Hoelang rijden jullie paard ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenl0ver

Hoelang rijden jullie paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 11:11

Ik had ff een vraagje, zoals de titel al zegt : Hoe lang rijden jullie al paard ?
En wat is de reden dat jullie met paardrijden begonnen zijn ?
Het leek me wel eens interressant om dat te weten. Tong uitsteken

P.S. Als dit niet goed staat verplaats het dan maar, maar ik dacht het is toch een vraag dus ik plaats het maar even bij VMR. Als hier een centraal topic van is verwijs daar dan maar naar. Knipoog

Princess

Re: Hoelang rijden jullie paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:22

ik ben als kind, als pennymeisje Haha! hihi begonnen, ik werd op vakantie in frankrijk plotseling ineens besmet met het paardenvirus! Toen mocht ik na lang zeuren op paardrijles, ik ging steeds meer lessen, wedstrijdjes op de manege rijden, ik kreeg verzorgponys en ga zo maar door, toen ik een jaar op 8/9 was las ik in de Yes van me zus een stuk over Deurne, en toen wist ik het , ik wilde daar heen, en het is niet bij een pennydroom gebleven, ik zit er nu al bijna 4 jaar, ik ga na de zomer me laatste jaar in, ik heb veel moeten knokken en heb veel pech gehad met me paarden maar ik ben er wel gekomen, en nu heb ik dan ook eindelijk een paard waar ik heel ver mee kan komen(klik ff op me onderschrift!kan je m zien!)
al met al rij ik nu zo'n 12 jaar gok ik.

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:24

ik rij pas drie jaar paard
eerst moest ik niks van paarden hebben, maar toen me moeder een paardje kocht ben ik ook begonnen en besmet met het paarden virus

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:29

Ik was 6 en nu bijna 20. 14 jaar al dus.
Mijn eerste les was er 1 samen met mijn vader. Was erg lachen. Mijn moeder reed vroeger heel veel paard en toen is de hele familie weer begonnen. Mijn ouders kochten een paard, mijn broertje en ik kregen een verzorgpony. Toen werd het paard verkocht, pony ging op een weitje bij de eigenaars ivm peesblessure. En ik mocht op een nieuwe pony rijden ergens anders. Die pony staat nu ondertussen ook op pensioen, maar is wel al bijna 8 jaar van mij. Ondertussen ben ik de enige die nog fanatiek rijdt en de rest is ermee gestopt.
En met mijn jaarling hoop ik over een aantal jaar weer fanatiek te kunnen gaan rijden. Dat is sinds mijn studie een beetje op een lager pitje komen te staan.

moonstone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:33

Ik rijd pas een jaar paard maar ik vind helemaal te gek.
Ik begon er aan toen onze buren iemand een stalling hadden verhuurd en daar stond mijn droompaardje eerst op een shetje leren rijden van die man.
Daarna meteen op dat droompaardje. Bloos Haha!

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:34

Ik rij nu 5 jaar paard, ik ben nu 13

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:36

Jaartje of 25. Op mijn negende kreeg ik een eigen pony, voordien hobbelde ik weleens wat maar dat reken ik niet als rijden.

Paardenl0ver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 11:42

Bedankt voor de reacties! Knipoog
Ik ben zelf op me 6e begonnen bij de manege hier op het dorp. Ben nu bijna 13 dus ong. 7 jaar. Maar daarvoor reed ik op de belg van mijn vader af en toe rondjes. Hij ging natuurlijk wel mee. Toen ik geboren werd had mijn vader een Groninger en ik ging vaak mee naar stal en dr op zitten enz. Haha!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:53

Reed in totaal een jaar of 12. Begon ermee toen ik 9 was, omdat een vriendinnetje ook reed. Ik was een x gaan kijken en vond het zo leuk dat ik ook wou, en mocht. Rij nu alweer bijna een jaar of 2 niet meer fanatiek. Reed eerder een keer of 2/3 per dag.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:02

Ik rijd vanaf m'n 10de ongeveer, dus nu zo'n 8 jaar. Ik vond paarden altijd wel leuk, had een stuk of 10 barbiepaarden waar ik altijd mee speelde, maar mijn moeder kwam eigenlijk met het idee om te gaan rijden. Omdat ik nog wel eens last van m'n rug had adviseerde de dokter om te gaan paardrijden en te zwemmen.. Zwemmen deed ik al, dus mocht ik op paardrijden. Het rijden stond toen nog op een laag pitje maar toen ik 15 was kreeg ik mijn eerste verzorgpony en pas toen werd ik eigenlijk echt helemaal gek van paarden. Lachen

silleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:06

ben begonnen toen ik een jaar of 8 was heb toen gereden tot 17 en ben toen even gestopt tot 21 en rij nu nog steeds (heb zelf ondertussen 3 paarden) dus alles bij elkaar een jaar of 15 schat ik.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:09

7 jaar al, dus sinds m'n 10e

Vlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:12

Ik was 9 en nu 15, dus 6jaar nu Haha!

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:12

van af mijn 8e jaar ik ben nu 25 jaar dus al 17 jaar.
de reden? geen idee ik vond pony's gewoon geweldig dus dan ga je ook rijden! Knipoog

biancavw1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:25

ik rij nu ongeveer 9 jaar (vanaf een paar maande voorda ik 8 werd en wordt nu bijna 16) ik reed daarvoor (teminste beetje hobbele) op mn nicht der paard. en toen mn ouders uitelkaar gingen mocht ik een sport uitzoeken dus toen werd het maar paardrijden Haha!
gr bianca

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:37

Ik werd rond mijn 7de besmet met het virus, maar ik zat al op verschillende sporten dus mijn ouders waren niet meteen heel enthousiast. Ik heb toen een tijd wat ponys verzorgd en dat overtuigde ze toch dat het menes was. Ik ben een aantal keren met een vriendinnetje van mij meegeweest naar een manege en daar wilde ik ook wel gaan rijden natuurlijk. Ik ben op mijn 10de daar begonnen en heb daar 10 jaar in de manegelessen rond gehobbeld. De laatste paar jaren werd het ook wat serieuzer en kreeg ik de kans om wat ponys in te rijden e.d. En sinds een half jaar heb ik nou een eigen paard en die staat op die manege. Totaal 11 jaar ofzo.

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:50

Ik rijd ongeveer 11 jaar paard,

Ik was met een vriendinnetje mee naar haar paardrijles en toen mocht ik uitstappen en toen wilde ik ook op aardrijden en eigenlijk wilde me moeder het niet omdat ik altijd op alle sporten wilde en het nooit lang volhield, en uiteindelijk mog het toch en ben ik nooit meer gestopt met rijden.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:57

Ik begon toen ik 7 was(door een vreindje die op paardrijden zat)en heb het toen gedaan tot mijn 12 e.Daarna heb ik het 8 jaar niet meer gedaan. En nu sinds vorig jaar mei weer begonnen met een eigen paard

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 13:01

ik rij nu zo'n.. 4 jaar Haha!.. mijn eerste les was echt grappig: Mamaa! hij doet niets! (heel onschudig bedoelt als meisje van 8), met gevolg dat het hele 'publiek' ging lachen.. en mama: moet je mischien een kwartje in zijn oor doen Knipoog.. godgod grappig Tong uitsteken *uhum*.. maar ik heb wel 4 jaar tussenpauze gehad, als ik aan 1 stuk door was blijven rijden had ik nu 8 jaar gereden maarja, ik durfde niet meer (zie ook het topic "bang om eraf te vallen" bij RT) maargoed: paardrijden is cool Tong uitsteken !

madelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 13:46

ben een maand vor mijn derde verjaardag begonnen met lessen bij de manege. dat heb ik tot mijn 10e gedaan en toen kreeg ik mijn eigen pony. heb 4 jaar eigen pony's gehad. toen heb ik hem verkocht en kreeg een verzorgpaard. ik heb tot mijn 15e echt intensief gereden maar de laatste 2 jaar niet meer. in totaal rijd ik nu dus al 11 jaar maar eigenlijk rij ik 9 jaar echt intensief.

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 13:55

ik ben begonnen toen ik elf jaar was, toen ik 15 was heb ik een eigen pony gekregen en toen ik 17 was overleed hij en sinds dien rij ik niet meer, dat is nu zo'n 2 jaar. Maar begin september ga ik weer helemaal starten, want de kriebels zijn weer terug en kan echt niet meer wachten, maar eerst even verhuizen en vakantie vieren. Dus ik heb 6 jaar echt intensief gereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 13:58

Ik ben begonnen toen ik 13 was, mijn zusje en vader reden toen al maar ik niet. Wel deed ik altijd mijn zusjes paard zadelen en poesten want dat kon/wilde ze toen niet. Rijden durfde ik niet vond ik eng. Toen hebben ze me toch een keer opgegeven voor een kennismakingslesje en toen ben ik blijven rijden! nadat ik 3 jaar gereden had vond ik het wel tijd voor een eigen pony, die is er nu! het laaste jaar rijd ik dus echt bijna iedere dag

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 14:05

Sinds ik 9 ben, ben nu 17 dus 8 jaar alweer.

Ben begonnen omdat ik het altijd al leuk vond! *LOL*

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 14:09

ik ben toen ik 7a8 was besmet met het paarden virus maar ik mocht nooit op paardrijden van mn ouders ik kon dan wel 3 a4 keer per jaar even een rondje hobbelen bij de buren van mn opa en oma, maar na 6 jaar zeuren om les kreeg ik voor mn 14 verjaardag rijles van mn ouders kado ( stond al 6 jaar bovenaan mn verlanglijstje maarja) en nu rij ik in augustus dus 2 jaar zou altijd graag naar deurne willen gaan maar af dat lukt?! weet het niet maar ga toch pas over 3 jaar van school dus zie het wel.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:15

ik rijd nu al 10 jaar lang paard.

ik wou al veel eerder naar de manege dan op mijn 4de jaar,maar helaas mocht ik niet van m'n moeder.

de reden dat ik begonnen ben? ik zou het niet echt weten, 1 ding wist ik wel en dat was zo snel mogelijk naar de manege gaan Tong uitsteken
(manege was op een camping waar wij stonden)