Merk Knight Rider...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hetja

Merk Knight Rider...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 09:55

Heeft er hier iemand ervaring met het merk Knight Rider?
A.s. gaan we nieuwe zadels passen en de verkoper vertelde me over dit merk, nu ben ik benieuwd of er iemand ervaring met dit merk heeft.

Skitter

Re: Merk Knight Rider...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 19:23

Goede vriendin van mij heeft net een gloednieuwe Knight Rider dressuurzadel.
Zij is er verder wel positief over, maar verdere detail heb ik helaas niet..

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 19:34

Ik heb ze zien liggen bij Martin, maar vond het leer ervan vreselijk. Vind ik het leer van Kentaur zadels fijner in dezelfde prijsklasse.

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 19:47

ik heb er een paar keer gereden, vind ze erg goed zitten!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:19

Ipsilonka schreef:
Ik heb ze zien liggen bij Martin, maar vond het leer ervan vreselijk.

Ja
Inderdaad, een beetje kritische ruiter...
Overigens zijn dit zadels van S&K... Zegt mij al genoeg over de kwaliteit van het leer Knipoog.
Ik zou -als je het in deze prijsklasse zoekt- inderdaad eerder kijken naar Ken Taur.
Succes met de zoektocht Lachen!

tijger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 22:37

ik heb laatst een meteor gekocht ook dezelfde prijsklasse en ik vond hem nog lekkerder zitten dan de kentaur. het is een net zadel met soepel leer

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 07:52

ik vind ze heerlijk zitten maar zou toch voor een kentaur gaan die zitten nogwat beter en het leer van kentaur tja...
een vriendin van me heeft een kentaur van ± 890 euro had ze het over en slijt als een gek bij de beugelriemen...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 08:08

Ik heb er een paar gezien, en ik moet zeggen dat ze niet echt denderend passen maar of dat aan het zadel ligt of aan degene die ze verkocht heeft......goeie vraag! Ik heb er zelf niet mee gereden dus dat zou ik niet kunnen zeggen. Het viel me alleen op dat een aantal mensen bij ons zo'n zadel gekocht hebben en ik ben er niet wild van!

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 09:55

Thank voor jullie reacties! Ik had een Hulsebos zadel, maar daar ben ik helemaal niet over te spreken (steeds problemen mee, nieuw gekocht en nu na zes jaar is de boom gebroken, aan de zijkant, popnagels meerdere keren losgeschoten e.d.) Nu dus opzoek naar een nieuw zadel, de zadels die ik heb zien liggen van Knight Rider lagen naast de van Kentaur, ik vond het leer juist soepeler aan voelen en mooier er uit zien, maar ik zal er zaterdag (dan komen ze verschillende zadels passen) goed opletten, ik had tot afgelopen zaterdag nog nooit van dat merk gehoord. Hij zou verschillende zadels mee nemen (o.a. KenTaur, Kieffer en dus KR) Probleem is dat Joey een enorme schoft heeft en er (bijna zeker) wel wat aan het zadel verbouwd moet worden, wil het goed passen.....

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:14

Kieffer heeft mooie zadels met teruggesneden kamer. Ik heb er zelf ook 1, geen idee hoe oud het is. Maar blijft super!

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 10:50

Ik heb er ook een Kieffer op Hetja liggen, zit idd erg lekker en blijft ook mooi, nadeel is nu alleen dat ze een stukje duurder zijn en ik deze tijd mijn centen wel goed kan gebruiken. (En ook de Kieffers met terug gesneden kamer niet goed liggen op Joey, er moet echt aan gesleuteld worden, hij heeft echt een enorm hoge schoft)

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:22

ik heb kort geleden ook een knight rider dr. gepast fijn zadel maar helaas niet voor mijn paard dus verder gekeken. ook voor de prijs is het een leuk zadel.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 11:44

Het moet idd ook een fijn zadel zijn voor Joey, dat op de eerste plaats!

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:48

knight rider is de opvolger van JC, zijn echt best leuke zadels, gewoon vergelijkbaar met de kwaliteit enz van JC Jorge canavas zadels,

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 12:41

Knight Rider opvolger van JC? JC en dan de iets nieuwere (en ook duurdere) modellen vind ik er netjes uitzien! Kan nergens vinden waar Knight Rider bij hoort, ook niet bij S&K (astridastrid?).

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:52

Ik heb een JC en vind dat echt een super zadel. Is dat ook niet wat voor jou? Die van mij ligt ook goed op paarden met een hele hoge schoft.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 13:13

Misschien ook wel ja, heb eigenlijk nog niet echt over een JC nagedacht, ga toch maar ff opzoek naar de verschillende modellen.
(ik wil heel graag een vhz maar dan richting springen en met (afge)platte lepel, deze hadden ze o.a. van het merk KR)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 13:18

In de shop van www.skholland.nl staan wel KR zadels te koop. En volgens mij is S&K toch dan de importeur?

Jorientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 14:00

Knight Rider is het eigen merk van S&K > ik heb ook een KR. een veelzijdigheid gericht op springen. Ik ben er super over te spreken> hij ligt perfect, zit goed én ik vind m mooi Haha!
Het enige nadeel aan mijn zadel is dat het leer onder de beugelriemen snel slijt.. Maar dat neem ik voor lief: punt 1 omdat ie mij verder super bevalt en punt 2 omdat de prijs er naar is..
En ik vind de zweetbladen van mijn zadel vrij breed> aan de ene kant ook een pluspunt, want dan lijken mn benen dunner Knipoog Haha!

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 14:08

Aha, dus eigen merk van S&K, kon er niets over vinden. Thanx wederom Ipsilonka!
@Jorientje, welk model KR heb jij?
Vind het ook niet erg als er slijtage plekker komen, idd is de prijs er naar en zolang het zadel verder maar bevalt! (Vrij brede zweetbladen kan ik ook wel gebruiken Bloos )

Ik ga nog ff verder spitten op internet!

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 15:57

Ik heb ook een Knight Rider.. ben er erg tevreden mee. Ik had eerst een Kentaur, maar die zakte snel en veel in waardoor ik m snel moest laten opvullen. Overigens zijn het wel mooie zadels, maar ik vond de zit tegen vallen..
Ik heb ook slijtplekken onder de beugel riemen, maar als je het goed onderhoud is dat minimaal!!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 16:44

De zadels zijn toch zo'n 700 euro nieuw? Ook verkrijgbaar met extra lange zweetbladen en in verschillende boombreedtes? Is het gewoon een goed B merk?
Ik heb er zelf geen ervaring mee.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 09:26

Nieuw tussen de 700 a 800 euries, het is, volgens mij een nieuw merk (voor een B merk vrij prijzig of niet, denk gewoon een middenklasser o.i.d.)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 10:12

Ik vind de zadels en het leer niet mooi.
Ben heel blij met mn Kentaur.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 10:28

Smaken verschillen, ik vind het leer en de modellen van KR net even iets mooier dan de Kentaur, maarja, zaterdag komen ze passen en dan wordt er waarschijnlijk toch iets gekozen wat goed ligt op Joey en wat fijn zit. Wie weet wordt het wel een heel ander Merk...
Ben gewoon nieuwsgierig naar hoe de KR bij anderen bevalt, overigens niet alleen de KR hoor, ook andere merken, zoals de KenTaur, maar dan niet zozeer over hoe iemand ze er uit vind zien maar meer aan hoe ze bevallen.....