wat is een goede prijs,

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blackmystery

wat is een goede prijs,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 17:19

hoi,

ik heb denk ik toch besloten weg te gaan bij mijn stal en er iemand bij te zoeken omdat ik het heel druk krijg.
nu ga ik schijnbaar naar een pension met een hele grote binnenbak, buitenbak,longeercirel,afspuitplaat en je rijd zonder een weg over te steken het bos in.de stallings kosten zijn 225,- euro per maand.
ze mogen haar beschouwen als eigen les nemen, en evt als het goed klikt mee op wedstrijd.
ik blijf zelf ook mijn paard doen, maar we wissele het dus af en als zij wil komen als ik er ook ben vind ik het geen probleem als het maar gezellig is.
het gaat trouwens om een fries van zes jaar oud 1,68 groot en het sporttype.
ik dacht zelf aan de helft dus 112,- euro per maand.

Afbeelding

wat vinden jullie,

Judith29

Re: wat is een goede prijs,

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 17:22

Hoe veel keer per week mag die andere op rijden?

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 17:25

Ik vind het een goede prijs.Als ze er ook mee op wedstrijd en zo gaan,zou ik wel wat meer vragen.Het is tenslotte jouw paard.Je moet het zelf maar beslissen,ik hecht er veel aan.Mijn pony is mijn pony. Lachen

Blackmystery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 17:29

Bloos daar moeten we afspraken over maken, ik probeer natuurlijk wel zelf iedere dag te komen maar dat mag die ander van mij ook,
het moet gewoon zo zijn dat we het samen goed kunnen vinden en aflossen, dus ook samen op wedstrijd.

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 17:43

Ik vind het echt heel veel geld.
Ik vind dat je blij moet zijn als iemand anders jou paard doet! Ik zou er dan een kleine vergoeding voor vragen maar niet meer dan 50 euro.
Je moet je hierdoor niet aangevallen voelen maar dit is mijn mening hierover.

Judith29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 17:53

Ik vind als iemand elke dag mag rijden en het bijna kan beschouwen als eigen paard ook op wedstrijd kan enzo dan vind ik de helft van de stalkosten echt redelijk.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 20:20

Dat vind ik niet, tenzij de wedstrijdkosten door de eigenaar van het paard worden betaald. 112,- lijkt me wel erg veel. Rond de 50/60 lijkt me wel genoeg.

Blackmystery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 20:53

ben net bij een andere stal wezen kijken, met de zelfde faciliteiten.
maar voor minder geld Haha! echt super leuk daar niet zo`n bedrijf maar echt gezellig, dan zit ik tussen de 80 en 100 euro te denken.
wat ze mag blijft het zelfde.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 21:21

ik vindt de helft van de stalkosten netjes.

mijn bijrijdster betaald de helft van de stal en de helft van de smid.

de andere dingen zijn voor mij,zoals het tuig,wormenkuren,dierenarts,verzekering,extra voer,alle smeersels.

en ze komt 3 x p/w en als ze kan in overleg soms op zaterdag.

nu is ze 9,5mnd drachtig en zij gaat er zonder zadel op naaer buiten rondje stappen
ik rij nu niet meer,omdat ik een slecht evenwicht heb en ik het westernzadel te zwaar gaat vinden.

het is en blijft mijn paard ,ik beslis
maar op de dagen dat zij er is mag ze haar als eigen beschouwen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 06:18

Ik vind zoiets veels te duur. Ik ben dat geld niet eens per maand kwijt aan mijn eigen paard! Oke, ik hoef geen stalling te betalen, maar ik wil alleen maar aangeven dat iemand die dat moet betalen net zo goed een eigen paard kan aanschaffen, zeker als zo iemand niet echt die luxe nodig vind. Ik vind het onterecht dat iemand zoveel zou moeten betalen omdat de eigenaar zo nodig op een dure luxe pensionstal wil staan. En bovendien helpt zo iemand jou uit de brand, jij bent degene die te weinig tijd krijgt voor je paard.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 07:12

Neonlight schreef:
Ik vind zoiets veels te duur. Ik ben dat geld niet eens per maand kwijt aan mijn eigen paard! Oke, ik hoef geen stalling te betalen, maar ik wil alleen maar aangeven dat iemand die dat moet betalen net zo goed een eigen paard kan aanschaffen, zeker als zo iemand niet echt die luxe nodig vind. Ik vind het onterecht dat iemand zoveel zou moeten betalen omdat de eigenaar zo nodig op een dure luxe pensionstal wil staan. En bovendien helpt zo iemand jou uit de brand, jij bent degene die te weinig tijd krijgt voor je paard.

misschien wil die bijrijder ook wel naar die stal.
en stalling kost hel erg veel hoor onderschat dat niet jij hoeft geen stalling te betalen dus jij hebt geen idee dat de stalling het duurst van alles is en dat veel mensen hun paarden weg moeten doen omdat ze de stalling niet meer kunnnen betalen.
jij wil toch ook een goede stal voor je paard of moet hij in een stal staan net zo groot als hij zelf is?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 07:36

Je kan het wel willen vragen, maar ik denk niet dat je iemand zo gek krijgt het te betalen. Wat door meerderen al gezegd is: 50 euro is mooi meegenomen, wanneer iemand dat zou willen betalen. Inschrijfgeld voor wedstrijden is dan wel voor de bijrijder natuurlijk. Iemand die meer kan betalen kan ook een eigen paard betalen/onderhouden.

miekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 07:48

Ik denk dat het er ook vanaf hangt waar je woont.
Ik vind dat je wanneer je in de randstad woont je meer kunt vragen bijvoorbeeld dan wanneer je in brabant woont.
In de randstad heb je veel minder paarden, hogere stallingskosten en is er meer vraag naar bijrijdpaarden dan aanbod.

Als ik hier in de buurt kijk.. Ik heb twee bijrijdpaarden (die staan aan huis, of ergens op de wei) bij beide hoef ik niet te betalen.
Sinds ik paarden bijrijd (had eerst een eigen paardje), krijg ik echt enorm veel paarden aangeboden.
Bij mij in de omgeving lopen heel veel paarden en er zijn meer mensen opzoek naar een bijrijder, dan naar een bijrijdpaard.
Ik denk dat wanneer mensen hier in de buurt een groot bedrag als jij noemt gaan vragen, ze volgend jaar nog steeds op zoek zijn..

Maar wanneer jij in de randstad woont, of ander druk gebied waar weinig bijrijdpaarden aangeboden worden en er wel veel vraag naar is, je het wel kunt vragen.'
Ikzelf vind het wel enorm veel geld, maar ik denk dat er best mensen zullen zijn die het er wel voor over hebben.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 08:44

Ik vind het erg veel geld. Mijn eigen paard gaat binnenkort naar een stalling vlak bij mijn huis voor ongeveer 100 euro per maand. Misschien minder faciliteiten, maar ik vind die luxe vaak sowieso een beetje onzin, de meeste dingen gebruik je nauwelijks Lachen
Maar dat is een persoonlijke keuze, die je niet echt mee kunt laten wegen in de kosten voor je bijrijder, vind ik.

Waarom wil je eigenlijk een bijrijder? Is het omdat je zelf geen tijd hebt, of omdat je iemand een kans wilt geven?

Rozamaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:05

ik vind het vrij veel eerlijk gezegt, het blijft toch een paard van een ander.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:11

Ik heb nu zelf ook een bijrijdster die niks betaalt. Ik sta nu op een baggerstal slechte verzorging en service. Slechte bodem in binnenbak maar wel een spiegelwand. Buiten een hele goede.
Nu ga ik van het weekend naar een andere stal verhuizen. Met echt alle luxe die je kan bedenken. afspuitplaatsen met warm en koud water, solariums, binnenbak met goede bodem spiegel en van 22 bij 100meter, stapmolen, weidegang, buitenbak 20bij60 en ik kan nog wel even door gaan. We zijn er samen naar wezen kijken. En zij was er ook weg van. Het is alleen 50 euro duurder waar ik nu sta. Zij boodt zelf aan om mee te betalen. Van mij hoefde het niet. Maar ze vond het meer dan logische. Ik denk ook dat je best een bijdragen kan vragen.Ze mogen tenslotte alles met je paard. Gebruiken je spullen enz. Ik denk dat je best tussen de 50 en de 70 euro kan vragen. Ik was vroeger ook bijrijdster. EN ik mocht geen eigen paard maar wel een brijrijdpaard. Ik betaalde per maand 130 euro voor 3 dagen. Met alleen een buiytenbak die vaak niet te rijden was. Maar ik was er erg blij mee.

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:19

Ik vind het wel een erg hoog bedrag. Als je 50 euro per maand krijgt mag je meer dan tevreden zijn vind ik. En als de ander je paard goed rijdt en goed verzorgt etc dan is het toch prima.Je vult elkaar dan aan.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:21

felicity schreef:
Ik denk ook dat je best een bijdragen kan vragen.Ze mogen tenslotte alles met je paard.

Alles? Echt niet, dat mag nooit, wat de eigenaren ook beweren. Het is gewoon niet je eigen paard.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:23

Ik vind het heel veel geld. Als zo'n persoon die maandprijzen even opzij zet, kan het na een jaar een eigen paard kopen en onderhouden...

Tremona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:42

Ha ha een paard onderhouden voor €112,- grapje zeker. Ik ben aan voeding thuis gemiddeld per paard 70 a 80 euro alleen al kwijt aan kuil, stro en brok. Dan de hoefsmid wormenkuren dierarts nieuw hoofstelletje etc.

Wat betreft de prijs overleg gewoon even met je bijrijder, het hangt natuurlijk ook af hoe hard je een bijrijder nodig hebt.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:48

je kan het verhaal van 2 kanten bekijken.. De mensen moeten blij zijn dat ze een paard mogen rijden en uitbrengen op wedstrijd. Ze hoeven (neem ik aan) de kosten voor de da en de hoefsmid niet te betalen..
Dus dan vind ik de helft van de stallingskosten zeker zo eerlijk !
Maar van de andere kant moet je blij zijn dat iemand zo veel tijd wil steken in jou paard..en dan is de helft idd aan de hoge kant..

Misschien moet je het gewoon eens met de mensen erover hebben en dan komen jullie er heus wel uit ! Ik zou wel een soort van contracje opstellen.. You never know Knipoog

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:51

Tremona schreef:
Ha ha een paard onderhouden voor €112,- grapje zeker. Ik ben aan voeding thuis gemiddeld per paard 70 a 80 euro alleen al kwijt aan kuil, stro en brok. Dan de hoefsmid wormenkuren dierarts nieuw hoofstelletje etc.

Wat betreft de prijs overleg gewoon even met je bijrijder, het hangt natuurlijk ook af hoe hard je een bijrijder nodig hebt.

Toch knap dat ik mn rijpaard kon onderhouden van minder dan 100 euro in de maand...
Nu kost het me bijna niks, maar heb inmiddels geen rijpaard meer maar een shet, dus dat ligt even anders

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 10:01

Zoals ik al zei, ik hoef geen stalling te betalen, maar betaal wel het verbruik van mijn paard. Dat is 50 euro per maand. Mensen die een weitje huren met een schuilstal zijn ook niet veel meer kwijt. Die 50 euro is excl wormenkuren en zo, maar dat is jouw stalling ook. Bovendien neem je een bijrijder niet om iemand een kans te geven, maar omdat je zelf tijd te kort komt. Je neemt dus eigenlijk iemand in dienst en die moet er ook nog voor betalen???

En nog even, ook al hoef ik geen stalling te betalen, dat wil niet zeggen dat ik niks over de stallingsprijzen weet. Oke, ik woon dan in Brabant en dan is het misschien niet zo duur, maar ik weet wel dat je voor die binnenbak en het volpension staan en zo extra betaald. Jouw paard hoeft niet zo duur te staan en dan vind ik het schandalig dat jouw bijrijder aan jouw luxe moet meebetalen.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 10:07

Blackmystery: over dit onderwerp zijn al veel vaker heftige discussies geweest op Bokt, het is een beetje een wespennest Knipoog

Neonlight, woh, beetje minder heftig mag ook wel! Die bijrijder heeft er toch ook baat van dat ze volpension staat? Ik rijd een paard bij op een wat minder luxe stal en moet dus mesten, meehelpen voeren en in de regen rijden in de winter. BlackMysterys toekomstige bijrijder hoeft dat allemaal niet.

Het ligt er heel erg aan waar je woont. In de randstad denk ik zeker dat je dit kan vragen. Voor 100 euro een aantal keer per week een eigen paard hebben, is gewoon best goedkoop. Maar als je kijkt naar andere delen van het land, zijn er weer meer mensen die gratis bijrijden, en waar zelfs mensen die het gratis aanbieden geen bijrijder kunnen vinden.

Bottomline: ik denk dat het een redelijke prijs is, maar of je iemand kan vinden is een tweede.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 10:56

Inderdaad een wespennest... en heftige discussies.... ik ga er bij deze nog een vraag tegenaan gooien...

Wat ik dus niet begrijp is dat er mensen zijn die niet willen betalen voor een bijrijdpaard (omdat volgens hun die eigenaar blij mag zijn dat er iemand voor wil zorgen) maar wel een bedrag aan lesgeld per uur neerleggen om op een manege paard rondjes door de bak te hobbelen.
Denk dat je meer leert van een prive paard waar je wedstrijden mee mag rijden dan een manege paard (sorry, er zijn ook goede manege knollen maar dat zijn er weinig en dat is een andere discussie).

Ga die uurtjes die je met je bijrijdpaard mag doorbrengen voor een x-bedrag eens vergelijken met dezelfde uurtjes tegen manegetarief!!??
denk dat je als bijrijder beter af bent! Plus je hoeft niet op de klok te letten.
Just my two cents...