaad veel rotte appels, ook bij de duurdere paarden.
Bij een handelaar ben je als consument echter beter beschermd als bij een particulier.

Een handelaar heeft zijn naam hoog te houdem, anders verkoopt hij niets meer, een particulier moet er vaak gewoon vanaf..........
Keuren zou ik zelf zoiezo doen, daarmee kan je veel, maar niet alles uitsluiten.

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 12:32

Mijn merrie komt ook bij myra vandaan.
Ik heb haar nu ruim 6 jaar en we hebben haar gekocht toen ze aan de beterende hand was van droes, achteraf gezien hadden we haar nooit moeten kopen zoals ze er toen bij liep, maar ik was onervaren en had geen ervaren mensen mee. Maar ik ben heel blij dat we haar toch gekocht hebben Haha!
Ze is echt een superpaard en heb nog nooit problemen met haar gehad, ze is nooit ziek of kreupel (*klopt het af*)
Van mijn kant dus ook geen negatieve woorden over myra Knipoog

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 12:35

Haffie_Lady schreef:
Mijn merrie komt ook bij myra vandaan.
Ik heb haar nu ruim 6 jaar en we hebben haar gekocht toen ze aan de beterende hand was van droes, achteraf gezien hadden we haar nooit moeten kopen zoals ze er toen bij liep, maar ik was onervaren en had geen ervaren mensen mee. Maar ik ben heel blij dat we haar toch gekocht hebben Haha!
Ze is echt een superpaard en heb nog nooit problemen met haar gehad, ze is nooit ziek of kreupel (*klopt het af*)
Van mijn kant dus ook geen negatieve woorden over myra Knipoog

Heeft Myra verteld dat ze droes had gehad ?