Natuurlijk is het je eigen keus of je met of zonder cap rijd, maar wat nou als je eraf valt en er gebeurt je iets, ben je dan verzekerd als je zonder cap rijdt?
Ik rij zelf overigens altijd met cap, maar ik vroeg het me gewoon af
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Laantje schreef:Je bent NIET verzekerd als je rijdt zonder cap en er gebeurd iets!
Moeten ze er dan niet eens een landelijk reclamespotje ofzo van maken? Of staat dit gewoon in de kleine lettertjes van de WA verzekering? mlvanmelle schreef:nav een topic over het rijden van jonge paarden zonder cap vroeg ik me dit af:
Natuurlijk is het je eigen keus of je met of zonder cap rijd, maar wat nou als je eraf valt en er gebeurt je iets, ben je dan verzekerd als je zonder cap rijdt?
Ik rij zelf overigens altijd met cap, maar ik vroeg het me gewoon af
mlvanmelle schreef:of het in de wet staat of niet, als een verzekeraar het als eis heeft, heb je toch echt pech als je valt zonder cap hoor

Laantje schreef:Je bent NIET verzekerd als je rijdt zonder cap en er gebeurd iets!
shadow0 schreef:Ziektenkosten krijg je volgens mij altijd uitbetaald, of het nou je eigen schuld is of niet. En inderdaad RK: in Nederland krijgen ook onverzekerden noodzakelijke medische hulp.
En als iemand een ziektenkostenverzekering heeft die het niet vergoedt, dan ben ik erg benieuwd naar de polisvoorwaarden.
De verzekering die wel moeilijk kan doen is een ongevallenverzekering, maar die heeft lang niet iedereen.
Ook voor de WA zijn er aparte voorwaarden maar als het gaat om een val van je eigen paard en schade aan je eigen hoofd heeft dat niets met de WA te maken.