wintec dressuurzadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mesastamp

wintec dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 07:27

ik had een vraagje en hoop dat bokt me verder kan helpen.

ik heb op bokt van een meisje een wintec dressuurzadel overgenomen, echt een heel mooi zadel en in prima staat!
ik had dus nu een vraag, er zitten speciale beugelriemen bij met een soort "lusje aan de bovenkant"om ze aan het zadel te maken, en aan de onderkant zitten zo een 5 gaatjes om de beugels om maat te maken en helemaal bovenin nog een gaatje om ze op te kunnen steken, nu snap ik er weinig van haha en past het dus niet op mijn maat, want als ik ze op de bovenste van de 5 doe, dan zijn ze nog te lang...terwijl ik gewoon 1,70 ben en niet klein dus... Ik had nu de vraag zouden er ook gewone beugelriemen aan dat zadel kunnen?

en zo ja heeft iemand misschien een paar liggen die ik over kan nemen...of wil ruilen...en misschien een singel van 68 cm ( neopreen) ruilen tegen een singel van rond de 50/ 55 cm

Liselot

Re: wintec dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 07:35

aan een wintec kunnen gewoon normale leren beugelriemen. had ik ook altijd

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 07:46

er kunnen gewone aan maar je zadel slijt dan meer. in de ruitersport zaak zijn verschillende maten beugelriemen te koop voor de wintec. Je hebt ze voor kleine kids ook dus misschien zitten die nu aan jou zadel

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 07:46

Bij de dressuur Wintec waar ik mee rijd zitten ook gewone riemen aan Lachen

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 08:03

bij de wintec die ik krijg, zitten ook gewone beugelriemen, die webbers vind ik ook niet mooi staan!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 08:05

kunnen idd gewone leren aan,
al ziet t dr neit altijdeven mooi uit.

dat bovenste gaatje zit dr dat je je beugels op kan steken Knipoog

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 10:09

xx_Irisje schreef:
kunnen idd gewone leren aan,
al ziet t dr neit altijdeven mooi uit.

dat bovenste gaatje zit dr dat je je beugels op kan steken Knipoog

ja dat weet ik ja haha
maar ze zijn veels te lang voor mij.. haha maar bedankt voor alle info...ik ben dus bij deze op zoek naar normale beugelriemen haha

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 12:09

Er zijn vast wel kortere uitvoeringen van Lachen Die van mij passen wel en zelfs mijn zusje van 1.40 paste ze op de korste maat.. Ik heb dezelfde soort beugelriemen.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 14:25

Bij ons hangen er gewoon lederen riemen aan bij de wintec's. Ik kan nou niet zeggen dat het zadel er extra door slijt wat Sandro zegt...

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 14:52

je kan bij de zadelmaker gewoon gaatjes erbij laten maken. en anders met een slag rijden.
ik vind ze wel mooier dan gewone beugelriemen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 15:56

Ik heb pas een wintec zadel gekocht. Toen werd ik er door de verkoper voor gewaarschuwd NIET met LEREN beugelriemen te rijden, omdat dan het zadel beschadigt wordt. Er worden dan twee totaal verschillende materialen over elkaar geschoven; niet goed.
Ik kon kiezen (had zadel compleet gekocht) tussen twee verschillende soorten kunststof riemen. Die jij beschreef, en een wat dikkere versie, die je niet op kan steken. Heeft boven een lus om aan het zadel te bevestigen, en onder een gesp om te verstellen.

Maar ik zou niet moeilijk doen als ik jou was, en gewoon een paar gaatjes erbij (laten) prikken.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 16:18

Juut, wij hebben er echt geen beschadiging door opgelopen aan het zadel. Wij hebben de riemen ook bovenlangs zitten. Ook rijden wij met lederen laarzen. Toen we nog kunststoflaarzen hadden piepten die weer op het zadel Verward

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 16:21

ik heb altijd met leren beugelriemen gereden op mij wintecs (die zachte van prestige als ik goed heb) en heb nooit gemerkt dat ze daardoor erger slijten dan door kunstof. i vind die wintec webbers helemaal niets, je kunt ze niet normaal opsteken en ze worden heel erg snel lelijk. ze rafelen aan alle kanten en schuren juist over het zadel heen

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:24

Ik kreeg leren beugelriemen bij mijn onlangs gekochte wintec pro dressuur dus neem aan dat dat geen kwaad kan. Heb ze wel onder het zweetblad zitten.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 18:47

Ik snap er helemaal niks van... Verward
Maar goed, die wintec webber- dingen vond ik ook minder, die ik nu heb (naam begint met een K, maar verder..?) zijn goed stevig Haha!

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 18:57

haha dankj jullie wel iedereen!! ik weet nog niet zo goed wat ik ga doen..aan de verschillende reacties.. onder het zadel heeft geen zin want ik heb denk ik het begin zadel van wintec....daar zit het zweetblad vast en kan ik niet onder komen,. dus ik neem aan dat de optie voor mij gewoon deze houden is en er gaatjes bij laten prikken?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 19:15

kavalkade heeft ook kunstof beugelriemen, maar die lijken net van leer en zijn wel heel fijn.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 19:34

Ik heb Webbers aan m'n Wintec zitten en vind ze wel lekker rijden en zie nu na 10 maanden geen slijtage aan het zadel, wel aan de riemen, maar ook niet echt storend.
Ik heb de langste maat en ik heb er voor mijn 1.56 gaatjes bijgeprikt.
Ik ben nog op zoek naar de kortere maat.

sannaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 20:13

Je hebt ook kunststof beugelriemen (stevig en mooier bij wintec). En die wintec beugelriemen zijn in verschillende maten. Ik vind het ook ondingen maar dat is persoonlijk. Ik heb mooie kunststof beugelriemen en die rijden prima. Kan zelfs nog naar beneden met beschermkapje erover zodat gesp niet onder je been zit.
Misschien dubbel antwoord. Ik heb niet alles gelezen. Sorry dan.

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 08:50

dat heb ik ook met zo'n bescherm dingetje voor er over heen, maar moet er inderdaad een gaatje bij laten prikken....maar is geen gewoon gaatje maar zo een lang gaatje als jullie het snappen hihi

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 08:59

hey meis
hehehe ik heb me ook een wintec gekocht en daar zitten dressuurriemen van kieffer aan dat zadel is al iets ouder maar nergens beschadigd en in top staat dus het kan volgens mij geen kwaad hoor het licht er puur aan hoe jij met je spullen om gaat zal ik zo eens zeggen Tong uitsteken

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 09:47

Hee dat is herkenbaar. Heb zelf ook een wintec dressuurzadel met de webbers. Als ik in de bak aan het rijden ben zitten ze op het kortste gaatje en dan is dat wel oke, maar voor buitenrijden zou ik ze liever wat korter hebben en dat gaat dus niet. Ik dacht trouwens dat die webbers er maar in 1 maat zijn??

Ben een beetje huiverig om zelf gaatjes bij te maken misschien dat ik dat nog wel een keertje laat doen.

O ja, ik ben trouwens 1.68m.

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 10:01

ik 1.70...

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 10:17

ik ken het zadel niet kweet ook niet wat voor n beugelriemen erbij zitten maar kun je er zelf geen gaatjes bij inzetten. Of moet je met zo`n haakje je beugels vast maken?

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 10:42

ja met zo een haakje ja