Radio aan is onrustig voor paard? *Poll*

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Radio zacht aan is onrustig voor paarden?

Ja
12 (13%)
Nee
74 (86%)

Totaal aantal stemmen: 86

sas00

Radio aan is onrustig voor paard? *Poll*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 17:22

Op stal hebben we een radio die meestal zacht aan staat.
Ik denk dat dat voor paarden best rustgevend kan zijn en daarom laat ik de radio altijd aan als ik weg ga.
Geen probleem zou je denken...
Maar de meningen zijn op stal nogal verdeeld, sommige zijn het volkomen met me eens en anderen zeggen weer dat dat voor paarden juist onrustig is..?
Dat op een stal waar eigenlijk geen kind loopt en waar het altijd erg rustig is.

Hoe denken jullie daarover?
Is het nou rustgevend of niet?

__Nathalie__

Re: Radio aan is onrustig voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 17:24

bij ons stond de radio (voor die gesloopt werd) ook altijd de hele dag aan. Mijn paard vond het wel leuk voglens mij

Barbara88

Re: Radio aan is onrustig voor paard? *Poll*

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 17:28

Zolang het geen dreun muziek is Tong uitsteken vinden de paardjes het niet erg denk ik.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 17:30

Ik heb op Ja gestemd. Ik vind het maar niks. Ik luister offcourse ook wel muziek maar ik wil zo af en toe ook eens mijn rust. Aangezien ik geen paard ken dat hem zelf aan en uit doet vind ik uit beter. Kijk als je aan het poetsen bent ofzo, oké dat kan nog. maar doe hem daarna gewoon lekker uit.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 17:42

Bij ons op stal staat de radio altijd aan, meestal met muziek waar de stalhouder van houd, geheim zender muziek, hahaha. En best hard ook. Ik zet hem voor mijzelf juist zachter.

Op de vorige stal was dat ook zo.

Ik heb altijd gehoord dat het juist prettig was voor de paarden.

EEFIETJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 17:46

ik heb een keer een krantenartikel gelezen dat bewijst dat koeien beter melk geven als ze muziek luisteren de hele tijd....
nu zal dat met paarden iets anders liggen maar ik denk dat ze het wel fijn vinden zolang het zacht staat.... en een keer een dagje uit is ook niet erg hoor maar het moet niet te hard, ze moete natuurlijk wel kunne slapen:P:P

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 17:56

Hier gaat de radio om 6 uur aan, als ze voor het eerst gevoerd worden. En gaat hij rond 10 uur uit, als ze het laatste plakje hooi krijgen.

Ze hebben wat afleiding en het is voor jezelf natuurlijk ook gezellig Knipoog

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:00

Ik doe af en toe ook wel eens de radio aan als ik met de paarden bezig ben. Eigenlijk merk ik er niks van, de paarden zijn er niet rustiger of onrustiger van.

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:01

Ik heb op 'nee' gestemd.
Sommige paarden moeten er even aan wennen, maar onrustig zal het denk ik niet zijn, vooral wanneer de radio zacht aan staat.

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:13

ik heb een paard gehad die alleen op stal rustig werd als er muziek aan stond of als er tegen hem gepraat/geneuriet/gezongen werd... dus ik vind het wel rustgevend voor ze

chantalmelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 19:29

Bij ons op stal staat de radio overdag eigenlijk altijd aan. Overdag gaan ze het grootste deel het land op en dan horen ze het niet, maar s'ochtends en 's avonds wel, maar volgens mij hebben ze er geen last van en zo zachtjes aan kan geen kwaad hoor.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:32

Ik heb op "ja" gestemd. Ik denk dat als de radio te hard staat (wat meestal wel het geval is als je lekker aan het mesten enzo bent) en dat heel de dag door. dat het niet fijn is voor een paard wat toch best hele gevoelige oren heeft. HEt maakt natuurlijk wel verschil wat voor muziek je op hebt staan. Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat het best irrie is om heel de dag verschillende tonen en geluiden om je heen te hebben

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:38

Het ligt aan het soort muziek. Een pozender met de hele dag geschreeuw er tussen door of een radio die hard aan staat zijn denk ik wel storend voor het paard. Vergeet niet: een paard hoort vele malen beter dan wij!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:45

Bij ons op stal staat de hele dag de radio aan, in de grote stal. Ik merk geen verschil aan de paarden hun reacties op de radio, aan of uit. (Ik kom vaak met openingstijd op stal en dan is de radio nog uit Knipoog )

Maar mijn pony's staan in 2 buitenboxen en daar is geen muziek...wel vogels die fluiten Haha! Tong uitsteken

johnvt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:11

Juist een radio aan, zachtjes natuurlijk

Ikzelf vind het goed om een radio in de stallen aan te hebben.

Je ziet dat paarden wel degelijk luisteren naar omgevings klanken, een radio is mits je normale muziek draait dus goed denk ik, wij hebben sky radio aan staan in de stallen. Een rustige zender met weinig gelul.

Persoonlijk denk ik dat de paarden meer onrustig worden van stem geluiden en het in en uit lopen van de stallen door de mensen als van muziek.

Dus bij nee.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:22

Ik sat niet op een stal, maar zet vaker een radio'tje aan als ik bij de wei ben en sta te poetsen. Kathy reageert er nauwelijks op, als het maar bonk muziek is. Ik heb een keer gehad dat er een cowboy nummer opkwam, als inro hoorde je een paard hinniken! Kathy werd helemaal gek, terug hinneken en maar om zich heen aan t kijken Haha!

Waar ik werk staat ook de radio aan, s'avonds bij de laatste voerbeurt gaat ie uit. Geen van alle reageren er negatief op!

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:38

Bij ons op stal staat de hele dag de radio aan en ik heb nog nooit gemerkt dat er een paardje onrustig van werd ofzo Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:44

Als hij aanstaat, is het eerste wat ik doe de stekker eruit trekken als ik op stal kom. Pestherrie.
Ik geloof nooit dat de paarden er last van hebben als 'ie niet te hard staat, maar ik kom er zelf voor m'n rust en hoef het dus niet te horen Haha!

JenRocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:49

Ik denk dat het wel goed is voor paarden. Zo hebben ze het gevoel dat er altijd iemand is. Dus heb 'Ja' gestemd Lachen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:09

Ik heb nee gezegt, maar het hangt van het paard af. Timo houd van disco muziek gaat hij lekker in de maat op mee lopen. Laila houd meer van klasiek. Dus lastig om muziek te draaien zonder dat ze onrustig worden als je het zo bekijkt.

Ik heb alleen nog nooit gemerkt dat ze er onrustig van worden...

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:27

oeh.. Ik heb verkeerd gestemd:( Heb perongeluk ja ipv nee geklikt.. Moeten jullie maar even wegdenken die stem.. Zolang het geen dreun muziek is lijkt het mij wel rustgevend voor de paarden..

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:30

Bij ons op stal staat de radio ook vaak zachtjes aan. Ik zet hem zelf iig wel altijd aan. Ik denk niet dat mijn paard (of anderen) er last van hebben, ik denk dat het zelfs wel iets rustgevend heeft Lachen

Mijn paard luistert iig wel degelijk naar de radio. Ik was een keer aan het rijden met de radio aan en op een gegeven moment was er een liedje bezig met een hele scherpe toon erin. Iedere keer als mijn paard dat toontje hoorde schrok ze en zette ze het op een lopen. Toen het liedje afgelopen was was er niks meer aan de hand Ja Op dat moment was de radio dan wel niet echt rustgevend maar goed Knipoog

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:58

Zeker weten dat ze luisteren:
Bij ons op stal stond er en keer een cd op met "piratenmuziek" (nl-talige melige nummers). Een van de paarden stond los in de bak. Je had haar hoofd moeten zien toen een een hinnikend paard te horen was..."WAAR - WAAR ?!?!?!?" Clown Haha! Vork

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:20

Ik zet altijd de radio aan als ik in de stal bezig ben. En soms vergeet ik hem weleens uit te zetten ook Bloos Ik denk dat ze het wel aangenaam vinden. Het zal iig niet storen, denk ik.

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 15:21

Sjonniej schreef:
Hier gaat de radio om 6 uur aan, als ze voor het eerst gevoerd worden. En gaat hij rond 10 uur uit, als ze het laatste plakje hooi krijgen.

Ze hebben wat afleiding en het is voor jezelf natuurlijk ook gezellig Knipoog

precies hetzelfde ! bij ons staat hij ook altijd aan , en met verschillende boxen dus je hoort het in de poetsplaatsen , bij de stallen en in de bak Lachen best relaxed !