Hoeveel hebben jullie voor je paard betaald?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bombarie

Hoeveel hebben jullie voor je paard betaald?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 21:24

Ik vraag me af hoeveel jullie voor je paard betaald hebben, Ik wil binnenkort nog een paard gaan kopen dan kan ik me ook vast orienteren Haha!

wat het ras is,
hoe oud hij/zij toen was
en in hoeverre beleerd..
Kregen jullie er nog spullen bij?

Nou dan begin ik maar :

Eerst kocht ik een shetlander, 5 jaar, beetje klunzig beleerd.. kreeg er niets bij en betaalde 200 gulden Tong uitsteken lang lang geleden haha

ik kocht mijn tinker vijf jaar geleden, niet beleerd, ruin, 2.5 jaar oud, kreeg een halster erbij en betaalde 4500 gulden.

Emilia

Re: Hoeveel hebben jullie voor je paard betaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 21:26

Geloof iets van 700 gulden. We hebben hem zelf gefokt en 700 gulden was het dekgeld Haha!

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 21:31

Bombarie schreef:
wat het ras is,
hoe oud hij/zij toen was
en in hoeverre beleerd..

Mijn 1e pony Jerai:
Ras: Draver, 1.53 m
Leeftijd: 14 à 15 jaar
Beleerd: Je kon er gewoon recreatief mee rijden in de bak en buiten. Echt goed galopperen kon ze niet en ze ging vrij hard.
We kregen er geen spullen bij.
Wegens haar leeftijd en de conditie waar ze toen in verkeerde hebben we haar voor de slachtprijs gekocht.

Het paard dat ik nu heb Patty:
Ras: KWPN (Lancet x Ksarzet Z) 1.63 m
Leeftijd: 6, bijna 7
Beleerd: Basis, ze ging naar voren op 't been er zat een stuur en rem op. Verkeersmak. Kon wel leuk lopen.
Spullen: Een (oud) zadel.
Prijs: € 3.000,--
Patty moest redelijk met spoed weg wegens persoonlijke omstandigheden vd verkopers (gingen uit elkaar).
Heb er best mazzel mee gehad, want ze is een vrij goed en gezond paard en ik vind dat ik haar redelijk goedkoop heb kunnen kopen.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 21:35

Nanza, een draver, 850,- incl stubben dressuurzadel en halster. 9 jaar, was beleerd, geen wedstrijdervaring, heeft op de baan gelopen

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 21:39

kruising fries/clydesdale van 2 jaar, grote maat met halster, voer, medicamenten , en zijnoude veulen halstertje. 2000,- euro

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 21:56

Mijn fjord was 2200 gulden .. Hij was 2 (wij dachten 4) beleerd (naja je kon erop zitten meer wist ie niet) En ik kreeg er niets bij. Hij is overgens een ruin. Toen papierloos (tegenwoordig met papier, lang verhaal)

miss_vicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 21:58

euhm Bloos Ik heb een bedrag van 13.000 euro dat'k mag besteden aan een paard.Dat is dan nog een jong dier,exclusief spullen ,maar dat wel goed beweegt en een goed papier heeft..het ligt er allemaal aan waar je gaat en naar welk soort paard je zoekt.

13000 is trouwens inclusief passend zadel,hoofdstel en spullen.Dus het paard zelf zal tussen de 10.000 en de 11.000 euro liggen.Ik en mijn moeder hebben hier heeeel lang voor moeten sparen en hiervoor (en nog steeds) heb ik een superbraaf paardje waar ik halve stal mee doe.Daarheb ik (en leer ik nog steeds) veel op.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 22:01

Mijn eerste pony kostte 750 gulden.
Met alleen een halstertje..
Een shet x welsh van toen 4 jaar, merrie. Ik kende de pony al...

Mijn 2e pony was 4 jaar toen ik hem kocht, net ruin (1 maand).
Met hoofdstel Clown
€2000,-
NRPS

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 22:08

1000 euro voor een 8 jarige Lusitana van 1.65m (schimmel), die de laatste jaren voor de kar had gelopen, maar ver in dressuur was, merkte ik. En ook 1000 euro voor haar dochter als drie jarige. Hier in Portugal , wel.
Vreemd genoeg hebben meen ik al mijn paarden 2000 gulden gekost, hoewel verschillende rassen en leeftijden. Ponies allemaal rond de 800 gulden, behalve de hele kleine, die waren weer goedkoper. Ik ben niet van plan om veel uit te geven aan een paard, want het is geen enkele garantie.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 28-05-05 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 22:09

Nou, daar gaan we:
Ranger, ruin, zijn ras is draver, hij is 10 jaar, beleerd en wedstrijdervaring, 1150 euro, zonder toebehoren (behalve het halster dat hij om had toen we hem gingen halen)

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 22:19

Lusitana schreef:
1000 euro voor een 8 jarige Lusitana van 1.65m (schimmel), die de laatste jaren voor de kar had gelopen, maar ver in dressuur was, merkte ik. En ook 1000 euro voor haar dochter als drie jarige. Hier in Portugal , wel.
Vreemd genoeg hebben meen ik al mijn paarden 2000 gulden gekost, hoewel verschillende rassen en leeftijden. Ponies allemaal rond de 800 gulden, behalve de hele kleine, die waren weer goedkoper. Ik ben niet van plan om veel uit te geven aan een paard, want het is geen enkele garantie.

Wow 1000 euro voor een 8 jarige Lusitano ?! Best geluk heb jij Knipoog !

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 22:37

1e pony hengst veulen, kruizing welsh-a x arabier, 350 gulden jaar 1989
2e pony hengst veulen, kruizing onbekend x hackney 300 gulden jaar 1991
3e pony welsh-a hengst 2 jaar met papier (Youri, kent iemand hem?) 350 gulden jaar 1993
4e pony shetland hengst veulen 150 gulden jaar 1995

haha ik denk trouwens niet dat je wat aan deze info hebt of wel! Tong uitsteken

(maar voor een idee van de prijzen, kijk es op marktplaats enzo..)

Rocco1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 23:13

ras: KWPN

leeftijd: toen 6 jaar inmiddels 7 geworden in mei

in zo verre beleerd dat je er een L proef mee kon rijden en L parcour mee rond kon springen

ik kreeg er geen spullen bij maar had wel de garantie dat ik hem daar mocht laten staan (had een andere stalling gevonden maar wilde daar eigenlijk niet heen)

en dan de prijs : € 3.500,- euro

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 23:31

Stanley heb ik 5 jaar geleden gekocht als 2-jarige klopthengst. Voor een Haf goed papier (paps is Star) en hij kon nog helemaal niets, hij kende niet eens het halster Knipoog Voor hem had ik 2000 gulden betaald.

Quellian heb ik gekocht direct bij haar moeder vandaan. Haar vader was een eigen hengst (ja, Quell was een ongelukje Tong uitsteken) en ze zochten er een goed huis voor. Voor haar heb ik 500 euro betaald Haha!

De overige 5 zal ik achterwege laten Clown

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 23:39

Bombarie schreef:

wat het ras is,
hoe oud hij/zij toen was
en in hoeverre beleerd..

Mn newforestpony was nog in guldens van de manege toen (1 jaar manegepony ongeveer iets korter denk ik )

Was toen geloof ik 1270 Gulden hij was toen 7
We kregen er wel een manege zadel en hoofdstel bij maar we hebben die nieuw zelf ergens anders gekocht.

Mn haflingermerrie was

2250 euro en dan nog zadel en hoofdstel erbij was wel apart betalen kwamen uit op ongeveer 3000 euro,,

Ze kwam van een stoeterij moest nog een beetje doorgereden worden
Ze was toen 6

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 08:39

Ik heb Laine een jaar geleden gekocht voor 500 euro en dan stond ze nog 2/3 maanden gratis op stal.
Laine is een toen 10 jarige draversmerrie nog niet onder het zadel,had wel op de baan gelopen en twee veulens gehad.
Zaten geen spullen bij alles wat ze had ,was namelijk al van mij Haha!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 09:44

voor m'n arabje(liep veel keuringen) hebben we iets van 3500euro betaald(even omgerekend..was toen nog in guldens Clown) ze liep Mspringen en Ldresuur(werd bij die mensen thuis op M-niveau gereden met dressuur maar had nog weinig wedstrijden gelopen)

Misty, onze qaurter-horse(zijn dure paarden! denk dat ze wel over de 10.000 gekost zou hebben want ze had een hele goeie stamboom enzo) we hebben haar gratis gekregen omdat ze "vals" was en te klein was voor de eigenaar...niemand wil natuurlijk een vals paard, m'n moeder had vroeger al een vals beest(was later niet meer zo bij haar) en wilde Misty dus wel proberen. Eerste jaar waren er wel problemen met uit de wei halen en opzadelen. Nu is ze voor ons erg lief, vreemde hoeven er echt niet bij in de buurt te komen zonder ons.

Umirilla heb ik sinds september. Was niet beleerd, zou wel zadelmak zijn maar was dus helemaal niet zo! ras:kwpnr v:Gribaldi. Vind eerlijk gezegd dat de vraagprijs wel laag was! er kon zelfs nog wat van af heb er 5000euro voor betaald. Heb haar voor een deel zelf zadelmak gemaakt, ze heeft (omdat ik vaak alleen was en maar 1xper week hulp kreeg) 3maanden bij een africhtingsstal gestaan. Dus ze heeft al veel gekost Bloos

bij Miran kreeg ik het zadel en hoofdstel erbij(zadel heb ik nu nog steeds) Bij Misty niks(ook geen halster ofzo) bij Umirilla alleen een halster&touw.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 09:49

Rikky kostte ik geloof 2500 gulden. Ik kreeg daarbij 3 dekens, een zadel, een hoofdstel, dekjes, der sporen, halster, en nog een paar kleine dingetjes die ze niet meer nodig had. Hij kon wel een beetje lopen stappen, draven galoperen, en een beetje springen (tot 70/80 cm deed hij wel eens) maar voor de rest was hij niet erg opgevoed, kwam eigenlijk gelijk in staking als hij wat moest doen.. (zoals lopen in de bak) hij had geen wedtsrijd gelopen.

Eros

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 11:00

eros
eros was 3 jaar toen hij gekocht
werd voor 4000,-
hij is een friese hengst (inmiddels ruin Knipoog )
toen hij kwam kon hij stappen draven en recht vooruit lopen dus, voetje geven voor het hoeven uit krabben kon hij ook niet ..
we kregen er een rood-wit-blauw halster bij Haha!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 11:09

wat het ras is,
hoe oud hij/zij toen was
en in hoeverre beleerd..

Kruising tussen een welsh en een anglo arabier, ze was toen 18, was laatste paar jaar western gereden, kon niet veel qua dressuur (nageven enzo) en we kregen er geen spullen bij. Ze koste 800 GULDEN. Ondertussen heb ik haar 4 jaar, en is ze in super top conditie!
En het is een schat. Is overigens een merrie.

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 11:13

Brubeck kocht ik toen hij 4 jaar was,1m44, BRP(v. Nabor), hij was beleerd, kon wat dressuur en had al eens een B-parcours gesprongen. Hij was mijn verzorgpony en kreeg daarom wat vermindering op de prijs: 1500 euro inclusief een zadel en hoofdstel(is ondertussen wel al lang vervangen door een nieuw)

Poker was net vier toen ik hem kocht, 1m50, geen papieren. Had basis voor dressuur en al eens een parcours gesprongen; prijs:2000euro inclusief halster en winterdeken.

Ginnie, merrie 4 jaar, vosbont,shetlander, 98cm, zou voor kar en onder zadel geleerd zijn, bleek niet waar te zijn,best dure maar beeldschone shet:500euro

En dan mijn laatste aanwinst: Dante (Nabab de revexPik Bauer), ruin van twee jaar, momenteel 1m60. Niks bijgekregen behalve zijn halster en touw: 1250 euro.

Ik kan voor mijn eigen alleen maar besluiten dat het voor Brubeck een zeer goedkope prijs was, Poker té duur, Ginnie toen té duur, nu zou ze die prijs waard zijn en Dante denk ik een koopje.
Brube heb ik ondertussen 7 jaar,Poker 3 jaar, Ginnie 1 jaar en Dante 2 weken.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 11:47

Mijn paard 8 jaar geleden in 1997
Hij is nu 10 jaar toen was tie dus 2 jaar onbeleerd.. een ruin toen 1.62?
Afstamming: DaimlerX Lauriston ( springhengst)
Met wel 1 ding OCD in zijn rechterachterknie hij was daar toen 1 keer aan geopereerd en volgens die dierenarts kreeg hij er waarschijnlijk nooit meer last van, maar mocht het van wel dan zou die nog 1 keer geopereerd moeten worden voor 2000 gulden..
Tot nu toe nooit geen last van gehad..
Prijs toen in 1997: 4500 Gulden..

hel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 11:53

amarens, 8 jaar, 1,48, met papieren, haflinger, verkeersmak, zat gas rem en stuur op, kregen er niets bij en was in het jaar 2004
ong. 1100/1200 (was tegen inruil jaarling)

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 13:12

Mijn eerste paardje Indy (draver zonder dat ik het wist..) heb ik gekocht als 5 jarige voor 2225 gulden incl. halster, touw, zadel, hoofdstel en bit. 15 maanden later weer verkocht voor 1100,- gulden excl. spullen en als 8 jarige...

Daarna heb ik Mistral gekocht (KWPN, 3 jarig, incl. halster) voor 3500,- en 2,5 jaar later verkocht voor 4500,-

en toen heb ik Woestein gekocht (Haflinger, 11 maanden oud) 1100,- gulden en deze meneer heb ik nog steeds en is onderstuusen 6 jaar.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 14:12

Lowara papierloos als 2 jarige onbeleerde Tinker gekocht voor 2600 euro

Cezanne als papierloos 4 jarige manegepony ( C pony) gekocht voor toendertijd 2000 gulden

Just Joey, Westfaal ruin, (Luckyboy X Jasper) was B dressuur en ehm.. 4 jaar oud geloof ik. die heeft toendertijd 7000 gulden gekost

Fayette, Tinker, papierloos kreeg ik gratis ( bleken er 2 in 1 te zijn Knipoog )

We zijn nu bezig met een 3 jarige papierloze bonte ruin ( E pony) die net een paar weken onder het zadel loopt. prijs 1700 euro.

alle dieren werden zonder spullen verkocht ( nou ja.. we kregen er wel een halster bij Knipoog )