Na een training ga ik meestal ong. 15 a 20 minuten uitstappen op het harde (parkeerplaats of klein rondje buiten) in elk geval tot hij op adem is, bij voorkeur ook tot hij droog is, maar dat lukt in de zomer niet altijd.
Dan gaat alles van zijn rug, beenbeschermers af etc. en de benen afspuiten. Lekker het opgedroogde zweet eraf poetsen en dan lekker op stal met een schep 5-granenmix.
Als ik naar les geweest ben stap ik of in de bak ong. 15 minuten uit, dan alles van zijn rug en met de bandages nog om op de trailer en terug naar stal. Daar gaan dan de bandages af, spuit ik zijn benen af en stap ik nog even over de parkeerplaats. Daarna poets ik hem en krijgt hij een schep 5-granenmix op stal. Soms ga ik niet met de trailer terug, maar gewoon stappend, dan gaan we meteen na de les weg, lekker over het harde uitstappen naar huis (alleen stap is het een goed half uur). Daarna dus hetzelfde als na een training.
Als hij nog niet helemaal droog is, maar wel helemaal op adem, gaat hij op meteen na het benen afspuiten op stal met wat te eten en dan poets ik hem later nog een keer. En als het erg warm is, spuit of spons ik ook zijn lijf af.
Vaak gaat hij dan een paar uur later nog een uurtje of zo in de wei, of aan de hand mee naar buiten om daar te grazen.