heeft jou paard lange of korte manen, waarom?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rivjenn

heeft jou paard lange of korte manen, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 10:50

Hee,
toenik Dustin kocht had hij korte getrokken manen, stond best leuk, maar ik heb ze toch laten groeien, ondanks dat ik wedstrijden rij. Clown
Zelf vind ik lange manen heel mooi bij hem staan, maar regelmatig zeggen mensen dat ik ze moet trekken.
Dat doe ik dus echt niet.
Ik heb op een wefdstrijd nog nooit commentaar gehad op mijn vlechtjes, ik rol ze gewoon meer op.
Heb nog nooit een jury uit zien stappen om mijn vlechtjes te bekijken Haha!
Heeft jou paardje lange of juist korte manen en waarom?
Hierbij foto Dustin eerst en nu.
Afbeelding
Afbeelding

flettie

Re: heeft jou paard lange of korte manen, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 10:51

Lange manen want ik vind kort niet bij een Tinker staan Haha!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 10:55

korte manen omdat ik een sportpaard heb en daar geen lange manen vind bij horen.

ook vind ik het bij jou paard niet mooi. Op de eerste foto dacht ik zo leuk pittig paardje maar toen zag ik de 2e foto en daar toont hij gelijk een stuk minder op, vind het niet verzorgt staan.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 10:57

...in mijn geval...kort..hou van een lekkere ondeugende kop met spriethaar..waarom??...ik vind lange manen erg armoedig staan....hou van een vlot, fris hoofd...zeker bij ons oudje staat het gewoon leuker..als ik het daarbij lang zou laten groeien...jeeekkkkkk, wordt het echt zo'n oud manneke

in geval van een specifiek ras oa friezen, tinkers..enzo..tja, daar horen lange manen bij!!...maar een fjord met lange manen vind ik weer echt helemaal niets

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 10:57

Ik heb een haf dus langel manen maar ook bij sport paarden of welk paard dan ook lange manen vindt ik mooier.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 10:59

Ik vind korte manen mooier, uitgezonderd de rassen als Haflinger, Fries e.d.

Mijn paard heeft ook lekkere wilde manen, kort en overeind, vind ik lekker jeugdig staan. Vind het ook op de bovenstaande foto niet mooi. Paard lijkt ouder en onverzorgd.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 10:59

Mijn merrie haar manen zijn pas getrokken en zijn nu dus weer lekker kort. Voorheen liet ik haar manen altijd gewoon groeien maar op den duur begon ik het toch beu te worden. Nu zijn ze dus weer lekker kort en ik moet zeggen dat het haar veel beter staat.

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:01

Als ze op wedstrijd gaan altijd kort, ik vind dit er veel verzorgder uitzien en makkelijker als je moet invlechten
Ik vind ook dat de hals van een paard veel mooier uitkomt als de manen kort zijn.
Ook bij jou paard vind ik die lange manen niet echt mooi, maarja, smaken verschillen he Knipoog

Jonge paarden en mijn fokmerrie hun manen laat ik wel wat langer, maar probeer die toch ook 2x per jaar kort te maken, ik vind het gewoon leuker om naar te kijken en makkelijker te onderhouden.

Ik heb het hier over 'gewone' kwpn-bwp paarden, bij sommige rassen vind ik lange manen wél mooi!

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 11:08

btw, mijn paardje is een NRPS, en bij hem voert het Arabische bloed de boventoon, en Arabieren vind ik persoonlijk mooier met lange manen.
Maar gelukkig, smaken verschillen Knipoog
Afbeelding
Hier waren ze nog in aanmaak om zo maar te zeggen, nu zijn ze al weer een stuk langer, dat vind ik mooier dan dit er tussenin.

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:12

ik vind kort het mooiste en het is makkelijker vlechten

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:14

Bij Klaartje het gewoone fjordenkapsel. Ik bij Mupske heb ik lange manen. Ik vind het een shetlander namelijk mooier met lange manen. Maar bij een sportpaard horen korten manen.

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:25

Onze Shetlander en IJslander hebben lange manen, maar bij die rassen hoort het natuurlijk ook echt. Mijn Forester heeft alleen ook lange manen ook al rijd ik er wedstrijden mee. Hij heeft mooi redelijk dik haar en daar kun je een geweldige hengstenvlecht mee maken, dat staat hem veel beter dan knotjes. Bovendien staat hij 's zomers altijd onder een Boett-deken en toen z'n manen nog kort waren kwamen ze altijd helemaal plat op de manenkan gedrukt eronder vandaan, en dat ziet er dus echt niet uit. Nu met lange manen hangen ze gewoon naar een kant....

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:32

3 Haflingers met lange manen en 1 met korte maar dat is een veulen Tong uitsteken

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:39

LANGE manen!!! Ik vind die getrokken manen echt nìet staan..van die manen op een lengte getrokken vreselijk Boos!

Ik heb zelf een Shetlander en een driekwart Fries en kwart Tinker als verzorgpony's en die hebben lange manen Lachen Veel mooier toch dan die getrokken Knipoog

Snap heel goed dat mensen die vaak wedstrijden rijden vaak manen trekken enzo hoor Knipoog gewoon handiger met vlechten Lachen Dus bedoelde het niet banketstaaf hoor Knipoog

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:41

lang Haha!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:43

Kijk: hier foto van die mooie lange manen bij Rocky (die fries/tinker)

[img]http://www.mijnalbum.nl/Album=UO43DJYJ [/img]

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:44

sorry voor die foute url...

Afbeelding

hopelijk doet ie t nu Knipoog

MariseLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:44

Mijn paard had eerst hele korte manen toen ik haar kreeg, maar die heb ik nu laten groeien en soms knip ik ze...De reden dat ik ze niet trek is dat ze hele dunne manen heeft, ik knip de manen ook niet heel kort, omdat knotjes dan heel klein worden en persoonlijk vind ik dat niet zo mooi Bloos
Korte manen vind ik wel heel mooi! Knipoog Maar ligt eraan bij wat voor n soort paard...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:45

Mijn paard heeft lange manen, bijna n meter Haha! Maar dat hoort ook bij tinkers he, net zoals bij friezen enz.
Bij sportpaarden vind ik kort meestal wat stoerder staan, lekker makkelijk, maar lang is wat schattiger en dat vind ik toch meestal wat leuker!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:54

Ik heb een fries dus zeker weten lang Haha!

_Angelique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:58

Die van mij hebben ook lange manen!
Maar dat zijn shetjes Knipoog

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:02

Ik vind lange manen persoonlijk wel het mooiste, maar vind het ook per paard verschillen. Ik trok de manen van mijn nederlands trekpaard altijd, omdat ik anders niet normaal netjes kon invlechten op de keuring. Heb er nu toch voor gekozen om haar lange manen te laten krijgen, maar het misstaat niet, omdat ze vrij dik zijn (vind lang spriethaar niet mooi!) Haar manen zitten meestal wel in een hengstenvlecht, met kort haar ziet ze er volwassener uit en komt haar nek goed uit.....maar lang haar staat haar dan weer erg stoer (en ja je moet keuzes maken). Kwpn heeft op dit moment lang haar, maar zodra ze weer de wedstrijden in gaat, dan gaat ze kort!

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:02

eerst een poosje kort getrokken, maar nu heeft´ie verschrikkelijk mooie lange manen met golfjes Haha! voor wedstrijden maak ik een hengstenvlecht, dan komt zijn hals ook super uit Knipoog (type rijpony, deels russisch arab)
Laatst bijgewerkt door chaai op 20-05-05 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:05

Ik heb 2 Friesen en een ruin uit Rusland (ziet er uit als een Fries, maar dan "kompakter" Tong uitsteken !)
Ze hebben alle drie lange manen.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:05

Korte manen, ik heb nl een sportpaard, en daarbij vind ik kort een stuk verzorgder staan. Ook minder werk mee, en makkelijk met vlechten!