Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Myrdal schreef:Ach, je moet gewoon voor een paard vallen. Merries willen liever voor je vechten.
Maar als je een pismerrie hebt, dan kun je beter een ruin nemen. Die zijn gelijkmatiger, soms wat aan de saaie kant, met genoeg uitzonderingen hoor.
Je moet gewoon bij paarden gaan kijken en zien waarmee het klikt, want dat is het belangrijkste, als het niet klikt, dan heb je ook geen lol samen.
ze werken alle 3 net zo goed mee, alleen merk ik bij de ruin dat die zich van veel minder iets aantrekt, en datis dan nog de jongste, hij is 5
ik ben eigenlijk enkel voor ruinen en hengsten, maar die merrie is echt net een hengst, qua uiterlijk en lopen, dus dat was doorslaggevend bij mij. Wil je geen problemen met hengstigheid enz. koop een ruin, wil je nog een veulen , koop een merrie, maar eigenlijk mag je het zo niet zien, ga lekker veel paarden proberen alle geslachten, en zoek gewoon diegene die het best bij jouw past! Breitling schreef:ik denk dat je niet kan uit gaan van een merrie of ruin, de ene merrie is de andere merrie niet en dat is met ruinen net zo. Ik denk dat je gewoon per paard naar het karakter moet kijken.
De ene keer is ze voorbeeldig, maar ze heeft echt haar drakerige momenten. We reageren ook heel sterk op elkaar als we allebei last hebben van onze hormonen zeg maar
. Dennis schreef:Ik hoorde van de week een goede:
Een merrie vraag je het, een ruin draagje het op en met een hengst bediscuseer je het.
En tot nu toe heeft het nog altijd geklopt bij alle paardjes waar ik mee gewerkt heb. Bij de een wat meer of minder dan bij de ander. En je hebt hier en daar een ruin die nog aardig hengst is in zijn hoofd.
Het is dus net wat je zelf wil. Maar ondanks dat ik een echt hengsten-mens ben heb ik wel 2 merries staan waar ik helemaal gek van ben.
Esther schreef:Het belangrijkste is denk ik dat het klikt tussen jou en het paard. Het maakt daarbij weinig uit of het een merrie of een ruin is.
En om je even uit een droom te helpen, mijn ruin is 9 en nog steeds jolig op zijn tijd.... (gelukkig)
Persoonlijk kan ik dat wel waarderen, het maakt ze net weer wat aparter. Maar er zijn ook mensen die er niet mee om kunnen gaan en zo continue blijven botsen.
. Integendeel: als je d´r aandrijft, of met de zweep een tikje geeft, gaat ze breed staan, "pist" ze er vollop op los en "klakt" met d´r kaken
!
!
.
)Splinter schreef:Tja en de merrie die je nu rijd, kan inderdaad extreme buien hebben en die buien zal je bij een ruin nooit zien! (dat houdt niet in dat een ruin geen andere buien kan hebben)
Veel succes met je keuze!
Kun je enkele "buiige" ruinen ontmoeten.