Hebben jullie het ook zo druk met paarden en school/werk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Krijg je je paard/pony goed af in combinatie met school/werk?

Ja, heel makkelijk,tijd over
9 (17%)
Ja, ik red het net.
33 (64%)
Nee, ik red het net niet
8 (15%)
Nee, ik zou het nooit redden
1 (1%)

Totaal aantal stemmen: 51

Sjaad

Hebben jullie het ook zo druk met paarden en school/werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 17:10

Hoi,
Hebben jullie het ook altijd zo druk met paarden en school gecombineerd. Ik ga komend schooljaar naar 4T ( examenjaar) en ik hoop dat dat niet te druk gaat worden. Ik krijg het nu allemaal net af, als ik hard doorwerk en laat naar bed ga( en vroeg op sta).

Ik heb een D-pony, een Bruine merrie ( paard), een pony die ik voor mensen rijdt en ook nog een veulen waar ook wat mee moet worden gedaan. Ik sta op een pensionstal dus voor de verzorging hoef ik verder niet te zorgen, dat scheelt ( al doe ik het wel graag zelf!). Die wil ik allemaal het liefste iedere dag doen, maar dat kan niet. Ik ga er nu maximaal 3 per dag doen. Nu zijn het er nog twee, daarom kan ik even op bokt...straks echt niet meer :S
En dan doe ik alleen de paarden en mijn huiswerk...dat er ook nog bij moet.

Ook wil ik graag gaan werken, maar daar heb ik geen tijd voor helaas.In het weekend ga ik op concours( met twee of drie).
Hebben jullie het ook altijd zo druk?? Ik vind het niet erg hoor, maar ik vraag me af of jullie dat ook hebben.
Ik ga nu snel weer verder met mijn drukke programma Tong uitsteken

Sjaan

Re: Hebben jullie het ook zo druk met paarden en school/werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 17:12

Ik red het allemaal net wat betreft de paarden, school en werk.

's Avonds (meestal laat) als ik klaar ben met alles, en ik wil nog even gezelllig wat drinken val ik ook altijd zo in slaap. Beetje drukke dagen, maar wel leuke dagen!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 17:19

Normaal gesproken lukt het makkelijk, ik heb dan ook maar één paard om te trainen, dat scheelt. Nu ik examens aan het leren ben springt mijn zusje bij.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 17:30

Chantal_cs, Ja ik vind het ook hele drukke, maar super leuke dagen...naja..school wat minder dan Tong uitsteken
Patos, een paard is wel te doen, een zusje die van paarden houdt is wel heel handig,mijn zusje geeft niets om paarden, dus haar kan ik het niet vragen. Succes met je examens!!

Ramsesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 17:42

mij lukt het niet echt, zeker nu met de examens

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 17:51

ramsesje, ook succes Knipoog

Bottles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 18:10

mij lukt t echt niet Ach gut
ik doe nu eindexamen vwo en volgend jaar ga ik studeren, duss...
ik vind t echt jammer, maar ja. ik heb t echt druk, ik vraag me af hoe anderen dat doen? ik heb ook nog een vriendje duss, veel tijd heb ik niet. en dan moet ik binnenkort naast mijn pony ook nog eens met mijn paard beginnen... Ach gut maar dat vind ik niet erg Haha!
succes allemaal met jullie examens Haha!
groetjes, shelley

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 18:14

Ik weet precies wat je bedoelt!!
Ik heb het zooooo ontzettend druk!
Ik doe de PABO heb anderhalf uur reistijd. En ik moet gewoon erg veel doen voor school.
Ik heb 2 verzorgpaarden 1 rij ik wedstrijden mee, ik probeer elke dag te rijden, maar dat lukt niet altijd, daarbij heb ik nog een vriend. Dus elke dag drukdrukdruk, ik hoop ook dat ik dit jaar wel haal (ben pas eerstejaars) want het is zoooveel, en volgend jaar zal ik toch echt moeten gaan werken, anders kan ik het niet meer betalen.
Daarbij te bedenken dat ik ook nog eens een ziekte heb......
Nee het valt niet altijd mee.

Ulyssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 19:40

Ik heb 4 jaar lang gymnasium gedaan, dit werd mij toch echt te druk om dat ik me toch meer op de paardensport wou richten en hiermee ook een hbo opleiding wou gaan doen.
Dus toen ben ik overgestapt naar de havo en dat was voor mij makkelijk te redden, tijd over Tong uitsteken

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 20:33

Ja hoor, prima. Ik zit nu in de eerste licentie Romaanse (dus derde jaar unief) en combineer dat met een studie AILO (nu eerste jaar, ook aan de unief). Ik heb thuis een Arab staan en bij mijn vriend twee koudbloeden. Verder rijd ik paarden voor andere mensen, zowel op de manège als privé, en zo kom ik aan een drietal uren rijden per dag. Gaat prima, maar ik moet er bij zeggen dat ik weinig slaap nodig heb Clown

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 20:35

Ik het allemaal net aan Knipoog

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 20:44

Ik kan het net aan. Doe nu 4e gymansium, en moet er hard aan trekken. Daarnaast als het kan elke dag twee paarden doen, al mijn huiswerk, paar keer per week tennissen, vrienden zien, werken... Ziek Al met al altijd haasten, laat naar bed en vroeg er weer uit...en dan ook nog af en toe bokken Knipoog

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 20:49

Ik red het makkelijk.,.Ik doe Rashida 2 a 3 dagen.. En ze staat vlakbij school op dit moment.. Dus dat is wel handig.. En op vrijdag ben ik altijd vrij van school.. Ik studeer dit jaar af op de opleiding SPW 3 versneld.. Maar ik heb al die tijd al makkelijk gered om naar de paarden te gaan en daarnaast nog een baantje enz te hebben.. Haha!

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 20:58

Ik red het momenteel net. Ik studeer aan de universiteit, waar ik erg druk mee ben, heb twee bijbaantjes, mijn pony (Haflinger), ik pas op en tot voor een week terug had ik ook nog een vriend. En dan nog mijn vriendinnen. Dus ja, ik ben druk. Maar ik vind het heerlijk zo. Haha!

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 21:45

Ik heb het ook aardig druk met school > Management economie en recht 2de jaars, werk ( 3 dagen per week gemiddeld) en Fly. Ik kom dan wel elke dag maar het is soms best zwaar. Tot nu toe is het allemaal gelukt maar ik hoop dat het goed blijft gaan Haha! Toch zie ik de paarden als een stuk ontspanning wat ervoor zorgt dat ik me weer beter kan concentreren op school of werk.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 22:35

Ja ik heb het ook erg druk. Doe een hbo studie en verzorg 4 paarden. Na school ga ik meteen naar de paarden ( ook nog eens 9 km fietsen) als mijn rooster dat toe laat, zit nog wel eens tot half 6 op school en dan gaat het gewoon niet.. Mijn vriendinnen zie ik erg weinig, alleen op (verjaardags)feestjes/school eigenlijk.. Verdrietig Al met al red ik het wel en heb ik het er ook zeker wel voor over, ik geniet er echt van om bij de paardjes te zijn. Lachen

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 22:50

Het is af en toe wel heeel druk. Ik werk, en studeer aan hogeschool, en heb paarden....

Maar ik sta er gelukkig niet alleen voor Bloos Nu de examentijd er is (partner studeert ook) wordt het wel druk en is het enkel bijna uitsluitend verzorgen. Ze staan op een weide en hebben dus op zich wel beweging.

Maar in juni heb ik gedaan met studeren (behalve de thesis nog) en dan is er eindelijk meer TIJD! Tong uitsteken

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 06:48

Ja inderdaad, het is altijd druk druk druk. Echt alle tijd benutten die je hebt. Heel veel plannen dus...
Ik heb ook nog een vriendje, zwemmen, en ik moet thuis veel helpen. Dat zijn alweer extra dingen...
Het is écht altijd druk! Maar ik vind het wel leuk...
Je hoort mij vrijdag middag nooit zeggen "hmm ik verveel me, wat moet ik nou gaan doen?" ... wat ik klasgenoten toch regelmatig hoor zeggen...

Achja... ik ben tenminste lekker bezig...
en met school heb ik wel geluk dat het me makkelijk afgaat... ik zit nu in 4 vwo, en sta alleen maar hoge cijfers... dus ja... daar hoef ik niet zo veel tijd aan te besteden Haha! Knipoog Clown

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 06:49

Ik haal het gelukkig nog allemaal makkelijk Ja Al zou ik af en toe toch net dat uurtje extra willen! Ja

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 10:46

ik werk full time.
maar ze word elke dag losgegooid door de stalhouder.
ook stalgenoten gooien lotte vaak los. aangezien ze met alle paarden los kan.
dus ze komt er zowiezo elke dag uit.
dus als ik laat uit mijn werk ben ga ik even langs even kijken en wandelen enzo. maar ze is er zowiezo elke dag uit dus ik heb het eigenlijk best makkelijk Lachen

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 10:56

Ik heb het zeker druk met mijn fulltime baan, huishouden, paard (die halfpension staat) en vriend Clown Het is in het weekend vaak jakken en jagen en ook doordeweeks ben ik vaak pas om 22.30 klaar met alles. Ach ja, het zijn de keuzes die je maakt dus ik heb geen reden tot klagen denk ik zo Knipoog Iets minder druk zou soms wel eens lekker zijn, vooral voor mijn vriendje die zich soms wat achtergesteld voelt Ach gut

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:00

Ik zit er zo aan het einde van de week altijd flink doorheen. Probeer er niet teveel over tezeuren tegen anderen want ik doe het allemaal zelf, maar in dit topic wil ik wel even klagen Haha!

Ik werk meer dan fulltime (6 dagen per week, van gemiddeld een uurtje of 12, zaterdag meestal 6 uur) en dan mijn paard nog en een eigen huis, dus ook schoonmaken enzo.

Toch heb ik het wel naar mijn zin, mijn vriend zie ik in het weekend en ik verdien met het harde werken gelukkig wel aardig geld voor leuke dingen

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:03

ik red het net, eerst even naar school, dan als ik vroeg uit ben nog even werken tot het avond eten dan na het eten naar de paarden en dan savonds om 21.00 nog even huis werk maken dus ik red het net.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:09

Tja was is druk en wat is rustig??.

Ik werk ruim 46 uur in de week heb een hond en 2 paarden en ook nog een huis schoon te houden. Leys doe ik niet zo vaak in de week maar ga wel altijd bij hem kijken. Urban heeft veel aandacht nodig en verdient hij ook.

Scheelt ik ben geen thuiszitter en vind het heerlijk om lekker onderweg te zijn. Ik neem daar zeker altijd de tijd en rust voor haasten heb ik een hekel aan en doe ik liever niet.

Snap niet dat jullie het druk vinden met school en paarden?? De meesten hebben er niet eens een huishouden erbij?. Wacht maar totdat je gaat werken dan piep je wel anders ik klaag zeker niet als ik dat wel doe doe ik het fout en moet ik dingen veranderen. Moet ook veel plannen en regelen maar dat vind ik helemaal niet erg. Oja zit ook nog regelmatig een weekend in het buitenland (doe de paarden ervoor en na). Dan is mijn huis maar minder netjes op opgeruimd ik leef en geniet denk dat dat meer telt.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 13:41

Pff, ook drukke levens allemaal, ben blij dat het nu weekend is, dalijk ga ik rijden en morgen veel aan school doen. Zondag op concours.

Bedankt voor jullie reacties allemaal!!