rijden jullie met die hitte?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

rijden jullie met die hitte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 11:31

Heb gisteren niet gereden, vond het te warm. donderdag heb ik s'avonds pas gereden, en vandaag ga ik even buiten rijden, alleen een beetje stappen en draven. en m'n paard even 30minuten in de bak rijden.

Georgette

Re: rijden jullie met die hitte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 11:37

Met dit weer rij ik wel, maar zoek een koel moment van de dag uit, bijvoorbeeld 's ochtends of 's avonds. Verder doe ik wel wat rustiger aan, door middel van veel te stappen tussendoor.

Hier is trouwens al een topic over Knipoog

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 11:38

ow Haha! waar? heb ik nog niet gezien Clown

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 11:41

ik zat vandaag om negen uur in het zadel. 's morgensvroeg is het overgrote deel van de paddock ook in de schaduw dus het viel goed mee, alleen op het einde werd het wat warmer Lachen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 11:55

nee, ik laat mijn paar lekker met rust, even afspuiten en ergens grazen waarnog wel gras staat (in de wei staat bijna niets meer) en terug de wei in

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 11:56

Ja. Alleen wel 's ochtends of 's avonds. Gewoon lekker buiten rijden. In de bak dressuren heb ik echt geen puf voor als het zo heet is. Maar buiten rij ik wel gewoon een uur ofzo, en ik doe niet echt rustiger aan. maar melody kan heel goed tegen hitte, dat scheelt Lachen

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 12:22

Gisteren heb ik pas savonds gereden en ben naar het bos gegaan, lekker koel onder de bomen Haha!

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 12:34

Ik ben gisteravond geweest en heb haar 10 miunten gelongeert en ze heeft ook nog ong. 20 minuten op het land gestaan... Vandaag heb ik haar maar een half uurtje gereden en afgspoten, als het morgen minder warm is zet ik haar op het land.
Als ik jou was zou ik zo vroeg mogelijk gaan of laat op de avond... en als dat niet lukt niet heel lang gaan rijden... Het hangt ook een deel van je paard af...

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 12:36

Donderdag even lekker zonder zadel langs de weg in de schaduw gestapt, niet te lang, vrijdag vond ik het echt te heet, en vandaag (zaterdag) wel gewoon voluit gereden, maar er stond wind dus erg heet was het niet Lachen

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 12:56

Ik had bedacht dat ik vandaag wel om kwart over acht ´s ochtends zou kunnen gaan rijden en heb dat ook gedaan. Lekker ingespoten en hup, het bos in. Binnen een kwartier was ik terug, helemaal lek van de MUGGEN, Lola werd er ook niet goed van, alleen maar zwaaien met haar hoofd en trappen naar haar buik. Ik wacht nu dus tot het weer wat normaler weer is. Dan maar drie daagjes op rust.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 13:01

elmiran schreef:
ow Haha! waar? heb ik nog niet gezien Clown

Hier: viewtopic.php?f=13&t=417894 Clown

Zoals ik daar dus al zei, ik rij gewoon wanneer het me uitkomt.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 13:12

Ik heb niet gereden maar lekker afgespoten en weer in de wei gezet.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 13:13

Jep ik rijd sochtends of savonds...gaat t luie zweet dr ook eens uit moet je maar denken. Gewoon dressuuroefeningen en eigenlijk bijna net zo intensief als anders.

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 13:32

ik probeer wel door te rijden gistermiddag ben ik de bos ingeweest wel gewoon een lekker stuk gedraafd en vanmorgen rond half 10 heb ik een half uur in de bak gereden maar dan doe ik wel iets rustiger aan! want het was echt al warm vanmorgen!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 14:03

Ik heb vanochtend rustig rondgetuft in de bak.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 14:17

Ja hoor heb ik weer....zou gaan rijden en iemand zou foto's maken. Zegt de eigenaar van stal dat de andere klanten van een ponykamp even de bak een uur gebruiken. Nou niks mis mee dacht ik. Umi hinnikte keihard toen ze me zag, was helemaal bezweet(druk gemaakt op stal) heb haar even afgespoten en in de wei gezet. Stal helemaal schoongespoten(doe ik 1x per week) en natuurlijk eerst uitgemest.

1.45uur later stonden de paarden nog steeds in de bak, die mensen waren ergens gaan drinken. Er stond een heel dun draadje gemaakt van halstertouwen op de helft van de bak. 2paarden aan de ene kant 3 aan de andere. Nou paard had t paaltje al omgegooit en liep langs t draad te rennen en wilde er overheen. Is niks mis mee hoor paarden in de bak doen, maar er was nog een heel mooi weiland leeg!!!!zet ze dan daarin.

heb dus niet gereden, ga ik vanavond doen als het niet gaat onweren Tong uitsteken ga zo even buiten rijden met de pony, alleen even stappen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 14:27

Ik probeer er rekening mee te houden. Het liefst zit ik er 's ochtends voorhalf negen op. anders 's avonds na half 8.
Maar als ik, net als vandaag, les heb rij ik gewoon hoor. Een keertje flink zweten krijgt hij niets van hoor.

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 14:35

Ik rijdt op manege paarden en dan gaat de les gewoon altijd door. Weer of geen weer. We zijn wel in de nuitenbak gaan rijden maar zelfs met een windje erbij was het echt al zo heet! Ik rijdt van 9 tot 10 uur dus je zou denken dat het dan nog gaat maar het was echt niet lekker.
De paarden worden wel gelijk na het rijden afgespoten gelukkig. En ik heb mezelf ook maar even afgekoeld Haha!

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 14:45

Gisteren ben ik 's avonds rond half 8 gaan rijden in het bos... tja, wel heel veel muggen, maar zolang ik bleef draven, ging het wel. Ik zit nou zelf wel onder de bulten, maar ach.. je moet er wat voor over hebben he? Knipoog In het bos was het trouwens best lekker, niet te heet in ieder geval. Op open terrein was het wel heel warm. Ik heb eigenlijk niet minder intensief gereden dan anders, misschien juist wel intensiever, want anders stap ik meer tussendoor, maar nu heb ik bijna alleen maar gedraafd vanwege de muggen Clown

Vanochtend ben ik rond half 7 gaan rijden en toen was het nog lekkerder dan de avond ervoor... alleen weer die muggen, maar doordat het nu nog niet zo warm was, had Mores er niet zoveel problemen mee dat we alleen maar draafde, stappen vond ie maar niks met die kl*tebeesten Bloos

Ontario

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 15:26

ga begin v/d avond even lekker naar buiten met ze, verder heb ik in de hitte niet gereden.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 15:34

Ik rijd wel, maar zoals anderen al zeiden liefst 's ochtends of juist wat later op de dag. Mijn paard lijkt verder weinig last te hebben van de warmte. Ik zelf heb er meer moeite mee.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 16:15

ik merk ook weinig verschil.....was wel raar, dacht ik ga er gelijk op(normaal longeer ik, is nog een jong paard) ze was echt heel actief en toen ik klaar was met de galop probeerde ze als nog(draaf meestal nog een paar rondjes na galop) een paar sprongetjes galop te maken Clown vind het zelf natuurlijk wel zwaarder om met dit weer te rijden, echt veel te warm met die cap op je kop.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 17:09

ik rijd wel, maar dan 's avonds. En ik doe ook veel rustiger aan

Suntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 17:16

Ik rijd wel maar doe het kalm aan.
In het weekend rijd ik dan 's morgens en in de week 's avonds.
In de week rijd ik haar maar een kwartier (meestal zonder zadel) en geef haar dan een verfrissende douche.
En in het weekend rijd ik haar ong. een uur, maar ze krijgt eerst een douche met munt; zodat het lekker fris aanvoelt, dan rijden (meestal wat in de schaduw aan de piste) en na het rijden nog een korte frisse douche.
Dat vind ze helemaal geweldig Haha! Dan zie je haar echt genieten Lachen

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 17:21

Ik rij s avonds laat... rond een uur of 10 als het koeler is.
Ik zelf kan niet zo goed tegen de warmte en ik denk dat ik mn pony er ook geen plezier mee doe... Die staat volgens mij liever in de wei.