Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(voor verhaal, zie onderschrift) met zoiets vind ik het wel de goede beslissing. mijn paardje nu zal niet ingeslapen worden als hij niet meer bruikbaar is.. als wij hem verkopen, wil zijn vorige eigenaar hem terug. (ben ik heel blij mee!
, ik weet zeker dat hij dan goed terecht komt)
Citaat:Begrijp me niet verkeerd, als een paard écht pijn heeft, altijd kreupel loopt, met zijn hoofd moedeloos naar beneden hangt en doffe ogen heeft...ja dan is het duidelijk

Quellian schreef:Als een paard niet meer bruikbaar is, dan mag ie van mij gewoon blijven. Als ie pijn heeft, dan is het over. Het is het VOORRECHT van een dier om te mogen sterven wanneer het pijn heeft. Aangezien een paard nog steeds niet zelf kan praten, moeten we uitgaan van de professionaliteit van de DA met een 2nd opinion vind ik
Jura schreef:Ik ben blij dat je het met me eens bent!
Dat vind ik dus ook, een paard op een luxe pensionstal houden is dan onzin. Voor een paard is het alles behalve luxe. Die staat liever op een boerderij met lekker veel weidegang.

).

Jura schreef:Je kan een dier ook in leven houden (als hij er nog niet echt aan toe is om in te slapen) en hem ook niet zo'n traject in laten gaan. Ik zou een 'onbruikbaar' paard dan ook nooit naar een handelaar doen.
Mensen kunnen zelf kiezen voor euthanasie, maar paarden kunnen helaas niet zeggen wat ze willen.
Ook niet als het financieel niet meer te doen is. Dan ga ik zelf wel in een Croky doos wonen.