Ik spuit , met die warme weer , mijn paard bijna iedere dag af met (koud) water. Kan dit kwaad? Is het erg als een paard iedere dag afgespoten word?
Greetz Elke x
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. Maar gewoon even het koude water is echt lekker voor ze, ook al schrikken ze misschien even van het koude water, dat doe je zelf ook als je in het zwembad springt.

Sugarmiss schreef:Ik spuit mijn paarden nooit af, omdat ik geen warm/lauw water bij de hand heb.
Net als
Ikke ben ik er ook geen voorstander van om een paard wat warm/bezweet is ineens een kouwe straal op de rugspieren te zetten.
Afsoppen met handwarm water is geen probleem.
De vergelijking met een bui regen gaat kompleet mank.
Vervolgens ff met een zweepmes het overtollige water eraf halen en daarna weer lekker de wei in en dan kan ze lekker rollen. 
ik weet niet of sommige zich daar bewust van zijn en om die koude staal op de spieren te zetten dat lijkt mij ook niet zo lekker dan spuit hem alleen de benen af en veeg de zweet met een vochtige/natte handdoek af dan is die zweet ook weg en het koelt met mate maar goed iedere zijn eigen kues/paard
maar niet met die van mij