is dit nou zo duur voor pension?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

is dit nou zo duur voor pension?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 21:33

Tjah, al 2 mensen op bezoek gehad in 2 dagen..
en allebei heb ik niet het idee dat ze het wat vonden.

zijn wij nou te streng?

wij bieden voor onbeperkte tijd weidegang aan:
2 weides ( 0.5 en 1.3 hectare) goed omheind en goede kwaliteit ( de 1.3 hectare, de 0.5 was dit jaar de winterweide, dus die is wat minder)
het ligt naast ons huis, en direct in een mooi natuurgebied.
dus bossen, zandpaden en een heus spring en dressuurveld zijn allemaal aanwezig hier. Ook de club is in de zomer op rijafstand en in de winter op 5 minuutjes hiervandaan.

we hebben zelf 3 paarden, waarvan er eerst 1 en later 2 bij de "pension" paard(en) in komen. ( nu heeft 1 nog een veulen, dus die staat eerst nog apart)

er is genoeg schuilmogelijkheid door bomen en houtwallen.
voor 6 maanden betaal je per shetlander 100 en per "paard' ( alles groter) 200.
in de winter ga ik elke dag langs met water en hooi ( of zelf hooi kopen, of ons extra betalen voor hooi), er is sociale controle en de mogelijkheid als de eigenaar weg is dat de paarden verzorgd worden.

klinkt allemaal mooi toch?
er zijn wel een paar kleine details waar denk ik de mensen over struikelen Verward

1: er is geen bak direct aanwezig, die is op 10 minuutjes stappen vandaan. ( onze eigen bak is puur voor prive gebruik en lessen, dit willen we zo houden)

2: geen stalling, puur alleen weide

3: s'nachts staan onze paarden op stal, dus 1 paard alleen moet alleen kunnen staan voor een paar uur

4: we willen niet elke dag hordes mensen over de vloer en op het erf. 1 persoon OK, en af en toe een kennis, maar meer ook niet.
ook elke dag na 10 uur sávonds uitgebreid van alles doen vinden wij niet zo leuk...

dit omdat we gewoon een gezin hebben en van rust houden.
we hebben geen bedoeling een pension stal te beginnen, maar zoeken gewoon 1 of 2 weidemaatjes erbij omdat de weide groot genoeg daarvoor is, en er zo voor mensen een goedkope oplossing vrijkomt.

zijn wij nou zo streng?
het is misschien geen complete pensionstal met faciliteiten, maar daar betaal je ook niet voor.
400 euro per jaar voor een paard aan weidegang is toch niet zo duur? alles is in de buurt!

Nu hoef ik geen vergelijkingen met mensen hoeveel geodkoper ze het wel niet hebben, of hoeveel duurder. dat verschilt per regio

ik zit in Losser naast Enschede ( platteland), en de normale pensionprijs ligt hier rond de +-150 voor een pony, tot +-200 voor een paard alles inclusief per maand.

nou, barst maar los.

Kiara

Re: is dit nou zo duur voor pension?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 21:44

33,3333 euro per maand per paard valt reuze mee!
Geen bak en geen 'echte' stal, maar daar is de prijs dan ook naar.
Ik zie niet in wat er mis mee is hoor!
keek je misschien erg boos? Ben je zelf misschien niet zo fijn in de omgang? Knipoog Haha!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 21:48

Ik denk dat je beter een maandprijs kunt afspreken en dan in de winter inclusief flink hooi en watervoorziening. Waar ik eerst stond betaal je voor weidepaarden 70 euro per maand, en dan ook geen (schuil)stal. Maar er is dan wel een (flutterige) bak beschikbaar.
Ik ben zelf al 2 jaar bezig om voor de zomer een rustige weidemaat te vinden voor mijn merrie maar dit lukt ook niet. Bij deze natuurwei heb ik ook geen bak maar de weides zijn prima gelegen aan het bos, je rijdt zó de natuur in. Ik denk dat veel mensen het liefst een luxe stalling willen met stal, buitenbak, wasplaats e.d. en daar dan ook voor willen betalen. Misschien zou je een schuilstal (zeecontainer?) kunnen plaatsen. Een gedeelte darvan kan dan als zadelkamer dienst doen of hooiopslag.

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 21:51

Ik had het wel geweten als ik die mensen was, haha.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 21:53

Alleen weide zou ik prima vinden, maar een goede schuilstal lijkt me eigenlijk wel redelijk essentieel. Verder hebben jullie wel een bak, maar die willen jullie niet delen met die 1 of 2 paarden die er bij komen? Is een beetje raar dat die ergens anders heen moeten stappen, terwijl die wel aanwezig is.
Of begrijp ik t niet helemaal goed dan?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 21:54

De prijs zou het punt niet zijn, maar paard alleen staan wél.
En geen enkele vorm van stalling lijkt me erg onhandig met m'n spullen en qua opzadelen e.d., het is toch wel lekker als hij bezweet is ofzo dat hij dan even beschut kan staan.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 21:55

Ik lees nu pas dat je wel een eigen bak hebt. Het is echt geen optie om die op bepaalde tijden ter beschikking te stellen?
Eventueel tegen betaling?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 21:57

Ik denk dat het vooral komt omdat er geen schuil(stal) is.Dat is het enige waar ik over zou struikellen, plus een paard wat alleen achter blijft in een wei is ook niet idiaal.Ze gaan dan toch staan roepen.Verder lijkt het me prima wat je aanbied, zeker gezien de prijs die je er voor vraagt.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 22:01

Waar mijn paard staat is het ook op een privé erf, Ik ben super blij dat ze daar mag staan (is bij een 2 DA's) ze gaat iedere dag op de wei, (heeft een stal wat wel handig is eigenlijk Bloos ) maar geen piste.. het is toch ook 15minuten stappen voor ik in de manege ben. Het is ook niet de bedoeling dat ik met gordes mensen af kom.. af en toe eens iemand mag... Zoals jij het zegt!

En ik ben super blij! echt waar... Dus volgens mij moet je de juiste mensen nog tegenkomen? Lachen

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 22:05

Ik zou het ook niet doen. Het is fijn dat ze dag en nacht op de wei kunnen, maar als jou paarden dan 's nachts naar binnen gaan en die van mij blijft achter ben ik persoonlijk niet zo gecharmeerd van. Bovendien vind ik het voor mezelf wel een must dat er een stal 'ter beschikking' moet staan. In ieder geval iets om te schuilen bij erg slecht weer.
Het feit dat je je bak niet beschikbaar stelt vind ik een beetje vreemd. Waarom wil je die alleen voor prive gebruiken? 1 of 2 paarden zullen toch niet voor zoveel overlast zorgen in de bak?
Bovendien ga ik regelmatig 's avonds nog even langs mijn paarden om de stal op te strooien en wat extra hooi bij te geven. Ik vind het belangrijk dat je als klant kan komen en gaan wanneer je wilt. (uiteraard niet 's nachts, maar je snapt wat ik bedoel)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 22:06

nope, kijk, heeel af en toe mag de bak best gebruikt worden, maar het is niet de bedoeling dat anderen erin gaan rijden. ik geef veel lessen op onregelmatige tijden, en rij zelf ook wanneer ik zin heb, en wil mij dus niet aan tijden gaan vastzetten ( en samen tegelijk in de bak rijden is niet te doen voor mij, dat haat ik)

nogmaals, wij zijn en willen geen echte pension stal zijn. Knipoog
we gaan geen stallen bijbouwen of zeecontainers neerzetten, ( mag niet eens, we zitten in beschermd gebied, en huren de boel van een boer die er recht tegenaan kijkt.. leuk uitzicht Knipoog)
De spullen mogen best in onze zadelkamer, ze mogen ook best de poetsplaats gebruiken, of dus af en toe in de bak ( zeer sporadisch) maar we willen wel een beetje privacy en gewoon ons gang kunnen gaan zoal we dat nu doen.

mensen komen wel op de prijs af, maar verwcahten hier gewoon een complete pension stalling voor.
nou ja.. dan moeten ze toch echt naar de pension stallen gaan en niet hier. maar daar betaal je dan wel weer meer voor, en dat willen ze weer niet Verward

Citaat:
keek je misschien erg boos? Ben je zelf misschien niet zo fijn in de omgang?

gnagna Knipoog nee hoor, ben zeer sociaal,heb zelfs een sociale opleiding gedaan met een 8.9 voor sociale vaardigheden, dus dat zit wel goed Knipoog

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 22:13

het is je goed recht om je eigen regels te maken en te verwachten dat mensen zich daar aan houden en jouw prijs is peanuts joh, kunnen jullie niet uitbreiden naar deze kan toe? ik kom wel!

(geintje heb een perfecte stal maar toch) Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 22:16

Tsja goh, voor mij zou het 'alleen staan snachts' echt een breekpunt kunnen zijn. Enige mogelijkheid om het paard enige tijd binnen te kunnen zetten zou ook fijn zijn (al is het inderdaad maar om gewoon even rustig te laten opdrogen).

Verder, als je echt mensen hebt die echt elke dag komen en actief bezig zijn met hun paard dan merk je daar altijd wat van. Het zal best voorkomen dat ze net op de poetsplaats staan als jij eigenlijk had willen borstelen. Ook kun je wellicht niet altijd voorkomen dat er meer dan 1 persoon op je erf komt.

Wil je eigenlijk wel weidegang aanbieden? Je geeft aan erg op je privacy gesteld te zijn.

En anders is het misschien ideaal voor mensen met een stuk of 2 tweejarigen, of met een paard dat eigenlijk met pensioen is en nog 2 keer per week voor een stapritje uit het land gehaald wordt.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 22:16

tjah, de meeste mensen willen wat meer he Lachen
wij vonden het ook geschikt voor bijvoorbeeld langdurig/chronische kreupele paarden, paarden waar veel mee wordt buitengereden, fokshetlanders etc.. maar ja, kom die maar tegen op het juiste moment Knipoog

We willen ze best tegenkomen, maar niet elke dag en steeds als ik de ringen en de bak nodig heb.
samen rijdenbuiten enzo is hartstikke leuk,!
we willen de wei wel verhuren, maar dat zegt het dus al; de wei... niet onze faciliteiten.
die willen we af en toe best delen, maar er zijn gewoon regels hier.
er komt hier familie, bezoek en lesklanten, en dan wil ik niet elke keer "vreemden" extra op het erf hebben die bijvoorbeeld tijdens de rijlessen in de weg lopen/staan en rijden.
klinkt heel zwart wit, maar in de praktijk werkt dit gewoon niet.
zo groot is het hier niet.

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 23:30

Tja, aan de prijs kan het niet liggen Knipoog
En als ik het zo lees dan zou ik zo willen komen MAAR s'nachts en misschien soms overdag m'n paard alleen op het land laten staan nee, dat gaat niet werken.
Verder schrikt het mensen misschien af hoe jij op je privacy gesteld bent Knipoog
Anders weet ik het ook niet.

Troeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 23:40

Dan is niet de prijs het probleem, maar jouw regels Lachen

Uiteraard ideaal voor een ouder paard of een veulen, maar dan kan je om het jaar wel weer op zoek naar andere mensen.

Een paard achterlaten als de rest op stal gaat kan je een paard trouwens niet aandoen.
In de winter moet je een schuilstal hebben, zomers is dat idd niet nodig.

Dat de bak er is, maar niet gebruikt mag worden zal iemand iedere keer weer een poedersuiker geven als die maar weer eens op weg gaat naar de bak verderop.
Je kan toch wel zeggen dat ze de bak wel mogen gebruiken, alleen niet als jij erin bezig bent?

Wees gewoon duidelijk als je een advertentie plaatst.
Weidegang mogelijk, maar niet voor rijpaarden.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 00:18

Ik moet er ook niet aan denken dat mijn paard overdag met maatjes staat maar voor de nacht alleen moet achterbijven. Dat zou ik niet aandurven. Daarnaast is het natuurlijk zuur als er een bak naast de deur ligt maar je die (tegen bijbetaling) niet kan gebruiken. Het zou mij een zeer onwelkom gevoel geven. Een beetje "je mag wel komen maar we willen je het liefst zo min mogelijk zien en al helemaal geen last van je hebben" idee.

Ik zou er niet voor kiezen, ook niet als ik mijn paard langdurig niet kan rijden. Dan zou ik hem op de begrazing van onze stal zetten. Die is exclusief faciliteiten maar wel met hooi, extra voer en toezicht 50 euro per maand. Ik weet dan tenminste zeker dat mijn paard dag en nacht in een vaste groep staat en dat er, in geval van nood, altiijd een mogelijkheid is tot stalling. En dan zit ik in Brabant vlakbij Tilburg nog in een veel duurdere regio.

Jij kan nog zo aardig zijn, daar twijfel ik niet aan, je biedt gewoon iets waar heel weinig vraag naar is.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 05:03

Ik zou het ook niks vinden nee,als mijn paard alleen achterblijft snachts. Sommigen gaan daarvan helemaal door het lint

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 07:04

Ik vind dat je wel wat te streng bent met een paar regeltjes :

Het alleen staan daar knapte ik al opaf.
En waarom geen gebruik van je eigen bak, als er goede afspraken over gemaakt worden wanneer zij er een uurtje gebruik van kan maken, wat is het probleem?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 07:09

sas00 schreef:
Verder schrikt het mensen misschien af hoe jij op je privacy gesteld bent Knipoog

Nou inderdaad!
Sorry dat ik het zeg, je bent vast een aardige en gezellige meid, maar in de rol van stalhouder kom je op mij wel een beetje over als een zeikerd. Als je bij een stal komt kijken en je hoort alleen maar mag niet, kan niet, wil ik niet, dan ben ik ook vlug klaar eigenlijk...

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 07:15

Ik denk dat mensen over het algemeen wat meer willen, dan kan de prijs niet te hoog zijn, maar als het niet is wat je wil is het altijd te duur.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 07:48

Hmm, moeilijk hoor...

Het lijkt een ideale plek voor als je je paard een zomerzeizoen weiderust wilt geven, maar dan zou ik er wel weer een maatje bij moeten zoeken, want 's nachts alleen laten staan terwijl ze overdags wel met meer staan zou ik niet zo zien zitten...
Je krijgt kans op rennen en vliegen en uitbreken omdat ze met de rest van hun maatjes mee willen, 't blijft een kuddedier...

Heb je je paard gewoon in training is het geen ideale plek, vanwege de dingen die boven al genoemd zijn, bak, stal, e.d.

Het lijkt mij ook een beetje een raar idee als er wel een bak is maar je die niet mag gebruiken eerlijk gezegd...

Dan zou ik lieverd iets meer betalen en dan gewoon van de bak gebruik mogen maken denk ik...
Kun je daar geen tijden voor afspreken ofzo?

Ik sta zelf met mijn paard in pension bij een particulier met twee paarden, die ook les geeft en ik moet zeggen dat we elkaar volgens mij nog nooit in de weg hebben gezeten...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 07:54

Ik denk dat je je vooral moet richten op het weiden van jaarlingen ipv rijpaarden Knipoog

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 07:58

Hermesdeux schreef:
Ik denk dat je je vooral moet richten op het weiden van jaarlingen ipv rijpaarden Knipoog

daar ben ik het helemaal mee eens ! Haha!
want de prijs is prima, maar zoals meerdere mensen al eerder melden,
als je geen gebruik mag maken 1 x per dag een uurtje van een bestaande bak, dan komt dat niet zo vriendelijk over ! Haha!
ook al begrijp ik je privacyredenen wel ! Knipoog

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 08:02

heej

ik vind de prijs nog wel meevallen maar ik weet niet precies normale prijzen dus kan er ook niet veel over zegge