Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Bjarni schreef:Ja dat is hem!
Vind hem er wel vriendelijker uitzien zeg maar zo zonder ketting. Bjarni heeft een flinke baard dus ben met kettingen altijd bang dat er haar tussen komt en pijn doet.
Waar heb je deze gevonden? Heb gister al flink gezocht maar kon hem echt niet vinden.

pmarena schreef:Ik heb om die reden the best of both worldsIk vind een cross-rope-bridle het fijnst om mee te rijden , maar een hackamore heeft toch echt de meest betrouwbare rem in rot-situaties.

pmarena schreef:Bjarni schreef:Ja dat is hem!
Vind hem er wel vriendelijker uitzien zeg maar zo zonder ketting. Bjarni heeft een flinke baard dus ben met kettingen altijd bang dat er haar tussen komt en pijn doet.
Waar heb je deze gevonden? Heb gister al flink gezocht maar kon hem echt niet vinden.
Een one-rein-stop is leuk maar daarvoor moet je paard nog wel steeds bereid zijn tot meewerken , om dat te doen als je het van hem vraagt.

) zal er beter niet op vertrouwen dat dit altijd werkt.
pmarena schreef:Een side-pull vind ik doodeng om mee te rijden als ze schieterig is
......Remt in wezen net zo als een halster...alles wat je doet is die riem rond de neus omhoog trekken richting de ogen , want er staat in dat geval natuurlijk ook zo'n fijne hoge gespitst snuivende kop op

Mieke schreef:Omdat mijn paard eigenlijk al jarenlang irritatie ondervindt van een bit in haar mond (steeds willen schuren met haar mondhoeken langs haar voorbenen, zodra ze het bit in heeft, ze hapt overigens wel zelf het bit in) ben ik aan het overwegen om haar met een bitloze optoming te gaan rijden.
hopelijk kan ik er snel wat aan doen. Citaat:Als je een paard hebt dat ECHT in paniek kan raken , dan heb je een seconde ofzo voordat hij wegvlucht een moment om te reageren en duidelijk de rem erop te zetten.
Citaat:Dat paard in blinde paniek en jij maar vragen met je handje....dat ZIET hij dan geeneens