Schimmel -> hoe krijg je zoiets wit ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ponymeid1

Schimmel -> hoe krijg je zoiets wit ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 08:21

Ik rij dus een schimmel, en ook een regelrechte smeerpoets. Maar nu heb ik besloten dat ik 'm vandaag eens wít ga maken.. Maar hoe moet ik dit aanpakken Clown ?? Iemand nog wonderbaarlijke tips?

Oh ja, ik ben niet van plan om dr helemaal te gaan wassen, daar vind ik het weer niet geschikt voor.

Anoniem

Re: Schimmel -> hoe krijg je zoiets wit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 08:23

Je moet zo'n blok kopen in de paardensport zaak Tong uitsteken Als je daar je pony mee gaat schuren zeg maar, wordt ze wit, en 't is nog goed voor de haren of huid ofzo ook heb ik es gehoord Knipoog

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 08:30

zilvershampoo, ik heb zelf geen schimmel maar er staan nog meer tips op bokt daar over, gebruik de zoekmachine is!

succes!

Gr. roos

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 08:34

Zoekmachine Rolleyes ?

[edit: kan niks vinden hoor Clown ]
Laatst bijgewerkt door ponymeid1 op 21-05-05 08:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 08:35

Zonder wassen wordt het moeilijk, imo Clown
Met zo'n borstelblokje zou ik ontzettend uitkijken: je breekt er de haren van je paard mee af.
Wat ik gebruik is een mix van zilvershampoo en betadine scrub. Eventuele achtergebleven gele plekjes, daar doe ik babypoeder op Knipoog

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 08:38

Whaaaaa maar de vlekken zitten ook op d'r rug, en ik wil wel rijden, en en en, ik heb geen zin om dát te gaan wassen!! *zucht*
Waarom is ze niet gewoon zwart hè hihi.
Zo'n borstelblok ding is gejat Clown en ik vind het toch maar niks. Babypoeder helpt dat langdurig of is het na 5 min weg Haha! ?

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 08:39

Babypoeder werkt wel maar je moet niet overenthousiast je paard gaan belonen of je zit in een stofwolk Knipoog

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 08:40

Hahahahahaha *LOL*

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 08:45

gewoon borstelen? en wassen met biotex/shampoo en dan een deken om.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 09:41

Nou ik ga me dr nu maar aan wagen, I'll show you straks Knipoog

Mira_bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 09:49

Nou dat is toch niet zo moeilk !
als je een beetje op de goede manier poetst gaat het er zo af, bij mij dan, ik denk dat jij dan de verkeerde techniek gebruikt, misschen moet je t es ffies aan iemand vragen die er veel verstand van heeft, vraag es of die t kan uitleggen hoe het echt moet,
succes, kuzzies

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 09:57

Een zwart of donkerbruin paard is zeker ook niet alles hoor Knipoog Je ziet er dan wel geen gele vlekken op maar je wil niet weten hoe mn paard eruit ziet als hij heeft gerold in de wei. Dat krijg je er ook niet of heel erg moeilijk vanaf!

Is het gelukt?

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 10:04

Een zwarte is idd ook niet alles, daar zie je dan weer alle stof op! De makkelijkste vind ik persoonlijk nog de vossen - of mss zijn toevallig de vossen die ik rijd allemaal erg propere paarden Knipoog

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 13:05

Wit is ook een smeerpoets. Als hij erg vies is gaat hij een nachtje onder zijn niet gevoerde waterdichte deken, en raar maar waar, hij is de volgende dag een heel stuk schoner. Verder gewoon goed rossen en borstelen, poetsblok is erg fijn voor de stukken waar het vuil echt niet weg wilt.

Maar wassen is echt de enige mogelijkheid om hem echt goed schoon te krijgen.

bashkircurly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 13:07

De beste en gezondste manier is om gewoon je paard te wassen en borstelen en het is ook nog eens de beste Pling
Als je hem gewoon ELKE dag GOED borsteld dan word ie minder vies dat scheelt echt. En je hoeft haar ook niet helemaal te wassen hoor. Het beste helpt als je gewoon de vaste borstel volgorde aanhoud. Maar wassen helpt wel. Je hoeft geen eens shampoo te gebruiken je kunt ook de ergste plekken nat maken en tijdens het spuiten goed wrijven dan word het schoon. Dat doe ik altijd met het witte voetje van mijn huurpony Pling

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:28

Ik borstel allereerst goed en ga dan met een vochtige spons over de vieze plekken en wrijf deze droog met een handdoek. Even naborstelen en het ziet er weer redelijk goed uit.

_revanche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 18:27

Ik heb Revanche nog steeds onder een hele dunne zomerdeken staat, dus die blijft voor het grootste gedeelte wel schoon en de achterbenen die doe ik gewoon heel goed poetsen en als ze erg vies zijn dan pak ik even een emmertje biotex en schoon is ze weer!! Haha!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 18:29

Mira_bella schreef:
als je een beetje op de goede manier poetst gaat het er zo af, bij mij dan, ik denk dat jij dan de verkeerde techniek gebruikt, misschen moet je t es ffies aan iemand vragen die er veel verstand van heeft, vraag es of die t kan uitleggen hoe het echt moet,
succes, kuzzies

Hallo het mag wel iets vriendelijker hoor, dan nodig ik jou bij deze uit om Okkie schoon te komen maken }>

Ik heb vanmiddag d'r helemaal afgespoten, de vlekken zijn d'r wel af. Maar omdat ze hele dagen in de wei staat, rolt ze wel eens, goh, dat doen wel meer paarden? Tsjaa daar krijg je vlekken van. Maar ik wil het m'n paard niet aandoen om de hele zomer met deken te lopen, dus die doe ik niet op.
Maar morgen zitten de vlekken er weer net zo hard op ...

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 18:56

Tjah, dan valt er helaas weinig aan te doen Knipoog
Maareh, een andere kleur is ook niet altijd alles. Op de vos die ik verzorg, zie je ook heel makkelijk stof ed liggen, en dan lijkt het net of ze echt dof is, zoiets als een oude stuiver.

Verder weet ik wel dat een vriendin van me altijd babypoeder doet op de plekken die nog vies zijn, als ze een wedstrijd heeft, maar dat is al gezegd Lachen

Charlot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 19:07

Mira_bella schreef:
succes, kuzzies

Kom je dan een keertje Trapito poetsen als ze onder de gele urinevlekken zit? Wedden dat jouw poetsmanier dan ook niet zo goed werkt? Knipoog

Ml0ewtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 20:39

Ik heb zelf ook een schimmel gehad Haha! ik wastte ze altijd met biotex....werkt egt heel goed...maar als ik dan de volgende dag op concours moest kon ik weer opnieuw beginnen ook al had ik een deken opgedaan,,,dan zat het wel op haar nek en benen. Het heeft echt niks met borsteltechniek te maken hoor...het zand gaat er wel af...maar de strontvlekke niet Tong uitsteken

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 21:39

Bruime kleurenshampoo nemen en zorgen dat je volgende paard hoogstens een wit voetje heeft Haha!

IUk heb het jaren geleden al opgegeven. Het is een smeerpoets, ze vindt het heerlijk om in de grootste zooi te rollen. Ach, zij voelt zich er elkker bij, en gelukkig krijg ik geen punten meer op verzorging.

En voor de mensen die roepen dat je een wit paard schoon kunt borstelen: Clown Echt, dan heb je nog nooit een wit paard gehad dat zich dagelijks uit mag leven in de wei.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 08:13

Ja dat wou ik zeggen inderdaad. Die vieze zeikplekken krijg je écht wel moeilijk weg Scheve mond

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 08:24

Ik geloof dat ik geluk heb! Ik heb twee vosbonte paarden, die allebei erg graag rollen. Volgens mij hebben ze een hele makkelijke vachtstructuur, want de meeste vlekken kan ik er zo gelukkig afschrobben. Alleen vlekken van urine en stront zijn wat minder, daarvoor moet ik ook wassen, maar dit geld met name voor de sokken. Bij mij kunnen ze 24/7 buiten staan, heb je minder snel urine en strontvlekken dan op stal. En inderdaad op het voskleurige gedeelte zie je helemaal niks Lachen. Even een borstel erover en ze glimmen.

lovelyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 10:04

Lotte90 schreef:
Mira_bella schreef:
succes, kuzzies

Kom je dan een keertje Trapito poetsen als ze onder de gele urinevlekken zit? Wedden dat jouw poetsmanier dan ook niet zo goed werkt? Knipoog

het is niet nodig om haar "aan te vallen" de ene schimmel word makkelijker schoon dan de andere.....en mischien heeft ze zelf wel zo'n schimmel. en ik ben trouwens ook van mening dat een schimmel alleen wit word door elke dag super goed te poetsen en in de zoveel tijd een goede wasbeurt met silvershampoo te geven. en dan in de zon droog stappen spierwit worden ze echt waar!