Zijn paardenmensen nou echt zo onbetrouwbaar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Zijn paardenmensen nou echt zo onbetrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 18:15

Grrr Boos!
Voor de zoveelste keer plaatste ik wat advertenties voor veulens te koop. Genoeg reacties, dus eerst maar de penny berichten eruit gefilterd.
Mensen die me bellen krijgen altijd voorrang op degenen die mailen.
Goed, maak je een afspraak, bel nog wat heen en weer, stuurt extra foto's. En vervolgens hoor je niets meer.
Ik heb dit nou al zo vaak meegemaakt. Ik word er zo moe van. Je doet zoveel moeite voor iemand, maakt tijd vrij zodat ze kunnen komen kijken op een tijdstip dat hun uitkomt.
Sommigen komen echt kijkenen beloven dan de volgende dag terug te bellen met een antwoord en ook daar hoor je meestal niets meer van.
Of je wacht op mensen die een afspraak hebben, maar nooit komen opdagen.
Is het nou zoveel moeite om even te bellen als het niet doorgaat? Boos!

piggeljay

Re: Zijn paardenmensen nou echt zo onbetrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:11

welkom bij de club Ach gut
ja kan ik alleen maar op je vraag zeggen Boos!
ik maak het dagelijks mee op mijn stal ik heb verschillende paarden te koop staan.
ik besteed echt veel tijd en aandacht aan de mensen die mij bellen.
ik vertel ze soms meer dan nodig is alleen al om ze een goed paard te kunnen verkopen die ook bij hun past.
maar dan begint het al: je maakt een afspraak, je blijft er voor thuis van de 10 komen er 6 niet opdagen.
de 4 die wel komen laat je het bedrijf zien je rijdt het paard voor, je laat de mensen zelf op het paard rijden om ze te laten voelen hoe het paard is wat het paard doet. je spreekt een prijs af met de mensen als extra service bied ik deze mensen dan aan dat ze op het paard onder begeleiding van mijn trainer nog 4 gratis rijlessen krijgen omdat ik er echt van overtuigd wil zijn dat het klikt tussen ruiter en paard.
de klanten maken daar dankbaar gebruik van, en na die 4 lessen hoor je van 3 niets meer, niet even een telefoontje van "nee het is toch niet wat we zoeken" of "ik vind de prijs toch te duur voor mijn budget" nee niets.
blijft er 1 over die wel intresse heeft voor een paard, je praat een prijs af die ok is voor de koper, je spreekt af voor een keuring en het paard wordt goedgekeurd, dan spreek je een datum af dat ze het paard op halen.......... en dan .......... komen ze niet opdagen Huilen
dus vandaar welkom bij de club }>

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:15

vraag als eerste die mensen hun telefoonnr.
ik heb dit ook vaak mee gemaakt, en toen ze zeiden van ik bel er over terug of wekomen kijken, "mag ik u telefoonr even noteren, voor het geval er iets tussen komt? (bv eerdere kijkers gewoonbluffen, net doen of je nog andere mensen aan de telefoon heb gehad om te komen kijken) sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 21:54

Toen ik een advertentie zag over onze shet lander en ik geinteresseerd was belde ik die mensen op...even wat gepraat en ook hun vroegen mijn nr. Zodat ze ook eventueel contact met mij konden opnemen. Is dat geen optiie?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 22:28

Ik denk niet percé dat dit "paardenmensen" zijn.
Ik vind dat de mentaliteit tegenwoordig te wensen overlaat!
Ik merk ook om me heen dat er een hoop dingen gebeuren waar ik met open mond naar sta te kijken.
Mij is altijd geleerd om respect te hebben voor de mede mens.
In de bus hoor je op te staan voor oudere mensen, slecht ter been en zwangere. Kom op tijd, redt je dat niet even bellen. Wees eerlijk, daar kom je nog altijd het verst mee. En nog meer van die "dingen".
Ik ben 24 en ik weet hoe het moet. Ik leer mijn dochtertje precies het zelfde! Ze is net 2 maar als je haar iets geeft en je zegt alsjeblieft reageert ze met dank je wel. Een twee jarige weet hoe het moet, waarom hebben volwassenen er dan zoveel moeite mee?!?
Ik snap niet dat dat voor andere mensen zó moeilijk is!?!

Troeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 23:18

Maar hoe doe je zelf?
Blijf je vaag over de prijs en over het paard zelf?

Ik ben namelijk gewoon aan het rondkijken wat voor paarden er zijn en wat de prijzen nou zijn.
Ik wil leren waar ik op moet letten als ik een paard ga kopen.
Zo hoort het toch, dacht ik?
Ik heb het namelijk nooit eerder gedaan.

Dus ik mail af en toe iemand voor de prijs en voor een foto.
Je wil niet weten wat voor vage en onscherpe foto's ik krijg.
Rare antwoorden zoals Hij is Z1 en heeft geen stalgebreken, bel maar!
Ik wil gewoon een antwoord over zijn karakter, leeftijd enz.
ik wil niet langskomen om de prijs te kunnen weten, of om even te rijden, daar is jouw en mijn tijd te belangrijk voor toch?

Als ik dus 3 of 4 x gemaild heb met mijn vraag en de verkopers blijven alleen maar zeggen dat ik een afspraak moet maken, haak ik ook af, zonder antwoord....

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 08:47

Troeta schreef:
ik wil niet langskomen om de prijs te kunnen weten, of om even te rijden, daar is jouw en mijn tijd te belangrijk voor toch?

Helemaal mee eens!
Ik heb 15 paarden bezocht voor ik een beslissing nam. Ik heb er ongeveer nog een 20 tal andere gebeld en gemaild. Hoeveel vage foto's ik in mijn mailbox aantrof... En foto's van veulens terwijl het volwassen paarden waren die ze te koop aanbieden, en scanners die het plots niet meer doen als je de papieren wil zien.... En prijzen die ze alleen wilden vertellen als je langskwam (wat is dat nu voor onzin! Iedereen heeft toch zijn budgetgrens?) Daar wordt ik dan als koper ook zo moe van Bloos
En van die uitleg van 'ja, ze is echt in topconditie, heeft papieren en is echt wel goed bevonden door de ruiters van de manege' als je dan langs gaat staat er een uitgemergeld dier en dan krijg je de uitleg 'ja maar ze heeft twee dagen op een donkere vrachtwagen gezeten en door dat transport is ze zo mager geworden, ze staat hier nog maar sinds vanmorgen'.... Als je dan vraagt waarom de ruiters het goed bevonden hadden vallen ze door de mand.
Andere paarden hadden beengebreken (aan de telefoon nog niet natuurlijk).
Om nog maar te zwijgen van paarden die wegens echtscheiding te koop staan en als je gaat kijken in een keet terecht komt waar 50 paarden te koop staan.... paardenhandelaar in de slechtste zin van het woord. Daar wordt ik groen van...
Dan nog mensen die met de noorderzon met paard ver

En ondertussen heb ik 1500 km gereden waarvan 1200 niet had gehoeven indien ze me aan de telefoon de waarheid verteld hadden...
Van die 35 verkopers waren er maar een 5-6 tal die eerlijk waren. Ze zijn dus niet allemaal hetzelfde maar uiteindelijk wordt je als klant ook wel een beetje onvriendelijk, ongelovig en ondankbaar denk ik.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 08:53

Uiteraard ook voor mij is jouw verhaal heel herkenbaar.
Maar wat ik nog veel irritanter vind is dat mensen langs komen, je eindeloos aan de praat houden met al hun mooie verhalen, helemaal verliefd zijn op het paard maar dan uiteindelijk bellen met de mededeling dat ze een jonge hengst toch te hoog gegrepen vinden voor zichzelf. Dat hadden ze naar mijn idee van te voren ook kunnen bedenken en beter thuis kunnen blijven. Zonde van hun eigen tijd maar vooral ook mijn tijd. Boos!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 10:31

Tis altijd weer erg lastig... Even een tip (of meer Haha! ):

wees voorzichtig met foto's. Een paard is in het echt altijd anders, veel mensen kijken alleen naar de foto's en haken daar dan op af, benadruk dat een paard in het echt altijd anders is dan op de foto, want die is maar 2-D en geeft een vervormd beeld.

Wees eerlijk en noem niet alleen positieve dingen, noem ook negatieve punten, benadruk wel de positieve punten, dat moet immers overheersen. Zeg erbij als je een negetief punt noemt dat je nou eenmaal wel eerlijk wilt zijn, want zowel jij als hun hebben er niet aan als achteraf dingen naar boven komen. Dan lijkt je in hun ogen veel eerlijker en zul je sneller een deur openen naar elkaar.

Praat vriendelijk, rustig, niet te snel, niet te langzaam, wel enthousiast maar niet overdreven. Benadruk dat je al wat oneerlijke mensen bent tegen gekomen die nooit meer wat van zich lieten horen, dus dat je er op vertrouwd dat zij zich wel aan hun afspraak houden, benadruk dat ze je rustig kunnen bellen als er onverwacht iets tussen komt, en vraag om een telefoonnummer zodat je evt. ook hun kunt bellen als er wat tussenkomt. Een eerlijke koper geeft die ook... Mocht je terug moeten bellen, bel dan met de telefoon van een ander, dan weet je bijna zeker dat ze opnemen Clown Bel je terug omdat ze niet op een afspraak verschijnen, blijf dan netjes en correct, vraag naar de reden, bedank ze voor de genomen tijd en beeindig het gesprek weer netjes.

Bovenal, luister goed, je hoort snel genoeg als iemand zich gaat vervelen aan de telefoon, als de toon veranderd verliezen ze vaak interesse, hou dat in je achterhoofd als ze toch een afspraak maken.
1 van de meest besproken punten is wat handelaars doen, zeggen dat er nog anderen zijn, bijna niemand trapt daar nog in, dus zeg dat alleen als het waar is, maar vertel daar dan ook wat over, dus bijv. een aardige mevrouw die ze aan huis wil zetten en er dat en dat mee wil doen oid.

Duw een afspraak niet door, laat het even bezinken, een afspraak maken moet van de koper uit komen, dan heb je meer zekerheid dat het doorgaat dan als je er zelf over blijft zagen en ze maar een afspraak maken omdat er vanaf te zijn.

Het kost veel tijd om op die manier een koper te vinden, maar als je dan een koper vind kun je er vanuit gaan dat het serieus is...
Als je een koper op bezoek krijgt, gun ze altijd de tijd om even met het paard alleen te zijn. Ik zorg ervoor dat het paard netjes en schoon is, maar ongepoetst (franse slag), ik vertel erbij dat ik het poetsen graag aan hun overlaat, zodat ze het paard goed kunnen bekijken en lekker met hem bezig kunnen gaan. Ik geef ze een poetskist en laat ze dan een poosje alleen. Als je er als verkoper steeds bovenop staat gaan mensen zich ongemakkelijk voelen waardoor ze niet objectief en helder naar het paard kunnen kijken.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, want het is moeilijk genoeg voor ons verkopers om in een moeilijk tijd vol oneerlijke mensen erboven te staan en te laten zien dat wij wel eerlijk zijn...

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:38

wie wil weten hoeveel verzamelaars bellen om foto's of video filmpjes?
zij bellen niet voor je paard nee zij bellen gewoon omdat ze het leuk vinden voor hun dochter om een foto van een apart getekent paard of van een bekende hengst boven haar bedje te hangen.
of men belt omdat ze zelf een paard hebben die ze verkopen willen en dan bij jou de prijs gaan vragen die ze zelf voor hun paar kunnen vragen, daarom stuur ik via telefoon of internet geen prijzen meer op.
of je bent geintresseert in een paard en dan kom je kijken hoe het paard er uit ziet, hoe hij loopt of hij echt kan wat de verkoper zegt dat hij kan.
of je wilt er niet echt tijd aan besteden en op de gok een paard kopen.
immers wat kan je zien op een foto? een paard dat stil staat, waar 30 foto's van genomen zijn en waar ze de beste en waar hij het voordelig op staat hebben uit gekozen, maar de andere waar hij op staat zoals hij werkelijk is zie je niet.
dus als je echt geintresseert bent in een paard ga je kijken en trek je er een dag voor uit om verschillende paarden te gaan kijken.
en.... je belt zo'n paarden eigenaar als je het niet vind wat je zoekt, dan laat je hem of haar niet in het ongewisse en weten zij tenminsten waar ze aan toe zijn.
dat is eerlijke handel en beleefdheid, behandel de mensen zoals je zelf behandelt wil worden als jij een paard wil verkopen Knipoog

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 12:59

Ja maar als er op internet 500 paarden te koop staan dan moet je toch een eerste selectie maken? En die baseer je toch op prijs en op wat het paard waard zou kunnen zijn?

Als van die 500 paarden ik maar van de helft de prijs krijg te horen, moet ik dan naar die andere 250 paarden naartoe rijden? Ik heb heel veel kilometers gebold om te horen dat een paard 2000 euro meer kost dan ik verwacht had. Dat is voor beide partijen heel zielig.

Na deze ervaring was mijn keuze simpel: geen prijs = geen koop! En daarmee bespaarde ik al heel veel tijd en geld.

Ik ben akkoord dat je er iets voor over moet hebben als koper en een uitstap van 5-6 uur was geen uitzondering!

Dat van die foto's vind ik wel zeer vreemd hoor, op internet vind je 1.040.000 foto's van paarden als je horse intypt in google, dus....

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 13:04

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 13:10

piggeljay schreef:
ik maak het dagelijks mee op mijn stal ik heb verschillende paarden te koop staan.
ik vertel ze soms meer dan nodig is alleen al om ze een goed paard te kunnen verkopen die ook bij hun past.
maar dan begint het al: je maakt een afspraak, je blijft er voor thuis van de 10 komen er 6 niet opdagen.
de 4 die wel komen laat je het bedrijf zien je rijdt het paard voor, je laat de mensen zelf op het paard rijden om ze te laten voelen hoe het paard is wat het paard doet. je spreekt een prijs af met de mensen als extra service bied ik deze mensen dan aan dat ze op het paard onder begeleiding van mijn trainer nog 4 gratis rijlessen krijgen omdat ik er echt van overtuigd wil zijn dat het klikt tussen ruiter en paard.
de klanten maken daar dankbaar gebruik van, en na die 4 lessen hoor je van 3 niets meer, niet even een telefoontje van "nee het is toch niet wat we zoeken" of "ik vind de prijs toch te duur voor mijn budget" nee niets.
blijft er 1 over die wel intresse heeft voor een paard, je praat een prijs af die ok is voor de koper, je spreekt af voor een keuring en het paard wordt goedgekeurd, dan spreek je een datum af dat ze het paard op halen.......... en dan .......... komen ze niet opdagen Huilen

Djiezzz, dat is wel echt heel frustrerend. En erg asociaal van de potentiele kopers.
Heb nu ook mijn fokmerrie te koop staan en 2 mensen aan huis gehad en zouden beide terugbellen. Sinds vorige week zondag niks meer gehoord. Aardig he?! Ik maak me er maar niet te druk over. Snap het alleen niet.
Maar dat is niet alleen in paardenland zo hoor.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 13:10

piggeljay schreef:

Djiezzz, dat is wel echt heel frustrerend. En erg asociaal van de potentiele kopers.
Heb nu ook mijn fokmerrie te koop staan en 2 mensen aan huis gehad en zouden beide terugbellen. Sinds vorige week zondag niks meer gehoord. Aardig he?! Ik maak me er maar niet te druk over. Snap het alleen niet.
Maar dat is niet alleen in paardenland zo hoor.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 15:30

voor mij geldt geen prijs = geen interesse in dat paard.
Je hebt maar een bepaald bedrag te besteden en ik ga echt niet meer uitgeven omdat het toevallig zo'n leuk paard is. Ik heb dan dus ook echt geen zin om dan te gaan kijken en mijn tijd en die van de verkoper te verspillen.

Dat niet terugbellen of niet opdagen komt mij ook bekend voor. Hoeveel mensen niet komen kijken bij ons voor een box en..... zeker, heeeeel zeker, morgen meteen terug bellen, ja echt, ik bel altijd!
Daar hoor je dus nooit meer wat van. Beetje jammer

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 15:52

Troeta schreef:

Helemaal mee eens... Met het verkopen van de pony's hebben we niet veel problemen gehad, aangezien je dan vaak toch iets ander publiek krijgt (minder handelaren, als je het slim aanpakt). Wij zoeken dan voornamelijk naar mensen die de pony's voor privégebruik willen. Het probleem is dan al stukken minder.
Wel heb ik gemerkt dat het erg lastig is als je zelf een paard zoekt. Ik heb denk ik ongeveer 50 mensen gemaild/gebeld en ik werd er ook echt helemaal gestoord van op een gegeven moment.

Troeta schreef:
Als ik dus 3 of 4 x gemaild heb met mijn vraag en de verkopers blijven alleen maar zeggen dat ik een afspraak moet maken, haak ik ook af, zonder antwoord....

Dit soort dingen heb ik ook veel te vaak meegemaakt.

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 15:59

Ik heb hetzelfde. Ik heb op het momenty een leuke bonte te koop.
Staat op internet enz. enz. Mensen bellen maken een afspraak, ik moet er ook tijd voor maken en dan komen ze niet opdagen, waardeloos. Bel dan even om af te zeggen. Geeft toch niet als je al een ander paard hebt gevonden, djiez.
Ik vertel wel gewoon alles wat ze willen weten, ook de prijs. En dan nog zitten er van @#%&*$$# tussen die je gewoon laten zitten

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 17:31

Ik adverteer altijd met prijs, en als ze bellen en ze vragen ernaar zal ik ook eerlijk zeggen of er wat van de prijs af kan.
Ik ben eerlijk, beantwoord hun vragen en wil tijd maken voor ze.
Meestal heb ik ook hun nummer, maar als zij niets laten horen, ga ik toch echt niet achter ze aan bellen.
Ik hoef mijn veulens geluukig niet per direct te verkopen, dus ik heb tijd om te wachten op een eerlijke koper.
Als ik zelf een afspraak maak om bij een pony te gaan kijken, houd ik me ook netjes aan de afspraken.
Toch schijnt dat voor een hoop mensen teveel gevraagd te zijn.

Joolanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 17:48

Dat wij op zoek waren naar een andere pony dan keek ik ook alleen bij pony's waar een prijs bij stond.

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 21:54

Maar dan nog.... Bij het paardje wat ik te koop heb staan staat ook een prijs. De dame in kwestie heeft 2 keer gebeld voor een afspraak, routebeschrijving enz. En dan nog op de dag van de afspraak niets meer laten horen of zien. Beetje onbeschoft. Gelukkig hoef ik niet perse aan de eerste de beste te verkopen.

Troeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 22:52

Er zitten zeker een hoop onbeschofte mensen bij hoor, maar ik vind het wel grappig om te lezen dat de vaagheid van allebei de kanten komt.

Ik zou liever een paard willen kopen van iemand die echt van hem houdt en weet wat zijn karakter is en wat hij heeft meegemaakt enzo.
Dus ik reageer eigenlijk alleen op die advertenties en dan krijg ik nog vage mailtjes met alleen maar foto's die vanaf de ander ekant van de bak zijn genomen met een wegwerpcamera ofzo.
Dan ga ik twijfelen of het verhaaltje wel klopt.

Maar ook handelaren blijven vaag. Ik heb ook wel eens gemaild met BMstables omdat ik daar positieve verhalen over hoorden, maar ook hun bleven vaag en reageerden alleen maar met, bel maar!

Misschien komt het omdat ik niet zo'n beller ben hoor, maar ik wil niet net doen alsof dit HET paard is wat ik wil kopen.
Ik wil de prijs weten en of ik het zadel er bij krijg enzo, daarna zal ik pas komen kijken.
Ik wil wel "verliefd" worden op een paard wat ik koop en ik vrees als dat gebeurt, ik me dan ontzettend op laat lichten met de prijs.
Vandaar dat ik wel wat afwachtend ben met gaan kijken..

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 23:06

cinny1 schreef:
Ik heb hetzelfde. Ik heb op het momenty een leuke bonte te koop.
Staat op internet enz. enz. Mensen bellen maken een afspraak, ik moet er ook tijd voor maken en dan komen ze niet opdagen, waardeloos. Bel dan even om af te zeggen. Geeft toch niet als je al een ander paard hebt gevonden, djiez.
Ik vertel wel gewoon alles wat ze willen weten, ook de prijs. En dan nog zitten er van @#%&*$$# tussen die je gewoon laten zitten

maak je geen zorgen hoor! laat ze maar mooi wegblijven! meer kans voor ons als we donderdag langskomen Knipoog en wij komen WEL echt langs Haha!

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 12:57

hahahaha, dat weet ik..... Ik weet ook zeker dat hij bij jullie enorm goed terecht zou komen en dat is wat ik voor hem wil. Dus hij gaat zowiezo niet naar de een of andere vage kip.... Lachen of handelaar.
Maar ik geef wel alle info die men wil weten (waar of niet lowara?) en dan nog laten sommigen je zitten.

Hippique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 13:00

Ach, het is tegenwoordig allemaal ieder voor zich, helaas...

Niet alleen in de paardenwereld, ook in de winkel en bij dienstverlenende bedrijven moet je zo achter je eigen geld aanhollen.

En service ho maar! Betalen moet je!

Choices

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 22:14

Ik denk dat je beter kan zeggen: zijn mensen nou echt zo onbetrouwbaar? Want of het nou 'gewone' mensen of paardenmensen zijn maakt wat mij betreft geen verschil. Je moet het maar net treffen.. of niet treffen.