Ervaringen versturen zadel per post??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Binar

Ervaringen versturen zadel per post??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 08:40

Wie heeft ervaring met het versturen van een zadel per post/het zadel ontvangen per post?? (via een particulier)
Ik heb er zelf een slechte ervaring mee. Ik had een zadel gekocht via een particulier en de boom was gebroken toen het zadel aankwam. Gelukkig heb ik toen wel mijn geld teruggehad van de verkoper.
Nu kan ik weer een zadel kopen, alleen woont verkoper niet echt in de buurt en wil het zadel wel versturen. Ik twijfel dus door mijn slechte ervaring...

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Is het zadel bij jullie wel goed aangekomen of was het ook beschadigd?
Graag positieve en negatieve reacties!!

Supertje

Re: Ervaringen versturen zadel per post??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 09:49

Ik heb een tijdje geleden nog een zadel per post verstuurd aan een bokker (Alane). Voor zover ik weet is het zadel goed aangekomen. Was niet zo'n duur zadel, met een duur zadel zou ik dat ook niet doen.

Ik heb het gewoon in een grote doos gedaan, bubbelplastic om het zadel gewikkeld en de rest van de doos volgestopt met datzelfde spul.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 09:50

Ik heb een zadel gekocht en late=n versturen met de post. Is suepr gegaan ze hadden het netjes ingepakt en toen ik de boom liet controleren bij de ruitersportzaak was die helemaal in orde. Ben er zer tevreden over dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 10:00

Paar keer gedaan en nooit problemen mee gehad.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 10:52

ik heb ook een paar keer zadels verzonden of toegstuurd gekregen.
goed inpakken en vaak breekbaar op de doos zetten, ook pijlen tekenen welke kant ze boven moeten houden.
zelf verzeker is altijd verzekerd tot 450 euro. de kosten zijn dan tot 10 kilo 17.50

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 10:58

geen last mee gehad, alleen maar tevreden!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 11:05

Ik heb mijn zadel via de post gekregen en mijn oude zadel ingeruild bij divoza. Beide per post en niks geen problemen mee gehad.

Misschien was je boom al gebroken voor het werd opgestuurd.

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 11:27

GvdT schreef:
Ik heb mijn zadel via de post gekregen en mijn oude zadel ingeruild bij divoza. Beide per post en niks geen problemen mee gehad.

Misschien was je boom al gebroken voor het werd opgestuurd.

Dat denk ik zelf van niet, verkoopster kwam vrij eerlijk over. Ik heb het zadel terug mogen sturen naar haar en heb mijn volledige betaalde bedrag van haar terug gekregen...
Ik denk dat ik toendertijd (al weer paar jaartjes geleden Bloos ) gewoon flinke pech heb gehad met het zadel.

Fijn om te lezen dat het ook goed kan gaan met het versturen van zadels Knipoog
Ben toch stiekum wel benieuwd of er nog iemand is met een negatieve ervaring...

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 11:37

Ik heb er ook alleen positieve ervaringen mee gehad. Heb inmiddels 3 keer een zadel overgekocht en die zijn alledrie opgestuurd. Wel moet ik erbij zeggen dat dat zadels waren voor een Shet, ook niet zulke dure. Met dure zadels zou ik het niet gauw doen. Maarja, dan wil ik ook eerst zeker weten of ze wel passen. Lachen

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 12:25

Het gaat om een 2ehands stubben zadel. Het zadel zal waarschijnlijk wel passen, het is nl dezelfde maat als ik nu heb en die ligt goed op mijn paard.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:28

Ik heb een zadel toegestuurd gekregen, maar wel onder Rembours.
Zadel is helemaal netjes aangekomen, was ook goed verpakt. Lachen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:31

Ik heb eens een westernzadeltje gekocht. Kwam netjes aan. De verzender had hem ook goed ingepakt, dus was zonder beschadigingen aangekomen Lachen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:38

verstuur ze wekelijks per post , nog nooit klachten gehad , krijg ze ook regelmatig per post binnen
ook nooit klachten gehad

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:38

Ik heb al aardig wat zadels verstuurd tot naar Oostenrijk toe en even zoveel zadels ontvangen (meestal vanuit Amerika). Ik heb nog nooit gehad dat er iets beschadigd of kapot gegaan was. Ook is er (gelukkig) nooit een zoekgeraakt.
De zadels lagen in de prijsklassen van Euro 200 tot Euro 2000 .

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:39

ik heb een paar mnd terug mijn western zadel via de post gekregen.

de afz had het in een grote stevige doos verpakt en verz. verzonden.,gewoon met tpg post.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:55

Ik heb een 2dehands boomloos zadel gekocht via marktplaats. Dit is prima verlopen, ik heb het wel onder rembours laten verzenden, dus aan de deur aan de postbode betaald.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:57

ik heb een boomloos zadel uit Amerika ontvangen... zeer tevreden... Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 14:39

Ik heb mijn zadel van Pmarena van bokt gekocht en zij heeft hem ook opgestuurd. Het zadel was helemaal goed. Had van te voren gevraagt of ze foto's wilde maken van alle kanten van het zadel en dat heeft ze gedaan. Ik heb dus wel goede ervaring met versturen. Maar ik zou wel eerder iets van een bokker op laten sturen dan van marktplaats. Voor m'n gevoel is dat wat veiliger en je kan aan iemand z'n berichten wel een beetje zien wat voor iemand het is.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 14:49

dat vindt ik dan knap van je!

ik dacht ook met betrouwbare mensen te maken te hebben.

maar ik heb juist 2 moeilijke ervaringen gehad op bokt,met het krijgen van mijn betaalde spullen.

het is wel met behulp van bokt uiteindelijk opgelost!

en heb op marktplaats nog steeds goede ervaringen!

Dragoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 16:19

Ik heb mijn zadel geimporteerd uit Duitsland.
Geen enkel probleem.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 16:21

bij mij ging het wel om een wintec, dus als de boom daarvan kapot was kon daar zo een andere in.

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 16:27

ik heb ook wel eens een zadel verstuurd, gewoon een sjabrakje onderin de doos gelegt, en daar de boom op, en breekbaar erop zetten!!
ik heb hem ook verzekerd, want dat was maar 1,30 extra, totaal koste het €13,50 ofzo!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 17:20

Anouar15 schreef:
bij mij ging het wel om een wintec, dus als de boom daarvan kapot was kon daar zo een andere in.

*zit met gekromde tenen te lezen*

Leer nou even aan iedereen dat bij een Wintec de BOOM niet te verwisselen is Knipoog

De boom van een zadel is het hele harde deel bovenin het zadel , dus van de ronding om de schouders en over de schoft , via het hele zitvlak tot achteraan het puntje van de lepel van je zadel , dat is helemaal de boom.

De kussens aan de onderkant van het zadel zitten over de hele lengte onder de boom.

Elke boom heeft een bepaalde ronding van voren naar achteren , een bepaalde lengte van de zitting en een bepaalde breedte bij de schouders van het paard , dit voorste deel is het enige dat die gekleurde kamerbeugels van Wintec smaller of wijder maken , de rest van de boom zit helemaal in het zadel Pling

Zo even frustratie eruit , iedereen heeft het altijd over die verwisselbare boom bij een Wintec : best irritant , klopt gewoon niet Tong uitsteken

Afijn ontopic : Ik heb dus ook wel een paar keer een zadel via de post verstuurd. Gewoon grote doos pakken en zadel zwevend verpakken.

Dus rondom helemaal in piepschuim-schuimpjes of plastic...zodat het zadel niks te voorduren krijgt.

Wil een boom breken onderweg dan moet er wel HEEL wat gebeuren zeg , dan kan het pakket er zelf toch ook niet meer goed uitzien ??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:10

pmarena schreef:
Ik heb dus ook wel een paar keer een zadel via de post verstuurd. Gewoon grote doos pakken en zadel zwevend verpakken.
"Een paar keer" LOL, heb je een idee hoeveel het er ondertussen al zijn Knipoog

Citaat:
Wil een boom breken onderweg dan moet er wel HEEL wat gebeuren zeg , dan kan het pakket er zelf toch ook niet meer goed uitzien ??
Ja er kan natuurlijk altijd wel iets gebeuren, maar dan moet de doos er idd niet bepaald fris meer uitzien Lachen Overigens helpt welke verpakking dan ook ook niet meer.

Ik heb 1x een zadel gehad daar stak de knop (western) aan de buitenkant door het karton heen, maar zelfs die was niet beschadigd Verward

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:13

Hihihi , nou ja een paar keer een zadel met boom bedoel ik he , een boomloos zadel daarvan kan de boom niet snel breken Tong uitsteken

Daar springt hooguit 1 keer op de 150 een ritsje open als een doos een beste buts heeft gemaakt....