paard invlechten dag van te voren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

japsie

paard invlechten dag van te voren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 08:25

kan ik dan ook alvast de knotjes maken ofniet? ik doe het vaak op de dag zelf, maar morgen moet ik echt vroeg weg.
ik wil graag vanavond al de knotjes doen, maar knelt dat niet teveel?

Jow

Re: paard invlechten dag van te voren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 08:30

mwah, ik doe dat zelf ook bijna altijd, ga eeeeecht niet 5 uur mn bed uit om te vlechten Clown en als je ze na de wedstrijd er meteen uithaalt kan t naar mijn weten geen kwaad. Je hebt alleen extra krul Clown

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 08:42

En je loopt t risico dat er snachts iets losgaat. Maar inderdaad als je vroeg moet starten, dan vlecht je de dag ervoor. Ik moet maandag al om half acht gaan laden en ga dus echt niet om zeven uur staan vlechten. En aangezien de stal zondag om half twee dichtgaat, zitten ze er dus vanaf half twee in, ik zie t wel de volgende ochtend. Neem reserve elastiekjes mee en repareer wat nodig is!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 08:44

wij doen het ook een dag van tevoren.
bij sommige paarden is het er de volgende dag al gelijk uit Scheve mond mss dat je er wat gel in kan doen ofzo dat het wat steviger is?
en anders s'morgens gewoon overnieuw Haha!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 08:46

ik doe altijd de vlechten de avod van tevoren en de knotten de dag zelf. maar als je heel vroeg moet kun je best de knotten savonds doen hoor, geen probleem. doe er dan 1 elastiekje extra om (of vlecht met touw, dat laat sowiezo niet los) zodat het beter blijft zitten

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 09:29

tuurlijk kan t. zelf vind ik het persoonlijk mooier om de dag zelf te vlechten. zelfs een braaf paard dat niet schuurt daarvan zijn de vlechtjes de volgende dag wat minder mooi

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 09:31

Knap dat jullie dat een dag van te voren durven.. Bloos Wij hebben vroeger een paard gehad wat ook van te voren gevlochten was en die heeft een stuk van zijn manen weggeschuurd!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 09:40

Ik ben er geen voorstander van om de dag ervoor te vlechten. Ik vlecht te los ofzo. De volgende dag zit er allemaal vlas in en pieken er overal haren uit. Dat vind ik geen porem dat ik alles er maar weer uit haal en het opnieuw doe. Dus ik vlecht liever op de dag zelf.
Doe er ongeveer 1 min over. Zitten ze erin. Is dan niet evnen netjes. Als ik er langer over doen.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 09:46

ik deed dat ook altijd een dag van te voren. Bleef altijd netjes zitten. Wat dat betrefd is Prisca ook wel een makkelijk paard, die komt daar niet aan.

Ik denk dat je wel van je paard/pony moet weten dat hij er niet op gaat schuren, dan komen er natuurlijk wel problemen van. Doet je paard/pony dat niet, dan kan het echt geen kwaad.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 09:53

felicity schreef:
Ik ben er geen voorstander van om de dag ervoor te vlechten. Ik vlecht te los ofzo. De volgende dag zit er allemaal vlas in en pieken er overal haren uit. Dat vind ik geen porem dat ik alles er maar weer uit haal en het opnieuw doe. Dus ik vlecht liever op de dag zelf.
Doe er ongeveer 1 min over. Zitten ze erin. Is dan niet evnen netjes. Als ik er langer over doen.

1 minuut??!! Dat vind ik knap! Haha!

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 09:57

Ik vlechtte ook altijd een dag van tevoren hoor, en dan moest ik meestal 1 of 2 knotjes opnieuw doen 's ochtends, maar dat is beter dan alles 's ochtendsvroeg. Dan moest ik meestal het paard nog opnieuw wassen, tja, dat heb je met een schimmel die zich na het wassen nog eens lekker door de stront laat rollen, hahaha

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 09:59

ik vlecht soms de dag ervoor, als ik om zes uur 's ochtends weg moet bv *LOL*
het zit wat minder mooi, maar nog wel redelijk Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 10:04

Ik vlecht ook vaak de avond van tevoren al. Ik vlecht eigenlijk alleen als ik ga crossen en dan moet ik meestal ook wel half zes-zes uur weg Clown

Ot laat het altijd wel knap zitten, hooguit moet ik wat knotjes overnieuw oprollen, maar dat is twee tellen werk Knipoog (doe ik ook pas op concours voor ik erop ga zitten)

Vorige wedstrijd kwam ik er trouwens achter dat ik zijn manen iets te enthousiast had getrokken, kreeg er geen knotjes meer in *LOL* Dus toen mocht hij als springpaard dressuren van me Knipoog

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 10:05

Simmie schreef:
felicity schreef:

1 minuut??!! Dat vind ik knap! Haha!

Hahahahahahahahahaha typ foutje. Wou dat het zo snel ging.
Ik bedoelde 15min voor als ik echt haast heb. Meestal doe ik er langer over. Dan zit het ook veel netter.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 10:13

Ik vlecht vaak de avond van te voren in. Gaat niet bij alle paarden goed, maar zolang een paard niet gaat rollen gaat het vaak wel goed.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 10:13

15 min. vind ik nog knap. Ik heb toch echt wel een half uurtje nodig en voor mijn andere paard 3 kwartier.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 10:14

ik doe er ook een kwartiertje over, 9 vlechtjes + maantop

hardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 10:58

Het ligt er bij mij ook net aan hoelaat ik moet starten. Als ik heel vroeg moet, vlecht ik dus ook de dag van tevoren. Meestal heeft dit bij mij geen zin en kan ik de helft de volgende morgen weer opnieuw doen, maar ben lekker eigenwijs, dus blijf het toch proberen in de hoop dat het de volgende morgen allemaal nog op zijn plaats zit. Haha!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 11:09

Als het echt niet anders kan doe ik ze ook 's avonds in. Maar dan krijgt hij wel een hood op zodat er niks los kan etc.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 11:47

ik vlecht altijd de dag van te voren, alleen als ik 's middags pas hoef dan doe ik t 's ochtends maar anders ga ik teveel lopen stressen Tong uitsteken!!
Mijn eigen pony laat alles zitten, en k vlecht nog wel wat voor andere mensen, endat doen we vaak op concours weer ff goed!
T gaat er uiteindelijk ook niet om HOE de knotjes erin zitten, als er maar wat in zit Tong uitsteken!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 11:55

love_sodera schreef:
T gaat er uiteindelijk ook niet om HOE de knotjes erin zitten, als er maar wat in zit Tong uitsteken!

mij wel hoor Knipoog Ik wil toch wel mooie vlechten hebben.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 11:59

Ik vlecht nooit de dag van te voren. Paardlief ligt altijd languit te snurken in zn stal dus dat is niet zo goed voor mn vlechten Haha!.

Vlechten duurt ook niet zo lang, met 20 minuten zitten ze er wel in Lachen.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 12:02

Bij ons op stal zijn er eigenlijk best veel die een dag van te voren vlechten ivm dat ze erg vroeg weg moeten enzo ...

Ze vlechten allemaal met touw en t ziet er nog erg goed uit de volgende dag Ja

maar zou idd wel erg sonde/balen zijn mochten ze s nachts gaan schuren Ziek
maar daar hebben ze hier dus nooit problemen mee Knipoog

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 12:31

Ik vlecht de avond van te voren en dan 's ochtends weer opnieuw....mijn paard heeft namelijk een hengstenvlecht in, dat is binnen 5 minuten klaar Haha!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 12:33

Ik doe het nooit de dag van tevoren, ook niet als ik heel vroeg moet. Strootjes eruit plukken en fatsoeneren (hij gaat liggen) is praktisch net zoveel werk als invlechten zelf. Bovendien vindt hij het niet zo lekker, dus ik ben bang dat hij ze er uit schuurt, langs het weefrek of langs het buitenluik gaat dat precies...