Wat is nou echt een goed dekje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Wat is nou echt een goed dekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 09:32

Ik heb dus altijd ruzie met dekjes. Als ik ze op de rug leg met het zadel erop trek ik ze helemaal omhoog de kamer in, maar na 3 rondjes stappen zitten ze alweer over de schoft Boos!
Welk dekje ik ook neem: BR, HH, IR...noem maar op.
Nou heb ik laatst een Ankypad geleend omdat ik daar zulke goede verhalen over hoor, maar nee hoor. Die was na elke 2 rondjes onder m'n zadel vandaan. Toen ben ik maar zonder dekje verder gegaan.

Wat is nou een dekje dat echt goed blijft liggen? Of ligt het soms aan mij dat ze niet blijven liggen en moet ik maar zonder dekje verder?

Marja1988

Re: Wat is nou echt een goed dekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 09:34

ik ken het probleem ook, ik heb het nog niet geprobeerd met van die voorgevormde dekjes. Misschien helpt dat wel...

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 09:36

Een Stubben dekje, goed kwaliteit en ze zijn lekker soepel en tegenstelling tot de door jou genoemde dekjes. Die zijn wat stijf.

nicole0180

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 09:37

mis dat het zadel niet goed past en dat daarom al je sjabrakjes verschuiven..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 09:44

Zadel past goed. heb ik al na laten kijken.
Ik heb juist het idee dat de soepele dekje eerder zakken als de stevigere. Ik heb echt alle soorten en maten, maar niks blijft echt goed liggen. De achterkant gaat altijd omhoog en de voorkant naar beneden, ze kantelen dus. En dan zit het aan de voorkant over de schoft en aan de achterkant dubbel gevouwen onder het zadel.

Patriesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 09:47

Ja, ik was er ook van overtuigd dat mijn zadel goed lag. En als het zo was geweest dat mijn zadel niet naar voren schuift tijdens het rijden, zou dat ook zeker zo zijn! Dus het ligt redelijk als ik opzadel, maar zodra ik ga rijden, trekt de singel het zadel naar voren, waardoor mijn dekjes ook allemaal strak trekken om de schoft.
Dus helaas moet ik erkennen dat mijn zadel minder geschikt is voor mijn paardje en heb een ander uitgezocht.

Toch maar eens overwegen daar nog een andere vakman/vrouw naar te laten kijken?
Succes!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 09:48

Gewoon een dekje nemen waar de singel door kan (en dus niet naar achteren schuift) en welke op de singelstoten vastgemaakt kan worden. Dan ben je zeker verzekerd dat je zadeldekje vast blijft liggen.

Overigens als je zadel écht goed past, mag je dekje nooit zo veel schuiven als jij beschrijft.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 09:53

Wat ik een fijne vind is het zadelvormige dekje van Divoza.

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:08

Heb je de BR Event al gebrobeerd?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 13:11

Ik zou eens vragen of ik die BR event kan lenen, ik ken iemand die er zoeen heeft.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:13

De harry`s horse comfort pad?Die is een beetje voorgevormd.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:17

Ik had in het begin met die anky dekjes dat ze inderdaad onder het zadel vandaan schoven, maar nu niet meer en ik heb pasgeleden mijn tweede anky dekje aangeschaft. Ik vind ze nu super om mee te rijden, maar waar dat nou aan lag?

Ook heb ik twee van de BR dekjes, niet die hele dikke/stugge want die vind ik niet fijn, maar die soepele en wat dunnere. De één is bordeaux met een créme randje en de ander rose met een grijs randje. Allebei super chique maar op dit moment rij ik het liefst met de anky dekjes.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:19

Jura schreef:
Ik had in het begin met die anky dekjes dat ze inderdaad onder het zadel vandaan schoven, maar nu niet meer en ik heb pasgeleden mijn tweede anky dekje aangeschaft. Ik vind ze nu super om mee te rijden, maar waar dat nou aan lag?

Ook heb ik twee van de BR dekjes, niet die hele dikke/stugge want die vind ik niet fijn, maar die soepele en wat dunnere. De één is bordeaux met een créme randje en de ander rose met een grijs randje. Allebei super chique maar op dit moment rij ik het liefst met de anky dekjes.

de ankydekjes worden op een gegeven moment plat en kunnen dan schuiven, ik verkoop zelf de namaak ankypads, die zijn iet dikker en verder excact hetzelfde, alleen blijven deze wel goed liggen, zijn net iets dikker gevuld, dus heb mijn echte anky`s snel verkocht , als je eenmaal gewend bent aan die suede achtoge pads wil je echt nooit anders meer,

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:25

Ik gebruik alleen nog maar (zadelvormige) Stubben pads, mooie dekjes van een prima kwaliteit met een goede pasvorm Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 14:59

Wat verstaan jullie nu onder voorgevormde dekjes? Zadelvormig of in de vorm van de rug zechmaar, bij de schoft hoger?

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 15:54

Heb ik geen last van mijn dekjes blijven altijd goed liggen...

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 16:04

Als je dekjes zo schuiven kán je zadel haast niet in orde zijn. Zelfs toen mijn zadel nodig bijgevuld moest worden schoven de ankypads nog niet onder mijn zadel vandaan. En door van die singellusjes houd je het dekje wel tegen, maar de schurende beweging ervan wordt alleen maar erger door dat het niet weg kan.
Ik zou even voor een second opinion naar een goed bekend staande zadelmaker gaan. Het is belachelijk als je op zoek moet naar dekjes die goed onder je zadel blijven liggen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 16:15

dan heb ik de oplossing (denk ik toch), ik heb er eentje van lami-cell en die trekken niet strak rond de schoft. ik heb ook hh en br en die vind ik helemaal niet zo goed, men lamic-cell vind ik super, en hij droogt snel, wast makkelijk en vooral die schoft (ik heb er eentje van de elegance lijn)

Follytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 21:33

ik heb de harrys horse curly, die blijft bij mij echt SUPER liggen, hij is mooi een beetje half rond gevormd en is aan de voorkant goed stevig vast te zetten. het was voor mij de eerste die echt mooi in de kamer bleef liggen en niet zakte of schoof

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 21:51

ik denk ook dat het aan je zadel ligt. Ik heb 3 ankypads en bij mij schuift er geen 1

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 22:09

Anouar15 schreef:
Wat verstaan jullie nu onder voorgevormde dekjes? Zadelvormig of in de vorm van de rug zechmaar, bij de schoft hoger?

JA!
zie de HH comfort pad:
Afbeelding
deze zijn al naar de vorm van rug/schoft gevormd
en hebben ze een singellus,en lusjes voor aan je D-ringen
en nog eens heel wat goedkoper dan de Anky's:€25,-!!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 22:27

De dekjes die ik nu heb zijn ook voorgevormt en hebben ook lusjes en toch schuiven ze.
Kan ik met alleen een bontje rijden (geen echt lamsvel, maar zo'n neppe) of is dat slecht?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 22:29

zweet is slecht voor je zadel, en ik denk dat het voor je paard ook niet prettig is zeker niet met dit weer aangezien er dan niks tussen zit wat het zweet op neemt
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 27-05-05 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 22:30

Mijn paard zweet bijna nooit, dus dat scheelt weer. En m'n springzadel is een wintec, dus die kan wel tegen zweet. Maar het gaat er natuurlijk om of het niet erg is voor m'n paard.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 22:54

Stubben!