Laarzen : wel of geen ritsen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Parcival

Laarzen : wel of geen ritsen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 11:54

Steeds als ik mijn leren rijlaarzen uit trek, krijg ik zo'n kramp in mijn kuiten, soms doet het gewoon echt pijn.
Een vriendin van me heeft ritsen in haar laarzen laten zetten, heel netjes, en nu kan ze er heel soepel in en uit.
Ik ben alleen zo bang dat mijn laarzen er minder mooi van worden en dat ze na verloop van tijd ook kapot gaan bij die ritsen. Het zijn nogal dure laarzen (Cavallo Piaffe), dus ik twijfel nogal.
Wie kan me advies geven ?

miisshOrse

Re: Laarzen : wel of geen ritsen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 11:56

Ik denk dat als dat het beste voor jou voeten is, je het maar beter kunt doen. Of je verkoopt deze laarzen en koopt er nieuwe met rits voor terug?

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 13:50

Ik heb laarzen met rits gekocht en vind het ideaal! Kans bestaat natuurlijk dat de rits een keer stukgaat (heb ik nu twee keer gehad), maar dat is heel netjes te repareren.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 13:54

Ik zou er ritsen in laten zetten, ik vind het echt heerlijk! Ik heb geen moeite meer met aan en uittrekken en mijn ritsen zijn nog nooit kapot gegaan. ik heb ze tweedehands gekocht met rits en zelf heb ik ze al 3 jaar ongeveer. Lachen

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 13:58

Als je het bij een goede zaak laat doen, moet er geen verschil te zien zijn in mooi/lelijkheid bij wel of geen rits. En ik zou het zeker doen, als je anders kramp krijgt Lachen

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 15:44

Ik vind laarzen zonder rits echt mooier.. Gelukkig kan ik ze nu weer aan.. Maar ik had vorig jaar mijn enkel gebroken en daar zitten 2 schroeven in dus was heeeeel blij dat er laarzen zijn met rits Haha!

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 15:50

Gewoon je laarzen bij Cavallo laten voorzien van een rits aan de binnenvoorzijde. De ruitersportzaak waar je ze gekocht hebt, kan je vast wel goed adviseren!

Tjha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 15:57

ik heb ook laarzen rits (( en veter Knipoog )) ik wil nu niet meer anders ,, is ook veel gemakkelijker Haha!

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 16:14

Waarom zet je geen rits erin? Als het goed gedaan wordt gaat het best een tijdje mee.. En ziet er helemaal niet verkeerd uit..

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 22:16

Zonder rits is misschien mooier, maar ik vind ze wel erg handig. In mijn laarzen zaten al ritsen toen ik ze kocht en ik wil niks anders meer!

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 22:28

Een vriendin van mij had ook ritsen in haar laarzen laten zetten.. Na 2 weken gingen ze helemaal kapot en haar laarzen zien er nu niet meer uit. Maarja.. het ligt er denk ik ook aan WAAR je het laat doen. verder hoor ik er eigenlijk alleen maar goede verhalen over, dus ik zou het gewoon doen als ik jou was Knipoog

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 22:37

Ik heb Cavallo laarzen met rits, direct zo gekocht. Ideaal, geen gesukkel met aan en uittrekken, en omdat je voet niet door de schacht en het enkelgedeelte moet, kan de laars veel mooier aansluiten. Die van mij zijn met extra smalle enkels, en staan daardoor supermooi.
Nu is bij 1 laars mn rits kapot, heb m net weggebracht, maar heb ze ook al tijdje, en ik vind dit nadeel zeker wegvallen bij de voordelen.

Donna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 09:54

ik heb ook ritsen echt iedeaal .

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 09:57

Ik vind zonder rits mooier en heb die van mij dus laten oprekken, misschien is dat wat voor jou.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 09:59

Ik zou het nooit doen, ik vind het echt niet mooi Bloos Maar goed, smaken verschillen en des goûts et des couleurs on ne discute pas. Bovendien heb ik ook de indruk dat laarzen met ritsen sneller verslijten: mijn vriendin heeft altijd ritsen en die zit aan haar 4e paar laarzen, terwijl ik nog altijd bij mijn tweede ben. Telkens barsten ze op de naad (naast de rits dus) los.

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:01

ik heb dezelfde cavallo's als jou. Heb er door cavallo ritsen in laten zetten, aan de achterkant zeg maar. Erg super!

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:33

Ik heb ook cavallo's met ritsen (en veters), deze zaten er al in en zijn heel handig, ik raad je alleen aan om geen metalen ritsen te pakken, deze zijn een stuk minder soepel dan gewone zwarte (kunststof?) ritsen. Ik krijg bij 1 laars mn rits nu ook niet meer open, moet ze dus maar ns laten maken Haha!
Ik vind t trouwens helemaal niet lelijk, als je t goed laat doen zie je er net niks van als je op je paard zit. Ik vind het wel het mooist aan de achterkant, voorkant zie je (vind ik) wat beter.

DMED

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:35

Wel ritsen! Haha! heerlijk toch! Hoef je nooit moeilijk te doen met aan en uit trekken!

DMED

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:38

veerledec schreef:
Ik heb Cavallo laarzen met rits, direct zo gekocht. Ideaal, geen gesukkel met aan en uittrekken, en omdat je voet niet door de schacht en het enkelgedeelte moet, kan de laars veel mooier aansluiten. Die van mij zijn met extra smalle enkels, en staan daardoor supermooi.
Nu is bij 1 laars mn rits kapot, heb m net weggebracht, maar heb ze ook al tijdje, en ik vind dit nadeel zeker wegvallen bij de voordelen.

Met zo'n smalle enkel zit het zeker ook veel steviger? Want ik heb zwakke enkels en moet daarom te snel weer gaan stappen doordat ik er in draf of galop na een tijdje zegmaar doorheen ga.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:43

Ik zou er zeker een rits in laten zetten!

Ik heb in mijn leren rijlaarzen ook een rits in laten zetten en het is perfect! Nooit meer kramp in mn kuiten en de laarzen zijn nog steeds in goed model.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 11:33

Ik heb nu laarzen met ritsen, ze zitten heerlijk en gaan ook makkelijk aan en uit. Maar een groot nadeel is dat de ritsen (bij die van mij) heel snel kapot gaan. Er zit nu al voor ong. €150,- aan nieuwe ritsen in...ben dus zwaar aan het twijfelen voor laarzen zonder rits.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 12:45

@DMED: smalle enkels zit wel iets steviger, maar ik heb springlaarzen, dus die zijn behoorlijk soepel, niet zo stijf als laazen met dressuurboog (heet dat zo?). Dan zou je er nog meer steun aan hebben.

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 13:44

Tja, als de rits nog net zo zit ( bij je vriendin) als dat ze er net inzaten zou ik het misschien doen, of de laarzen verkopen en er nieuwe voor terug kopen met laarzen, ik kan namelijk ook niet meer zonder ritsen..

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 13:51

Is dit alleen voor leer dan?

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 14:23

Wie weet modellen van laarzen waar al een rits in zit?