Cap op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Draag jij een cap?

Ja, want mijn paard is best wild
4 (8%)
Ja, ik vind het altijd belangrijk om een cap op te hebben
32 (71%)
Nee, want ik heb een heel rustig paard
1 (2%)
Nee, caps staan mij niet
Geen stemmen
Nee, anders
4 (8%)
Soms
4 (8%)

Totaal aantal stemmen: 45

apk

Cap op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 16:01

Ik zie vaak mensen die geen cap dragen, ook op maneges, bijvoorbeeld 18+ ers die het dan niet meer verplicht zijn en dus zonder cap gaan rijden, en mensen met eigen paarden vinden het vaak ook niet nodig.
Ikzelf draag echt altijd een cap als ik paardrij, ookal ken ik mijn eigen paardje heel erg goed (al 8 jaar), je weet maar nooit wat er kan gebeuren, ook bij een heel rustig paard. Paarden blijven toch onvoorspelbare dieren.
Je hoeft er maar 1x voor vanaf te vallen om er iets ergs aan over te houden.
Bovendien heb ik ook totaal geen last van mijn cap als ik die op heb.

Nou ik ben benieuwd hoe jullie erover denken

Avelienvd

Re: Cap op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 16:04

Ik rijd altijd met cap.
Dit heb ik wel geleerd op mijn vorige stage (inrijden van paarden), als je er een paar keer naast gelegen hebt doe je voortaan wel een cap op.
Bovendien als je een goed passende cap hebt heb je er ook geen last van.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 16:07

Ik draag hem eigenlijk nooit, maakt niet uit op welk beest ik zit.
Alleen als ik langs de weg ga rijden dan moet ik hem van mijn vader op en op les en op concours is het verplicht natuurlijk Knipoog

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 16:09

Ik heb hem meestal wel op, ook als ik op stal aan het helpen ben bij mijn instructeur. Soms vergeet ik hem gewoon op te zetten Blond Dan ben ik al een minuut of twintig aan het rijden en kom ik er ineens achter dat mijn cap nog ergens bij de poetsplek ligt Clown

Heb helemaal geen last van mijn cap, maar soms denk ik er gewoon niet aan (en thuis gebeurt het nog weleens dat hij net in de andere auto ligt, dan wil ik er nog weleens opstappen zonder cap Bloos )

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 16:16

Topic 10000.0000000 Rolleyes

Gebruik even de zoekfunctie? Pling

roosenrico

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 17:15

boven de 18 mag je het zelf bepalen maar als je -18 bent ligt dat ook aan wat je ouders er van vinden

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 17:20

Hihi, inderdaad dit is al zoveel besproken..maargoed ook mijn mening! Haha!

Altijd cap op!! Op welk paardje ik ook zit, altijd een cap op. Al is het alleen om uit te stappen..je weet nooit wat er gebeurt. En tja, mijn paardje doet toch niks..vind ik zo'n domme uitspraak. Het zijn en blijven dieren en daarbij komt dat het niet eens vanuit jouw paardje hoeft te komen. Wat als een ander paardje jouw paardje bijvoorbeeld trapt of er vandoorschiet....dan kan je er ook afvallen en dan is het niet eens de schuld van jouw eigen dier. Enne, een keertje struikelen....kan ook zo maar gebeurt zijn!

Maargoed, vaak moet er toch weer iets gebeuren voordat men de cap opzet (zoals laatst ook weer bij ons)

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 17:21

ik moet hem op, mn ouders vermoorden me als ik hem niet op heb! alleen als het heel erg warm is wil ik hem nog wel even afzetten met in/uit stappen, of t bandje ff losdoen, maar af doe ik hem niet tijdens het rijden, ik kan ook eigenlijk niet echt ergens zonder cap rijden!!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 17:24

Rij altijd met cap eigelijk. Ik voel m niet eens meer. Soms loop ik na t rijden de stal te doen met dat ding nog op me kop. Erg charmant. (NOT)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 17:27

Ja ik doe altijd een cap op. Het is verplicht bij ons op stal voor iedereen op het terrein. Maakt niet uit of je een eigen paard hebt of niet, volwassenen en kinderen moeten hem op.
Met buitenrijden doen sommigen hem niet op, wat ik dan stom vind, want op asfalt vallen is zeker niet minder pijnlijk dan in de bak...maarja dat is niet op het terrein dus eigen risico.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 17:36

Ik doe soms wel en soms niet een cap op.. Meestal in de binnenbak doe ik geen cap op, maar in de buitenbak wel, want dan wil Rashida nog wel is heel erg gek doen..En op een buitenrit doe ik altijd mijn cap op..

Bij ons op stal is het verplicht om tot je 18e een cap op te hebben als priveklant zeg maar..En volgens mij moet je als je in de les mee rijdt zowieso je cap op, of je 18 bent of niet.. Cap is verplicht..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 17:41

Ik doe altijd mijn cap op. Ben al vaak genoeg blij geweest dat ik hem op heb gehad. Denk dat als ik hem toen niet op had gehad dat ik niet met een beetje hoofdpijn van af was gekomen. Dus ja ik doe hem altijd op want zelf van het liefste paard kan je afvallen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 17:42

Ik vind het echt dom om zonder cap te rijden.

Ik deed het vroeger ook altijd totdat ik een keer bijna dood geweest ben omdat mijn pony die nergens van schrok normaal toch ineens schrok van een trekker en er in rengalop vandoor ging.

Maar de meeste mensen die zonder cap rijden bedenken zich helaas pas als ze zelf of iemand die ze kennen een ernstig ongeluk heeft gehad.

Een paar jaar geleden is er hier in de buurt zelf iemand overleden omdat ze zonder cap reed in de bak en door een rare bokkesprong van haar paard viel met haar hoofd tegen de bakrand.

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 18:44

Mmm ik heb als eerste gestemd op: "Ja want ik heb een wild paard"
Maar eigg wilde ik ook stemmen op: "Ja want ik vind een cap belangrijk".
Majah ik heb 2 paarden die beide net 4 zijn, hartstikke onvoorspelbaar en waarbij ik al een keer een flinke blessure die bijna een half jaar heeft geduurd heb opgelopen..
Ik vind dat je zelf verantwoordelijk bent voor je veiligheid en ik wil mezelf zoveel mogelijk beschermen, vandaar de cap Vork

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 18:47

Ik heb buiten ALTIJD een cap op, en in de bak ook bijna altijd, iig met springen en vaak ook als ik ga dressuren en altijd op een jong paard!
bij clubles is hij sowieso verplicht(ook voor volwassenen) en ja het is altijd een stuk veiliger met cap op!

zelfs het rustigste paard kan struikelen waarna jij ongelukkig met je hoofd op de bakrand terecht komt! een ongeluk zit in een klein hoekje!

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 18:59

ik doe ook altijd een cap op, ook de braafste paarden kunnen schrikken of struikelen zodat je alle twee valt

loverambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 19:27

ik reed ook altijd met cap dat vind ik gewoon belangrijk maar ik kan nu niet met cap rijden vanwege een gezwel achter mijn oor!(gewoon wildvlees)
ik moet zeggen het was wennen maar ik vind de wind over je bol ook wel lekker Bloos Bloos

San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 19:27

Altijd! Als ik zonder cap rijd, rijd ik gewoon minder fijn. Heel raar, maar het is toch wel zo...

lucasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 19:31

ik heb hem sinds kort weer altijd op...eerst op een oude pony van mij had ik hem niet meer op van die vertrouwde ik heel erg...toen kreeg ik een groene pony had ik hem altijd op, want jah je weet maar nooit...en nu kreeg ik weer een paard die al 12 is dus jah in heb begin op nieuw beestje...maar sinds een maand of 2 weer af...vorige week er goed afgevallen en sindsdien dat ding toch maar weer op...weet je teminste dat je veiliger bent...
met cap voel je je toch altijd veiliger op je paard, hoewel met cap op kunnen er hele nare dingen gebeuren...

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:06

ik rijd eigenlijk altijd met cap, behalve als ik op me eigen paardje in t bos ga rijden. zomers staat ie in t bos en dan heb dus nooit een cap op. verder wel altijd. met les en op andere paarden.
vind sommige caps wel heel vervelend zitten en daarom doe ik m dus niet altijd op....wordt nieuwe cap kopen Tong uitsteken

_revanche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:07

ik heb hem altijd op, ik krijg namelijk regelmatig weer even vliegles Bloos Maar heb er gelukkig ook geen last van, als ik hem op heb

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:08

nee,anders...
mijn paard is niet altijd wild ,is maar heel soms.

als we roxo gaan inrijden doe ik wel een cap op Lachen

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:10

Ik reed eerder nooit met cap. Had er een ontzettende hekel aan. Maar een vrouw vertelde me een keer iets wat ze had gezien op concours (een meisje was aan het opstijgen, paard springt opzij en het meisje valt zo voorover op haar hoofd, cap in twee-en. Als ze die niet had opgehad was het haar schedel geweest die in twee-en had gelegen) en sindsdien rijd ik altijd met cap.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:11

Normaal wisselde ik het altijd af, in de zomer als het erg heet was had ik hem nooit op, tenzij ik buiten ging rijden.
eigenlijk heeft mijn cap volgens mij niet zo heel veel nut, stamt van het jaar nul.
Als ik weer mag gaan rijden, denk ik toch maar wel dat ik hem altijd op ga zetten Ja

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:37

Ik heb áltijd een cap op. Op shetlanders, op mijn eigen paard, binnen, buiten. Waarom? Omdat ik mijn veiligheid boven alles stel. Ik vind het onverstandig om het niet te doen. Lachen