Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
angela123 schreef:ik heb ook nog een vraag
mijn paard krijg ik helemaal niet te pakken ze staat nu 3 weken dag en nacht op de eerste 2 weken ging goed alleen nu wil ze er niet meer uit
als ik har met brood lok komt ze mar zodra ze een halster of touw ziet sprint ze weg
weten jullie wat ik moet doen
quinoa schreef:angela123 schreef:ik heb ook nog een vraag
mijn paard krijg ik helemaal niet te pakken ze staat nu 3 weken dag en nacht op de eerste 2 weken ging goed alleen nu wil ze er niet meer uit
als ik har met brood lok komt ze mar zodra ze een halster of touw ziet sprint ze weg
weten jullie wat ik moet doen
Hee hoi, hier heb ik wel een oplossing voor. Jaag het paard van je weg d.m.v. een touw naar 'm zwaaien, als hij bij je wil komen weer weg jagen tot een paar keer toe. Paarden hebben de rare eigenschap dat ze dan juist bij je willen komen. Als hij naar je toe komt als hij een paar keer is weggejaagd kijk jij naar de grond en je rug een beetje naar 'm toe gedraaid. Dit moet zo lukken. Als het is gelukt beloon 'm dan goed.
groetjes.
laura2span schreef:wat is er zielig aan snachts op stal? jij bent hier degene die zielig is hoor niet je paardje!
Quarterh0rse schreef:probeer ook als het je wel een keer lukt om hem eruit te halen hem er gelijk weer in te zetten, dus bv een rondje lopen op het erf of poetsen bv en dan de wei weer in. (neem aan dat je hem er normaal alleen uit haalt om te rijden?) Als je dat een aantal keer doet zal ie weten dat ie niet alleen om te werken uit de wei word gehaald maar ook voor andere dingen dus wat meer afwisseling heeft.
Kan uit je verhaal niet aan opmaken waar je hem de wei allemaal voor uit haalt
Soxje schreef:Ik zou een dressuurzweep meenemen, blijkbaar is het halster omdoen en naar de poort lopen geen probleem dus je paard moet even een zetje krijgen. Gewoon met je linkerhand achterom een flinke tik geven. Als zij of hij dan braaf meeloppt belonen en idd niet altijd gaan rijden maar even poetsen of gewoon een wandelingetje aan de hand maken en terugzetten in de wei met een beloning.
angela123 schreef:ze daagt me gewoon uit als ik haar weg jaagt komt ze weer naar me toe en gaat dan vrolijk verder eten wat een etterbak
zodat ze alleen blijft... Jemig wat vervelend zeg! Of met een groepje mensen insluiten?
dit is dan echt nieuw voor hem he?
} Je kan het wellicht proberen.