problemen met anky pads???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

problemen met anky pads???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 15:25

Begin dit jaar heb ik voor Irish 2 anky pads gekocht, ik zelf was er razend enthousiast over, mijn paard helaas minder omdat ze enorm begonnen te schuren aan de achterkant van de pad.
Mijn paard had op een gegeven moment een hele kale streep op haar rug. Hierop heb ik naar de site gemaild met deze klacht. De dekjes heb ik ondertussen weg gedaan.

Hier en daar op bokt hoorde ik meer mensen klagen, maar na een mailwisseling zijn er volgens de medewerkster van Anky bijna geen klachten binnen gekomen over het betreffende dekje.

Nu is mijn vraag aan jullie, zijn er meer mensen met klachten over de dekjes, en zo ja zouden jullie dat hieronder dan willen melden? Dan kan ik dit doormailen naar de betreffende persoon, want het kan er bij mij niet in dat ik de enige ben die hier problemen mee heeft!

Reacties als: Ik vind ze super hebben dan natuurlijk geen zin, want mijn vraag is alleen gericht aan de mensen die er ook problemen mee hebben.

Kusia

Re: problemen met anky pads???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 15:42

Je bent zeker niet de enige Knipoog
Mijn pad schuurde ook aan de achterkant bij mijn verzorgpony. De haren die tegen de pad aan lagen, waren voor de helft weg geschuurd.

Overigens vind ik het wel heel erg jammer dat je voor die prijs en de naam die er aan vast zit, zo iets er voor terug krijgt.

Voor mij nooit meer een Ankypad!

wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 15:57

Een tijdje terug had ik hierover ook een topic geopend en heb inmiddels mijn anky pads verkocht ivm schuren aan de achterkant.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:00

mijn ankypads schuiven dus heel errug en volgens de zadelmaker ligt het niet aan mijn zadel want die ligt er perfect op

friesian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:20

Ik heb een echte anky pad en twee nepperds, gekocht via marktplaats. Lijken kwa uiterlijk exact op elkaar. Alleen de Anky schuift en schuurt en de nepperds liggen echt perfect. Schilt ook nog 20 euro!!!!! Ach gut

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 17:20

Tis een beetje off-topic, maar ik krijg wel het idee dat het vooral vooromt bij een bepaald type paarden, bijv. met een korte, brede rug. Ik hoor namelijk vooral klachten van mensen met Fjorden, Tinkers, maar ook met pony's waarvoor het pad eigenlijk te groot is. Zou dat ook meespelen?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 17:28

Nergens last van

Afbeelding

Clown

Er zijn al meer topics geweest over dat schuren, als die &*#@&#$-zoekfunctie het nou eens deed....

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 17:37

Mijn Anky dekje schoof onder mn zadel vandaan. Toen heb ik naar de fabrikant gemaild en toen moest ik hem terug brengen naar de ruitersportzaak en die zouden hem dan doorsturen naar Anky technicals, waar mijn dekje onderzocht zou worden op fabrieksfouten.
Geen enkele fout ontdekt, maar ik kreeg mooi wel een nieuw dekje van ze die niet schuift.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 11:41

Margreet schreef:
Nergens last van

Afbeelding

Clown

Er zijn al meer topics geweest over dat schuren, als die &*#@&#$-zoekfunctie het nou eens deed....

Ja dat is het grote probleem inderdaad, je kan niets opzoeken.

Ralinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 12:02

ik heb er ook last van. aan de achterkant schuurt de pad. mijn paard was na twee keer met de pad rijden helemaal kaal aan de achterkant. en de pad trekt automatisch strak in de kamers en gaat tijdens het rijden ook schuiven. en hierdoor had mijn paard ook kale plekken op zijn rug. en ik leg de anky pad echt goed. trek hem in de kamer maar hij blijft dit doen.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 12:38

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 12:49

alja schreef:
mijn ankypads schuiven dus heel errug en volgens de zadelmaker ligt het niet aan mijn zadel want die ligt er perfect op

Hier hetzelfde probleem!

Zadel is net compleet nagekeken en daar ligt het niet aan, ik ga het nu proberen met singellussen.

YoenLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 12:50

Ook die van mij schuurde, heb 'm inmiddels weer doorverkocht ...
(en mijn paard is trouwens niet breed, maar heeft dan wel weer last van een erg gevoelig huidje !!)
Van schuiven geen last gehad.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 12:54

Ik heb het zelfde maar niet speciaal met een anky pad IK heb een dekje van ribstof en die geeft ook een schuur plek midden op de rug.Volgens mij ligt het aan het sier naadje midden over het zadel dekje.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 13:11

Ik heb geen last van het schuren aan de achterkant, maar wel bij de schoft, omdat er geen vorm in het dekje zit.
Het dekje verschoof wel van voor naar achter, zodat je aan de achterkan van die 'vleugels' krijgt.
Ik heb em nog steeds, omdat ik em wel mooi vind, maar denk er wel over em te verkopen.... Zonde om op de plank te laten liggen....

_Annelies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:09

Ik heb ook een anly pad gehad en hij schuurde ook maar dan op de schoft.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 19:03

Ik hoor in de buurt ook wel klachten over wegschuiven en schuren...

Ik heb zelf geen ANKY pads, wel een paar neppers, die zijn soepeler en zachter en liggen op mijn paard goed.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 19:49

Ik heb hier ook al eens een topic over geopend omdat het oude model wel goed bleef liggen en niet schuurt en het nieuwe model een ***pad is die schuift en schuurt. In de winkel lijkt het of ik de enige ben met het probleem en weigeren ze om de betreffende pads terug te nemen. Boos!
Voor mij dus helaas geen nieuwe pas meer. Verdrietig

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 19:55

En als je ze wat omhoog trekt achter? Ik heb zelf geen anky pad, maar had een gewoon dekje dat schuurde en dat was opgelost als ik bij het opzadelen dat dekje achter wat dichter tegen het zadel trok dat die achter zegmaar een beetje omhoog staat..

Nikitaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 19:56

Mijn anky pads schuiven ook de hele tijd weg onder het zadel.. en ik hoor dat inderdaad ook van andere mensen. Maar mijn ouwde model anky pads die zijn wel super en blijven wel gewoon heel goed zitten... Dus dat is wel raar en eerlijk gezegd vind ik het oude model ook mooier ,maar dat is mijn mening Bloos .

En ik heb trouwens gehoord dat als je ze een keer wast dat het probleem verholpen word.. dus dat ga ik maar eventjes proberen.

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 20:19

Ik heb zelf geen ankypad maar bij iemand bij ons op stal schoof die ook erg en die heeft hem ook weggedaan.

Ik rij zelf weleens een paard met een polypad en die blijft super liggen.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 20:40

Yep, hier ook problemen met de Anky-pad... Hij schuurt net als bij jou aan de achterkant, dit heb ik bij geen een ander dekje. Ik heb hem geloof ik slechts 3x gebruikt, nu hangt hij al geruime tijd werkeloos in de kast Huilen

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 20:55

Ik heb ook een probleem met mijn 3 anky-pads. Nou ja met 2 dan. Die 2 schuiven allebei echt onder mn zadel vandaan zodat ik tijdens het rijden 3 keer moet afstappen om het weer goed te doen Verward

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 21:27

Ik heb er al een paar maanden 1 en ik vind hem heerlijk!
Nergens last van ik heb dan wel een K.W.P.N'er dus misschien is dat idd bij een bepaald ras?

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 21:51

Het schuiven gebeurd bij ons ook. Maar ik heb er gewoon lussen aan gezet en dan is er geen probleem meer.