Anti-verveel tips voor de pony

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Katinka

Anti-verveel tips voor de pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 18:04

Hey,
weet iemand allerlei dingetjes wat m'n pony leuk zou vinden?
Want hij heeft zomereczeem en dan heeft hij nog in niks zin en staat hij hem een hele dag te vervelen Verdrietig Niet iets waarvoor ik op z'n rug moet, want dat heeft hij niet graag, en ik ben trouwens wat te groot... Dus als iemand iets weet wat ik met hem kan doen zeg het hier effe Knipoog Haha! .

-X-

Maroush

Re: Anti-verveel tips voor de pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 18:40

Misschien vindt ze vrijheidsdressuur of NH leuk, of anders los in de bak/paddock met een skippybal o.i.d.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 18:52

Wandelen schijnt ook erg populair te zijn de laatste tijd.
Of je kan hem voor de wagen beleren.

LufMiejHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 14:56

Idd, veel spelletjes met hem doen. Als je ruimte heb buiten, kan je lekker met hem gaan wandelen. Vrijheids-dressuur is ook heel leuk, dat vind de pony meestal ook leuk om te doen. Er zijn heel veel andere methoden om je pony het naar zijn zin te maken zonder erop te hoeven rijden. Haha!

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 16:22

Je kan heel veel dingen doen. Ga grondwerk met hem doen, loswerken, tteam, schrikparcours, wandelen, longeren, dubbele lange lijnen, VD of iets dergelijks met hem doen. Als je wil is er genoeg te doen.

coulash

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 09:09

Ik heb zo'n bal gekocht voor de hond: daar kan je zijn eten in doen en vervolgens het gaatje op klein draaien, zodat hij een half uur nodig heeft om zijn eten uit die bal te prutsen: normaal is het hap/slik/weg.
En wat schetst mijn verbazing: Foxy vindt het SUPER:
Ik stop de bal vol met meusli en ze is wel een half uur ermee bezig, terwijl ik er niet bij ben: met de neus tegen de bal, zodat er weer wat uitrolt, lekker smikkelen, achterom kijken waar de bal gebleven is, wendignen maken (en dan kunnen ze ineens kort draaien) om weer bij de bal te komen, weer met je neus, weer smikkelen: een aardigheid alleen al om naar te kijken

coulash

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 09:10

Foxy is dus mijn paardje...mocht het niet duidelijk zijn ;->

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:11

niet echt UZ, vandaar naar VMR

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:13

coulash schreef:
Ik heb zo'n bal gekocht voor de hond: daar kan je zijn eten in doen en vervolgens het gaatje op klein draaien, zodat hij een half uur nodig heeft om zijn eten uit die bal te prutsen: normaal is het hap/slik/weg.
En wat schetst mijn verbazing: Foxy vindt het SUPER:
Ik stop de bal vol met meusli en ze is wel een half uur ermee bezig, terwijl ik er niet bij ben: met de neus tegen de bal, zodat er weer wat uitrolt, lekker smikkelen, achterom kijken waar de bal gebleven is, wendignen maken (en dan kunnen ze ineens kort draaien) om weer bij de bal te komen, weer met je neus, weer smikkelen: een aardigheid alleen al om naar te kijken

Dat klinkt wel leuk zeg !! Heb je die gewoon bij een dierenwinkel vandaan ? En wat kost zo'n ding ongeveer ?
En gooi je dat ding dan in de voerbak ofzo Verward

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:15

je hebt die ballen ook speciaal vor paarden maar wat zijn die krengen duur zeg.... Lachen

maar zijn die van honden niet erg klein?

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:24

Die voor paarden zijn idd nogal duur Bloos!
Als ze niet al te klein zijn, lijken die voor honden me best leuk (en hopelijk zijn ze ook iets goedkoper Ja).

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:37

Ik heb er pas eentje voor mijn paard gekocht.
En dat was een anti stress bal voor varkens.
Formaat is wat groter dan een voetbal en van hard plastic. ALs ze er tegen aan slaan o.i.d gaan ze niet kapot, en er zit een gaatje in waar je voer in kan doen, zodat ze door met de bal te rollen het voer eruit krijgen.
Mijn jonge haf vind het heel erg leuk om te doen!
Ik heb deze bal bij de dierenwinkel gekocht waar ze ook paarden spullen hadden. ( lag trouwens ook tussen de paarden spullen )
En qua prijs is deze een stuk goedkoper dan zo'n voerbal voor paarden Haha!

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:03

Maar gooi je die bal dan in de voerbak ?? Jullie hebben het over slaan e.d. maar als je die bal gewoon in de stal gooit, komt al dat voer tussen het hooi toch Verward
Of ben ik nou zo blond Clown ?

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:21

haha, ja annemiek das juist de lol dan moet ie het gaan zoeken tussen zijn stro..... Lachen

DragonFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:56

of die bal gewoon in de wei geven.. heeft je paardje ruimte genoeg om er mee t spelen en zijn voer te krijgen!

Sheilalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:00

kan ook gewoon een skippybal toch? Tong uitsteken

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:20

Je kan ook een pion in de bak/wei zetten. Sommige paarden spelen ook wel met een bal, autoband, emmer, stuk hout, plastic zeil (wel stevig) en ga zo maar door.

Staat je pony/paard alleen? Soms kunnen paarden ook leuk met elkaar spelen. Nu spelen ruinen/hengsten wel meer dan merries.

coulash

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:32

Ik geef idd in de paddock (tegelvloer) of in het land: juist het terugzoeken van de meusli hoort weer bij het spelletje!
Toen ik het berichtje schreef, kreeg ik ineens een lumineus idee: en inderdaad! ook de geit (angorageit) vermaakt zich er prima mee: het idee erachter is, dat ze moeite moeten doen voor het voer, dat het niet allemaal in een paar happen achter de kiezen zit. Hierdoor wordt ook het 'fastfood'idee van biks en meusli (voor mijn gevoel) iets minder FAST-food!

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:36

Ik heb ook een voerbal en Fenna vind het super! Het is eigenlijk een bal om paardensnoepjes in te doen en hij is van de paardendrogist. Uit mijn hoofd gezegd rond de E30,- , dat is nog wel aardig te doen vond ik Lachen
De bal ligt gewoon in stal waardoor ze een beetje moeten zoeken naar het voer. Paarden zijn slim genoeg, er gaat echt geen bixje verloren hoor Haha!

En verder kan je de gekste spelletjes met hem verzinnen in de bak of gewoon buiten. Ik zou me eens verdiepen in NH en VD als ik jou was, vinden de meeste ponies erg leuk en het is nog goed voor jullie band ook!

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 18:08

Ididit schreef:
haha, ja annemiek das juist de lol dan moet ie het gaan zoeken tussen zijn stro..... Lachen

Bloos Maar volgens mij is Maroes daar veels te lui voor en ze staat nogal dik in het stro, dus dat maakt het miss ook weer lastiger. Maargoed, het is iig leuk om te proberen Ja
Ik had vandaag ff voor zo'n hondending gekeken, maar die waren alsnog 25 euro voor een miniklein dingetje.
De paardenbiksballen waren nu bij Divoza in de aanbieding voor 40 euro ... iemand nog een ander alternatief misschien ??

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:57

maak een gat in een jolly-bal, die kan je niet lek krijgen want die is niet gevult met lucht.... niet een te groot gat natuurlijk, das te makkelijk.

daar voer in stoppen en even voor d'r neus rammelen, zelfs My Way kan dat Tong uitsteken

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 23:10

jolly-bal???? *blond!!* wat is een jolly bal??

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 23:13

Zo'n speelbal die je in de stal kan hangen ... moet je ff in de divoza of horselover gids kijken ofzo Lachen

visitor1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 18:28

sommige "namaak"-jolly ballen zijn wel gevuld met ;lucht dus daar moet je wel even voor uitkijken dan....

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 19:35

Wat zit er normaal in dan Verward