Nou ik begin er nu redelijk van overtuigd te raken dat ik hem beter op de foto's kan laten zetten. In mijn omgeving krijg ik ook van verschillende mensen dat advies. Ik kan het altijd nog even met m'n dierenarts overleggen... Ik koop hem namelijk in de eerste plaats om leuk buitenritten te gaan maken, maar dat kan ook wel zwaar zijn, zeker met langere ritten en slechte ruiterpaden. En aangezien hij over een goed papier beschikt (OO seven x sultan) zijn er in de toekomst misschien ook nog wel mogelijkheden om wat meer wedstrijden te gaan rijden, en dan is het toch prettig als het paard dat lichamelijk aan kan.
En zoals een vriendin zei: 'Het is jammer als hij na een paar jaar problemen krijgt, die op foto's zichtbaar waren geweest; dan ben je al aan hem gehecht en zit je de daarop volgende 20 jaar met een kneusje'.
Ik ga maar eens proberen nog iets van de vraagprijs af te krijgen [zit nog een verschil tussen goedkoop en 'normale prijsklasse' hoor!], Mocht dat niet lukken zal ik hem d'r ook niet voor laten staan, want het is een hele nette prijs.
Cassidy schreef:Het moet alleen niet zo worden dat je failliet gaat als je meerdere paarden op de foto laat zetten, alles wordt afgekeurd, en je het aankoopbedrag wat je in je hoofd had zitten kwijt bent aan foto's voor een ander.
Ik moet inderdaad ook maar eens overleggen met de verkoper wie de keuring betaald wanneer hij afgekeurd wordt, want om nou iedere keer 500 euro lichter te worden vanwege afgekeurde paarden... toch zonde van het geld; ik kan best een paard betalen en onderhouden, maar het is geen bodemloze put 
sandr0 schreef:het ligt er aan. wil je m laten verzekeren???als je paard onder de 4500 zit heb je nog geen foto's nodig om je paard te kunnen verzekeren. Je bent dan in ieder geval ingedekt tegen ht grootste deel fincieel risico mocht er toch iets mis zijn wat bij een klinische keuring niet boven komt. Emotioneel risico is dan natuurlijk niet in te dekken. Mijn paard heb ik als ruim 2 jarige gekocht voor 2000,- en klinisch laten keuren. Hij zit nu in de verzekring voor 2500,- en is gedekt voor uitgebreide ziektekosten. De verzekering is voor mij een beetje mijn vangnet mocht ie toch iets krijgen. Succes met je keus.
Ik wil hem uitgebreid verzekeren voor de ziektekosten; helaas heb ik al van heel dichtbij meegemaakt hoe hoog de kosten op kunnen lopen als je paard iets oploopt. Het is inderdaad fijn om het als vangnet te hebben, dan hoef je niet eerst naar je saldo te kijken voordat je akkoord gaat met een behandeling!
Nu maar hopen dat ik er met de verkoper over uit kan komen en VOORAL dat hij goedgekeurd wordt! En dat ik hem bij een tweede bezoek nog net zo leuk vind, niet geheel onbelangrijk!